۴۳۹۵۰۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تشکیل ۱۴۴۲ پرونده ملی مرتبط با قاچاق کالا

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از تشکیل یک‌هزار و ۴۴۲ پرونده ملی مرتبط با قاچاق کالا و ارز طی ۸ ماهه امسال در سطح کشور خبر داد.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از تشکیل یک‌هزار و ۴۴۲ پرونده ملی مرتبط با قاچاق کالا و ارز طی ۸ ماهه امسال در سطح کشور خبر داد.

عبدالمجید اجتهادی ظهر امروز در دهمین کمیسیون مبارزه با قاچاق و ارز کردستان که در سنندج برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک وحدت اظهار کرد: سمت و سوی مبارزه در یک سال اخیر به سمت تشکیل پرونده‌های دانه درشت‌ها رفته است.

وی از رشد ۵ درصدی تشکیل پرونده‌های ملی در سطح کشور خبر داد و گفت: کل پرونده‌های تشکیل شده در سال ۹۲ حدود ۳۷۹ مورد بوده که این میزان در ۸ ماهه امسال با شتاب قابل توجهی به یک‌هزار و ۴۴۲ پرونده ملی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح کشور تشکیل شده که رشدی ۵ درصدی را تا این لحظه داشته‌ایم که این آمار قطعا به رشد ۱۰ درصدی تا پایان سال می‌رسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تدوین و تصویب آئین‌نامه اجرایی و حرکت این آئین‌نامه‌ها به سمت اجرایی شدن از اقدامات بسیار خوبی بود که طی سال‌جاری در دولت انجام و شتاب خاصی به تحقق اهداف و عملیاتی شدن برنامه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه مبنای کار دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در بحث مبارزه با قاچاق شفافیت است، اظهار کرد: ایجاد سامانه‌های مختلف با کارکردهای متفاوت در این راستا انجام گرفته و یقین داریم که می‌تواند خروجی قابل توجهی در زمینه شفاف شدن هرچه بیشتر در این حوزه باشد.

*جلوگیری از اقدامات جزیره‌ای در بحث شفافیت مبارزه با قاچاق

به گفته اجتهادی، در بحث شفافیت اگر بخواهیم نگاه جزیره‌ای داشته باشیم نمی‌توانیم منتظر تحول جدی در این زمینه باشیم از این رو باید با یک تعامل و یکپارچگی بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جزیره‌ای عمل کردن در این خصوص خودداری کنیم.

وی به ساماندهی ماده ۱۳ نیز اشاره کرد و افزود: کل کالاهایی که وارد کشور می‌شود باید در این سامانه ثبت شود، که برخی‌ها می‌‌خواهند به نوعی قانون را دور بزنند نمی‌خواهند در هیچ شرایطی به این مسأله تن دهند.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: براساس تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته کوله‌بری در برخی استان‌ها به صورت سازماندهی انجام می‌شود و لطمات زیادی را بر پیکر تولید و اقتصاد کشور وارد می‌کند.

اجتهادی به اهمیت ایجاد اشتغال به منظور مقابله با پدیده قاچاق اشاره کرد و افزود: ما با تدوین لایحه نمی‌توانیم بگوئیم اشتغال ایجاد شده است، اگر بتوانیم این کوله‌برها را ساماندهی کنیم توانسته‌ایم ضمن ایجاد شغل برای ساکنان مناطق مرزی گام‌های اساسی در بحث مبارزه با قاچاق کالا به صورت سازمان‌یافته برداریم.

وی به موضوع ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه دو بند «چ» و «ه» آن اشاره کرد و گفت: خروج کالا بر اساس بند «ه» انجام که متاسفانه در برخی استان‌ها توجه چندانی به این مهم نمی‌شود.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی توجه جدی به وضعیت خاص استان‌های مرزی دارد گفت: اما نباید این نکته را فراموش کنیم که همه ما موظف به اجرای قانون هستیم و باید بر اساس آن حرکت کنیم.

اجتهادی خواستار ایجاد زمینه‌های لازم برای راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد و افزود: اگر بتوانیم ماده ۱۳ را در استان‌های اجرایی کنیم به راحتی افرادی که مستحق کمک هستند در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز شناسایی و جلوی سودجویان نیز گرفته می‌شود.

وی اعتراض به آرای برائت را حق کمیسیون و کاشفین دانست و تصریح کرد: اما متاسفانه در برخی مواقع لوایحی که در این زمینه تهیه و ارسال می‌شود هیچ چیز خاصی برای تغییر احکام ندارد.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در پایان گفت: از این به بعد بحث فروش در سازمان‌های اموال تملیکی محدود و به صورت سامانه‌های الکترونیک انجام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج