۴۴۰۱۱۸
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

مهدی مظلومی از ساخته هایش در GEM دفاع می کند

سریال های ایرانی تولید جم نه تنها از لحاظ محتوا چندان تفاوتی با سریال های ترک این شبکه نداشت که از نظر ساختار هم به شدت ضعیف تر از آنها بود و این موضوع سبب شد مردم همچنان فاطما گل را خیلی پیگیرتر از شهرقشنگ یا دیگر سریال های ساخت این شبکه بشناسند و دنبال کنند.

هفه نامه تماشاگران امروز - فاطمه پاقلعه نژاد: «در شبکه جم سریال های ایرانی تولید خواهم کرد که مردم دیگر نیازی به دیدن سریال های ترکیه ای شبکه جم نداشته باشند.» «باید سریال های ما ساخته شود تا صداوسیما ببیند...» اینها ادعاهایی بود که مهدی مظلومی، کارگردان ایرانی مهاجرت کرده به شبکه جم در گفتگویی که اوایل امسال با ما داشت مطرح کرد؛ ادعاهایی که خیلی زود و با شروع پخش سریال های ایرانی محصول این شبکه و عدم استقبال مردم از آنها، بی اساس بودن شان مشخص شد.

سریال های ایرانی تولید جم نه تنها از لحاظ محتوا چندان تفاوتی با سریال های ترک این شبکه نداشت که از نظر ساختار هم به شدت ضعیف تر از آنها بود و این موضوع سبب شد مردم همچنان فاطما گل را خیلی پیگیرتر از شهرقشنگ یا دیگر سریال های ساخت این شبکه بشناسند و دنبال کنند. به همین دلیل بار دیگر با مهدی مظلومی گفتگو کردیم تا مشخص شود آیا باز هم بر سر ادعای خودش مانده یا از ساخت سریال پرمخاطب در این شبکه ناامید شده است.
مهدی مظلومی از ساخته هایش در GEM دفاع می کند

چندی پیش و قبل از آغاز پخش سریال های تان از شبکه جم در گفتگویی که با شما داشتیم درباره کیفیت سریال ها و فیلم هایی که در جم می سازید گفتید و گفتید که زمانی که این سریال ها پخش شود همه خواهند فهمید که شما چه کارهای فاخری داشته اید. الان شما خودتان از کارهای ایرانی ساخته شده در جم راضی هستید؟

- من فقط می توانم درباره کارهای خودم در جم صحبت کنم و در ارتباط با مسائل کلان یا مدیریتی و سایر تولیدات جم اجازه اظهار نظر به خودم نمی دهم. شرایط تولیداتی که من در جم درست کرده ام در مقایسه با تولیداتم در ایران به مراتب بهتر بوده است. اینکه نتیجه بهتر بوده یا بدتر، ملاک، نظر مخاطبان است.

شاید موفق ترین فیلمی که خود شما در جم ساخته اید، «ماگنولیا» بوده؛ آیا واقعا این فیلم مخاطب داشت و توانست توجه منتقدان را به خود جلب کند؟ همین الان هم بینندگان جم دیدن سریال ماه پیکر را به سریال های ایرانی این شبکه ترجیح می دهند، در حالی که شما گفته بودید با تولید محصولات ایرانی، مردم قطعا آنها را به سریال های ترکی ترجیح می دهند.

- اساسا در عین حال که نظر منتقدان و روشنفکران عزیز برایم محترم است اما من هیچ وقت برای آنها کار نکرده ام. من همیشه برای عموم مردم و قشر متوسط و پایین کار کرده ام چون ادعایی برای عرض اندام جلوی قشر متوسط به بالای فرهنگی ندارم. در راستای ارتقای سطح فرهنگی مخاطب عام هم همیشه نظرات و توجهات همان قشر برایم ملاک بوده است.

به اهدافی که برای اثبات خودتان به مدیران رسانه ملی داشتید، رسیدید؟

- هدف من در ارتباط با مدیران محترم، حرکت در مسیر جذب مخاطب انبوه بوده که فکر می کنم در اولین سریالی که در جم کار کردم (شهرقشنگ) این اتفاق افتاده و کاملا مشهود است، به طوری که رسانه ملی بعد از سال ها به تکاپوی ساخت تولیدات هر شبی افتاده و این برای شخص من یعنی موفقیت و حرکت به سمت جلو.

اخیرا مهران غفوریان در جریان ساخت «همسایه ها» که بی شباهت به «زیر آسمان شهر» نیست از رضا عطاران تمجید کرده بود و «زیر آسمان شهر» را متعلق به او دانسته بود اما از طرفی از شما هم اسم آورده و برای تان سهمی در نظر گرفته بود.

- زیر آسمان شهر حاصل همدلی و همراهی یک گروه بود که من هم جزیی از آن بودم و مهران به عنوان همکار و دوست لطف داشته که از من هم یاد کرده.

درباره «سه بیگانه» هم تقریبا می شد پیش بینی کرد که در نهایت اکران نمی شود، سرانجام هم به رغم داشتن مجوز اکران، توقیف شد. قبلا سابقه داشته که مثلا توبه نصوح مخملباف را بدون اسم کارگردانش حتی از تلویزیون پخش کردند. اگر شرط اکران فیلم حذف نام شما از این اثر باشد، این اجازه را به تهیه کننده می دهید؟

- در ارتباط با «سه بیگانه» با توجه به شرایط فیلم ترجیح می دهم سکوت کنم ولی اگر با حذف اسم بنده، سرمایه تهیه کننده محترم از خطر نجات پیدا می کند، هیچ مشکلی ندارم و قطعا کتبا موافقت خواهم کرد.

تا قبل از این شما مدام می گفتید ما غیر خودی و بیگانه نیستیم و مشکلی هم برای تردد نداریم، الان به نظر می رسد که موضع رسمی درباره شما و کارتان از سوی وزارت ارشاد اعلام شده است.

- هنوز هم عرض می کنم هیچ کس از گروه جم در رفت و آمد به ایران مشکلی ندارد چون جم یک شبکه سیاسی و ضد ایرانی و ضد مذهبی نیست. تمام عوامل جم جزو بچه های معتقد و متعصب ایرانی و مسلمان هستند. اگر ارشاد تصمیم بگیرد عوامل را ممنوع الکار کند، این یک تصمیم سلیقه ای نهادی است که مطمئنا در دوران مختلف تغییر خواهد کرد چون هیچ قانونی در این زمینه نداریم. ضمن اینکه شبکه جم شبکه معاند نیست و هیچ پلانی که شبهه عداوت باشد در آن ندیده و نخواهید دید.

پاسخ این سوالم را ندادید که چرا مردم هنوز هم سریال های ترکیه ای را به ساخته های شما ترجیح می دهند؟

- من نظرم مخالف با شماست اما پیشنهاد می کنم اگر دوست دارید در نشریه خودتان یک نظرسنجی بین مثلا «ماگنولیا» و «ماه پیکر» بگذارید. احتمالا این طوری برای شما هم روشن خواهد شد.

با ضریب نفوذی که شبکه جم دارد، محبوبیت سریال هایش خیلی زود مشخص می شود؛ الان اینجا همه درباره «ماه پیکر» و این هنرپیشه نقش «فاطماگل» حرف می زنند نه «شهرقشنگ»!

- من پیشنهاد می کنم نظر مخاطبان جم در ارتباط با این دو کار را در اینستاگرام جم آنلاین ملاحظه بفرمایید.

به نظر می رسد خود شبکه هم خیلی از محصولات ایرانی ساخته شده راضی نیست و به همین دلیل هم بحث کاهش هزینه ها و لغو حقوق های ثابت را در دستور کارش گذاشته. از آن مهم تر اینکه مثلا آقای بهمن مفید با آن همه سابقه از پرداخت ها در جم ناراضی است یا مثلا همین خانم رابعه اسکویی و ...

- تاخیر یکی دو ماهه دستمزدها در بخش خصوصی که متکی به درآمد خودش است و از جایی بودجه نمی گیرد نسبت به تاخیر یکی دو ساله یا حتی فراموش شدن دستمزدها در سازمانی که علاوه بر درآمد، بودجه کلانی هم دارد، چیز عجیبی نیست. بعضی از دوستان احتمالا شرایط بهتری داشته یا دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      همین که هر جایی صحبت از این شبکه است یعنی همه تون ترسیدید ...اتفاقا شهر قشنگ از سریال های صدا وسیمای ملی لذت بخش تر است

    • ناشناس

      والا من که اهل ماهواره نیستم ولی نحض کنجکاوی یه چند قسمت از شهر قشنگ را دانلود کردم همان تکار مکررات کارهای چرت کارگردانش در ایرانه که فقط کمی رنگ ولعاب داره وتنها چیز اضافش بیحجابی وبی عفتی برخی از بازیگران مثلا به قول کارگردان متعصب ومعتقد ومسلمان ایرانی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج