۴۳۶۴۰۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سردار سلامی: دانشجویان پرچمدار آزاد اندیشی اند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دانشجویان پرچمداران آزاد اندیشی، استکبارستیزی، عدالت خواهی و استقلال خواهی در مفهوم حقیقی آن هستند، گفت: استقلال در منطق دانشجویان ما آرایه متنوعی از مفاهیم به هم پیوسته استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

خبرگزاری ایسنا: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دانشجویان پرچمداران آزاد اندیشی، استکبارستیزی، عدالت خواهی و استقلال خواهی در مفهوم حقیقی آن هستند، گفت: استقلال در منطق دانشجویان ما آرایه متنوعی از مفاهیم به هم پیوسته استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

سردار حسین سلامی در کنگره شهدای دانشجویی استان گلستان با بیان اینکه دو قشر در انقلاب ما نقش پیشران در این حرکت بزرگ انقلابی را داشتند، اظهار کرد: اولین قشر روحانیون معظم و والا مقام و در راس آنها امام راحل و دیگری دانشجویان بودند.


وی اضافه کرد: دانشجویان به عنوان پیشگامان این انقلاب بزرگ، نقش برجسته و درخشانی در تحقق انقلاب داشتند. بعد از پیروزی انقلاب در تاریخ 22 بهمن 57 ماه، در ترسیم سیمای ملی اقتدار ما نقش خود را ایفا کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دانشجویان ما به همراه سردار شهید تهرانی مقدم توانستند موشک بالستیک را که با سرعت چند برابر سرعت صوت وارد زمین می شود و به دقت 100 درصد به محل مورد نظر برخورد می کند و همچنین موشکی را که ناوهای در حال حرکت را با دقت 100 درصد مورد اصابت قرار دهد، تولید کنند.

سلامی عنوان کرد: امروز شاهدیم که فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ما پهبادی را تولید کردند که می‌تواند بدون سرنشین 3000 کیلومتر را بپیماید و توانایی عکس و فیلم برداری و پرتاب موشک و راکت را دارد و در ادامه همین 3000 کیلومتر را برگردد.

وی به پیشرفت‌های دانشجویان در زمینه‌های دانش و فناوری نیز اشاره کرد و گفت: امروز دانشجویان ما توانستند به دنیای ریز اتم نفوذ کنند و ملت ایران را در زمره کشورهای دارای فناوری هسته‌ای قرار دهند. همچنین در زمینه فناوری بیو و نانو حرف‌های زیادی را به عنوان ایران شکوهمند در جهان می‌زنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که دانشجویان را افسران جنگ نرم جدید در فضای تقابل راهبردی نظام سلطه با انقلاب اسلامی ایران انگاشتند، تصریح کرد: این کلام به عنوان بخشی از هویت دانشجوی آزاد اندیش امروز ماست و این تنها حقیقتی در ذهن و کلام نیست، بلکه واقعیتی بر روی زمین است.

سلامی در ادامه با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ما بعثتی از اسلام و شبیه ترین واقعه به بعثت اولیه اسلام بود، اظهار کرد: در آن زمان پیامبر اسلام(ص) با طلوع دادن خورشید اسلام از افق مکه با جاهلیت اولا مبارزه کرد تا مسلمانان به آگاهی، آزادی و تحقق ارزشهای متعالی اسلام دست یابند. انقلاب امروز ما نیز مبارزه‌ای برای محو جاهلیت مدرن و میدانی برای از بین بردن تاثیر مبارزه با اندیشه‌های ویرانگر و مخرب و فرهنگ مبتذل غرب بود. این دو یک پدیده برای آزادی، نجات و بازگشت ملسمانان به هویت از دست رفته خود بودند.

وی خاطرنشان کرد: منطق انقلاب ما این بود که چرا جهان اسلام با بیش از یک میلیارد و 300 میلیون انسان، دارا بودن بیش از 50 درصد از ذخایر انرژی جهان، با داشتن عظیم ترین و راهبردی ترین موقعیت های ژئوپولوتیک جهانی و فرهنگ غنی از هر کشوری در جهان عقب مانده تر باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه قرآن راز عقب ماندگی مسلمانان را تبعیت از کفار اعلام کرده است، افزود: انقلاب ما برای ایمان به خدا و کفر به طاغوت آمد تا مسلمانان راه رشد و تعالی خود را بازیابند. اندیشه های الهام بخش ولی فقیه در هر دوره‌ای از انقلاب موجب جریان یابی اندیشه شفاف و ناب اسلامی در ساحت ذهن و قلب مسلمانان شد.

سلامی تاکید کرد: از زمانی که انقلاب وارد تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ما شد، در این مقابله سخت که دامنه ها و مقیاس آن جهانی بوده است تا به امروز درخشان ترین صفحات تاریخ اسلام و ایران را میبینیم.

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب نقشه جامع جهانی موازنه قوای دشمن به هم ریخت، تصریح کرد: ایران از نظر تسلط به منابع انرژی جهان و همچنین موقعیت جغرافیایی در سیاست مهار کومونیسم آمریکا، یکی از راهبردی ترین و استراتژیک ترین میدان تسلط سیاسی آمریکا بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ورود نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران در سال 1332 که سال آغاز تسلط مستقیم آمریکا بر جامعه ما بود، همراه با شهادت سه دانشجو شد که این شهدا حاصل سمبلیک فریادهای آگاهی بخش دانشجویان ما در آن دوران تیره و تار بود.

سلامی در پایان خاطرنشان کرد: این یک شکست بزرگ و منحصر به فرد در تاریخ آمریکاست که امام توانست با دستهای خالی یک انقلاب بزرگ را رهبری کند و در اولین گام های تولد این انقلاب بزرگترین قدرت سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی جهان را بشکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج