۴۳۸۷۴۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طنز؛ بذار حرفشو بزنه!

مهرشاد مرتضوی در وبسایت طنز بی قانون نوشت:

متاسفانه یه اخلاق بدی که ما ایرانیا داریم اینه که اجازه نمیدیم طرف حرفشو کامل بزنه. یعنی اگه بچه‌ی کلاس چهارم ابتدایی مون میگه: «می خوام برم تو کوچه فوتبال بازی کنم...» امون نمی دیم حرفشو کامل کنه و شروع می کنیم داد و بیداد کردن. وگرنه بچه در ادامه می خواست بگه: «البته پس از پایان تحصیلات عالیه و کسب مدرک دکترا».
یا وقتی مجری تلویزیون میگه «فقر و بدبختی سراسر اروپا را فرا گرفت...» زرتی نباید بزنیم یه کانال دیگه یا تلویزیونو خاموش کنیم یا آجر پرت کنیم سمت شیشه‌ی تلویزیون. بلکه باید فرصت بدیم، شاید بخواد در ادامه بگه «که البته به مدد مشاوران ایرانی موفق شدند در یکی دو زمینه بی اهمیت خود را از این منجلاب خارج کنند و از خودمان هم جلو بزنند.» یا حتی وقتی راننده تاکسی تا کمر از شیشه میاد بیرون و فریاد می زنه «مرتیکه الاغ ماشینتو تکون بده» ما نباید در جواب از اعضای خانواده ش به نیکی یاد کنیم و باید اجازه بدیم در ادامه تصحیح کنه... نه مثل اینکه منظورش همینی بود که گفت. راحت باشید، جوابشو بدید!

چند مورد دیگه از این زود قضاوت کردنا هم توی این یکی دو روزه اتفاق افتاده و الان باعث چالش ها و بحث های الکی ای شده که اگه می گذاشتیم حرفاشونو کامل بزنن شاید هیچوقت اتفاق نمی افتاد. مثلا:

* رئیس جمهور در روز دانشجو گفت: «شما می توانید از سایر قوا هم انتقاد کنید، از نظر من مانعی ندارد.» که با تشویق حضار همراه شد و نذاشتن ایشون جمله شو کامل کنه و بگه: «تازه علاوه بر اینکه مانعی نداره، کاری هم از دستم بر نمیاد. یعنی اگه میخواین انتقاد کنین، ولی بعدش دیگه به خودتون مربوطه!»

* یه مورد دیگه هم قضیه مسعود شجاعیه. بنده خدا تا گفت «سیستم فوتبال ما فاسده» همه شروع کردن جیغ و داد و اعتراض. در حالی که جمله کاملش این بود: «سیستم فوتبال ما فاسده، به جز فدراسیون و سازمان لیگ و کمیته انضباطی و فوتبال پایه و سایر عزیزان. اصلا فقط من توش فاسدم. وای بر من و علی کریمی و مهدوی کیا.» بعد هم می خواست به سر و صورت خودش بکوبه و یه شمشیر تو شکم خودش فرو كنه!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج