adexo3
۴۳۸۰۲۶
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

برخورد جدی با توقف غیرمجاز و پارک دوبله در تهران

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد با تخلف توقف در محل پارک ممنوع و پارک دوبله خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد با تخلف توقف در محل پارک ممنوع و پارک دوبله خبر داد.

سرهنگ حسن عابدی در این‌باره گفت: برابر تدابیر اتخاذشده برای روان‌سازی ترافیک در معابر تهران و به‌ویژه معابر شمالی، از اوایل این هفته تشدید برخورد با تخلفات ساکن به‌ویژه پارک دوبل و توقف در محل‌های ممنوعه در دستور کار ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح با جدیت در معابر تهران اجرا خواهد شد و ادامه خواهد یافت، افزود: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور در معابر اصلی و فرعی نسبت به اعمال قانون در مورد خودروهای متخلفی که اقدام به توقف در محل‌های ممنوعه همچون پارک ممنوع می‌کنند یا به شکل دوبل توقف کرده باشند، اقدام خواهند کرد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه اعمال قانون در مورد این دسته از خودروها به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود، به ایسنا گفت: علاوه بر حضور گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس در سطح معابر، در برخی از معابر به خصوص معابر شمالی تهران از دوربین‌های ثبت تخلفات ساکن نیز استفاده خواهد شد و خودروهای دوربین‌دار پلیس نیز به منظور اعمال قانون این دسته از خودروها در معابر اقدام به گشت‌زنی خواهند کرد.

افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی برخورد با توقف غیرمجاز

عابدی با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح تا کنون روزانه به طور متوسط بیش از ۵۳۰۰ مورد اعمال قانون خودروهایی که اقدام به توقف در محل توقف ممنوع یا پارک دوبل کرده بودند، ثبت شده است، گفت: مقایسه روزانه این آمارها با روزهای مشابه در سال گذشته نشان‌دهنده رشد بیش از ۳۰۰ درصدی برخورد با این تخلفات در هر روز است.

وی درباره مبلغ جریمه این دسته از خودروها نیز گفت: مطابق قانون، توقف در محل ایستادن ممنوع یا مطلقا ممنوع ۴۰ هزار تومان و توقف دوبله در محل ایستادن ممنوع ۵۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت که در صورت رویت ماموران، نسبت به ثبت آن اقدام خواهد شد.

عابدی با اشاره یه وضعیت ترافیکی معابر تهران نیز گفت: در روزهای اخیر حجم ترافیک در معابر تهران افزایش یافته از این رو توقف حتی چند برای چند ثانیه در محل های ممنوعه یا توقف به شکل دوبله می‌تواند در روند ترافیک یک معبر اخلال ایجاد کند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: متاسفانه در برخی معابر به خصوص معابر شمالی تهران شاهد این هستیم که برخی افراد اقدام به توقف دوبله می‌کنند و یکی از سرنشینان داخل خودرو می‌ماند که این موضوع نیز تاثیری در جریمه ماموران نخواهد داشت و این خودروها اعمال قانون خواهند شد.

وی همچنین از حضور ماموران در معابر فرعی نیز خبر داد و افزود: علاوه بر بزرگراه‌ها و معابر اصلی که حضور ماموران پلیس راهور در آن افزایش یافته است، شماری از ماموران در معابر درجه دو نیز حاضر می‌شوند و با تخلفات مذکور برخورد خواهند کرد چرا که در مواقع مختلفی دیده شده که بار ترافیکی در یک معبر فرعی به خیابان اصلی کشیده شده و سبب اخلال در ترافیک می‌شود.

عابدی اضافه کرد: توقف در محل‌هایی که تابلوی حمل با جرثقیل روی آن نصب شده نیز علاوه بر اعمال قانون منجر به حمل وسیله نقلیه با جرثقیل خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      ببینیم و تعریف کنیم. رانندگی در ایران یک قانون کلی نداره. هرکسی برای خودش تابع قانون شخصی خودشه. اون قانوه هم ابنه که همه چیز برای من مجازه برای دیگران ممنوع و خیابونها ملک طلق منه بقیه محل ندارند!

    • vhd

      باتشکر از اقدام نیروی انتظامی - متاسفانه برنامه های راهنمایی و رانندگی معمولا موقتی است پس از مدت کوتاه به هر دلیل اجرای ان ادامه ندارد.

    • وجدان

      باوجوددوربین های ثبت تخلفات، چراباموتورسواران متخلفی که باوقاهت مرتکب تخلف مشهود میشوند وحتی دربزرگراههایکطرفه حرکت میکنند برخوردنمی شود؟
      درحالیکه میتوان گواهینامه شان راباطل کرد.

    • مهدی

      چرا فقط تهران ؟ بقیه شهروند درجه پایینتر هستن ؟
      باید با هر بی فرهنگ بی تمدنی که شعور زندگی شهری رو نداره همه جا برخورد قاطع، سخت و برابر بشه.

    • بدون نام

      لطفاً هنگام عصر یه سری هم به منطقه یوسف آباد، خیابان شهریار بزنین، همینطور خیابان قائم مقام، کوچه ششم که عصرها از خیابان شهید سرافراز به سمت قائم مقام ورود ممنوع هستش، ببینید چه خبره، اکثر ماشینها ورود ممنوع میان که تو ترافیک سرافراز نمونن، واقعاً جای تاسفه، ضمن اینکه چند بار دیدم اگر پلیس هم باشه، راننده هایی که دارن مسیر درست رو حرکت میکنن به متخلفان اعلام میکنن دور بزنین اونطرف پلیس هست داره جریمه میکنه!!! خب بابا بزارین جریمه بشن تا دیگه تخلف نکنن، خودمون هم مقصریم که به متخلفین کمک میکنیم، واقعاً که!!

    • بدون نام

      به جای این کارها پارکینگ درست می کردید . اینقدر به این مردم فشار نیارید. پلیس روزانه هزاران خودروی بی کیفیت را شماره گذاری میکنه بعد میگه کسی ماشین بیرون نیاره و اگر بیاره بدلیل نبود پارکینگ جریمه میشه!!

    • جواد

      خخخخ
      حرف مفت
      اونی که پول داره عین خیلالش هم نیست 100هزار هم جریمه بشه میده، شما اگه راست میگید بدون اغماض ماشین لره پارکینگ، چون این کار مصداق بارز ترافیک هست
      حتی تو خط ویژه هم میرن وقتی هم بوق اعتراض میزنی 4تا جوان برای دعوا میان و ...

    • جواد

      خخخ حرف خنده دار
      اونی که پول داره جریمه 100هزار هم باشه عین خیلالش هم نیست آگه راست میگید بدون اغماض ماشین بره پارکینگ بعدش هم بهتره با این راننده های هم که خط ویژه هم میرن و همه ماشینها رو قیچی میکنن هم برخورد کنینن چند روز قبل طرف خط ویژه پیچید جلوی من وقتی هم اعتراض کردم 4تا جوان قلچماق اومدن برا دعوا مامور پلیس هم داره نگاه میکنه و به من میگه چرا بوق میزنی و....

    • بدون نام

      باید اعدام بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج