۴۳۹۳۱۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فعلا خبری از بنزین یورو ۵ نیست

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، با بیان اینکه بالاترین درجه کیفی بنزین در جهان یورو۵ است، گفت: به دلیل قیمت بالاتر بنزین یورو ۵ نسبت به بنزین یورو ۴ و تکلیف قانونی مبنی بر تکمیل و توزیع بنزین یورو ۴ در سطح کشور، هدف و اولویت اصلی عرضه بنزین یورو۴ است.

خبرگزاری میزان: معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، با بیان اینکه بالاترین درجه کیفی بنزین در جهان یورو۵ است، گفت: به دلیل قیمت بالاتر بنزین یورو ۵ نسبت به بنزین یورو ۴ و تکلیف قانونی مبنی بر تکمیل و توزیع بنزین یورو ۴ در سطح کشور، هدف و اولویت اصلی عرضه بنزین یورو۴ است.

شاهرخ خسروانی اظهار کرد: در سطح جهان بنزینی باکیفیت یورو ۶ وجود ندارد، لفظ یا معیار یورو ۶ در حقیقت استاندارد گازهای خروجی از اگزوز خودرو بوده و این در حالی است که در سطح جهان بالاترین کیفیت بنزین، استاندارد یورو ۵ است.

وی در رابطه باکیفیت بنزین باکیفیت یورو ۵ که در سطح اروپا توزیع می‌شود، بیان کرد: بنزین یورو ۵ دارای سطح گوگرد۱۰ppm و تنها تفاوت بنزین یورو ۴ و یورو ۵ در مقدار گوگرد آن است که در بنزین یورو ۴ سطح گوگرد در حدود ۵۰ppm است.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به این سؤال که چرا در حال حاضر سطح کیفیت مورد نظر بنزین در ایران بنزین یورو ۴ در نظر گرفته ‌شده است، تأکید کرد: بر اساس تکلیف قانونی، توزیع و تکمیل سراسری بنزین یورو ۴ در سطح کشور در دستور کار است.

وی تصریح کرد: قیمت بنزین یورو ۵ نسبت به بنزین یورو ۴ به دلیل کیفیت آن گران‌تر است و در کنار آن به دلیل تکلیف قانونی مبنی بر تکمیل توزیع گسترده یورو ۴ در کشور، هدف و اولویت اصلی در توزیع بنزین، عرضه بنزین یورو ۴ است.

خسروانی اظهارات برخی از واردکنندگان مبنی بر تأثیر سوء کیفیت بنزین یورو ۴ بر خودرو باکیفیت آلایندگی و بنزین یورو ۶ را رد کرد و گفت: خودرویی باکیفیت بنزین یورو ۶ در کشور وجود ندارد و خودروهای اروپایی که باکیفیت یورو ۶ تولید و به کشورهای دیگر همچون ایران صادر می‌شوند، دارای استاندارد بنزین یورو ۵ است و تنها کیفیت خروجی گاز با استاندارد یورو ۶ برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه واردات و توزیع بنزین یورو ۵ در کشور در حال حاضر موضوعیتی ندارد، گفت: تکلیف شرکت توزیع بنزین یورو ۴ است و به‌ صورت رفته‌رفته بنزین یورو ۴ در کل کشور توزیع خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج