۴۳۸۶۷۵
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

تعرفه واردات پوشاک باز هم کاهش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم به نقل از وزیر صنعت نوشت: محدودیتی برای واردات کالا نداریم و در صورت تشخیص دولت تعرفه واردات کالا کاهش می‌یابد.

خبرگزاری تسنیم به نقل از وزیر صنعت نوشت: محدودیتی برای واردات کالا نداریم و در صورت تشخیص دولت تعرفه واردات کالا کاهش می‌یابد.

محمدرضا نعمت‌زاده امروز در هفتمین اجلاسیه دوره ششم سراسری نمایندگان اتاق اصناف ایران اظهار کرد: برای نصب صندوقهای مکانیزه فروش در اصناف کشور باید ضرب‌الاجل لازم ایجاد شود تا بتوانیم شفافیت اقتصادی را به دریافت مالیات برگردانیم.

وی افزود: شفافیت اقتصادی تنها آن نیست که یک قانون نوشته شود بلکه در موردی مانند دریافت مالیات باید با نصب صندوقهای مکانیزه فروش شرایط اجرای این قانون شفاف را فراهم کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نصب صندوقهای مکانیزه فروش باعث می‌شود که دریافت مالیات براساس درآمد حاصله واحدهای صنفی اخذ شود و در قبال فعالین بخش اقتصادی اجحافی صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: این صندوقها چه در داخل کشور تولید شود و یا از خارج وارد شود به هر حال باید هر چه زودتر در واحدها ی صنفی نصب شود.

نعمت زاده با اشاره به اینکه اصناف رکن رکین اقتصاد کشور به حساب می‌آیند، گفت: صنوف همیشه مورد اعتماد جامعه و دولتها بوده‌اند و نقش مهمی در پیشبرد اهداف کشور در طول تاریخ داشته‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور گفت: ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید براساس نظم و دستورالعمل‌های موجود شکل گیرد تا کارایی لازم را داشته باشد.

وی افزود: امروزه تنها ۵ درصد توزیع کالا در دست فروشگاه‌های زنجیره‌ای است در حالی که در دنیا فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۷۰ درصد توزیع را در اختیار دارند.

نعمت‌زاده گفت: ما باید خودمان را با شرایط و نیاز جامعه امروز تطبیق دهیم و حقوق مصرف کنندگان را در تولید و توزیع رعایت کنیم.

وی تاکید کرد: مردم امروزه می‌خواهند از اوقات فراغت خود حداکثر استفغاده را داشته باشند و با مراجعه به یک فروشگاه زنجیره‌ای تمام نیازهای خود را برطرف کنند.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه ما معتقدیم با تمرکز خرید و نگهداری و انبارداری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هزینه‌ها کاهش می‌یابد گفت: باید براساس قوانین موجود حرکت کرد تا شفافیت اقتصادی لازم ایجادو حقوق مصرف کنندگان نیز رعایت شود.

نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه محدودیتی برای ورود کالا به کشور نداریم مگر آنکه قانون مانع ما شود گفت: یکی از محدودیت‌های واردات فعلی کالا در کشرو تعرفه‌های موجود است اما دولت یازدهم در مواردی که احساس کرده نیاز به تغییر تعرفه وجود دارد اقدام کرده است.

تعرفه واردات پوشاک دوباره کاهش می‌یابد

وی افزود: در بخش پوشاک براساس تصمیم دولت تعرفه واردات کالا کاهش و از ۷۵ درصد به ۵۵ درصد کاهش یافت و ما معتقدیم که تعرفه پوشاک باید دوباره کاهش یابد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: ما در حاکمیت مجبور هستیم که همه امور را با یکدیگر متعادل و به تولید، توزیع و مصرف کننده به صورت هماهنگ نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا به کشور باید از مبادی ورودی کنترل شود افزود: درآمدهای مالیاتی دولت را کاهش می‌دهد و در کنار آن باید به واحدهای کوچک نیز توجه داشت و در نهایت تنها نمی‌توان از یک دید مسائل را مورد توجه قرار داد.

نعمت‌زاده در پایان سخنان خود در خصوص لزوم نمایندگی اصناف در مجامع و شوراهای کشور گفت: براساس قانون جدید بانک مرکزی که در هیئت دولت در شرف بررسی است ما خواهش می‌کنیم تا رئیس اتاق اصناف نیز جزو شورای پول و اعتبار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید بشه ده درصد موشاک و لوازم الکتریکی

    • بدون نام

      اینجوری تولید ناخالص ملی بالا میرود منتها مال ملتهای دیگر

    • مهدی شرکا

      فروشگاههای بزرگ زنجیره ائی مثل هایپر ها دامپینگ اصناف حساب میشه و کسبه خورد و نبود میکنه.آقای نعمت زاده الان تو همون کشورا در حال جمع کردن این فروشگاههاند این یه طرح شکست خورده رو حداقل شما تکرار نکنید.تولید و که با قاچاق و تعرفه پائین داریند نابود میکنید..دیگه با اصناف کوچک چکار داریند

    • مهدی شرکت

      کاسب بدون جواز کسب حکم همون قاچاق فروش و داره اگه مث سابق جلوی جواز کسب دادنهای بی حساب کتاب گرفته بشه و اجازه کار برای افراد فاقد جواز کسب داده نشه.انوقت بیا و ببین خود بخود چطوری جلوی قاچاق گرفته میشه.و در ضمن برایایجاد اشتغال امنیت شغلی و سرمایه مهمه که تا وقتی این وضع چکهای برگشتیه هیچ سرمایه داری جرات سرمایه گذاری نمیکنه.چون امنیت مالی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج