۴۴۰۵۷۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هنرجویان بااستعداد بورسیه می شوند

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری پنجمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی در نگارخانه رضوان، گفت: هنرمندانی که آثارشان برگزیده نشده و فقط به نمایشگاه راه پیدا کرده‌است، با اولویت استعداد و مناطق محروم بورسیه خواهند شد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری پنجمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی در نگارخانه رضوان، گفت: هنرمندانی که آثارشان برگزیده نشده و فقط به نمایشگاه راه پیدا کرده‌است، با اولویت استعداد و مناطق محروم بورسیه خواهند شد.

علی ثابت نیا امروز در نشست خبری پنجمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی در موسسه آفرینش‌های هنری خراسان رضوی، با توجه به سیاست‌های آستان‌قدس رضوی در رسیدگی به محرومین و زائرمحوری، عنوان کرد: با پیمایش و رصد کارشناسان دبیرخانه در بین شرکت کنندگان پنجمین دوره دوسالانه، هنرجویان بااستعداد و پرتلاش مناطق محروم به صورت بورسیه در دوره‌های فشرده آموزشی در مشهد شرکت خواهند کرد.

وی همچنین از تعداد آثار ارسال شده خبر داد و گفت: از تعداد ۴۶۵ اثر، ۳۷ درصد آن‌ها برای نمایش انتخاب شدند.

دبیر دوسالانه تذهیب‌های قرآنی درباره بخش‌های مختلف این مسابقه عنوان کرد: مسابقات در چهار بخش تذهیب (با بیشترین آثار دریافتی)، تشعیر، گل و مرغ و نگارگری مذهبی برگزار شد که در هفتم و هشتم آذر ماه داوری برای انتخاب آثار برگزیده، انجام شد.

وی درباره سطح کیفی آثار اظهار کرد: کیفیت آثار در بخش تذهیب و گل و مرغ از سال‌های گذشته بهتر و داوری در این بخش کار مشکلی بود.

ثابت‌نیا افزود: در بخش نگارگری آثار کمی دریافت شد که به ایده‌آل‌های داوری نزدیک نبود. با توجه به اینکه سال اولی بود که این بخش به مسابقات اضافه شده‌بود، توقع خاصی هم نبود.

ثابت‌نیا درباره برنامه این نمایشگاه‌ها گفت: در هفته اول، آثار تذهیب‌های قرآنی، هفته دوم آثار گل و مرغ و در هفته آخر آثار نگارگری در نگارخانه رضوان به نمایش درخواهندآمد.

تجلیل از استاد فرشچیان در اختتامیه دوسالانه

وی با بیان اینکه تاریخ اختتامیه قطعی نشده‌است، گفت: اختتامیه در حرم مطهر رضوی و با حضور استاد فرشچیان و تقدیر از ایشان برگزار خواهد شد.

دبیر این دوسالانه با اشاره به طراحی «نشان زرین رضوان» برای اهدا به یکی از فعالین حوزه هنرهای دینی، عنوان کرد: در این دوره این نشان را به استاد فرشچیان اهدا خواهیم کرد.

وی افزود: تلاش داریم از یکی از بانوان هنرمند پیشکسوت حوزه نگارگری و هنرمندی در حوزه آرایه‌های معماری حرم مطهر نیز برای شرکت در اختتامیه دعوت به عمل آوریم.

محمد ظریف‌صدر، مسئول نمایشگاه‌های پنجمین دوسالانه تذهیب قرآنی، درخصوص تمهیدات اندیشیده شده برای کسانی که موفق به بازدید نمایشگاه نشده‌اند، اظهار کرد: در پایان هر نمایشگاه آثار در سامانه tazhib.org نمایش داده خواهد شد.

هفته اول این نمایشگاه‌ها از جمعه ۲۶ آذرماه، هفته دوم از چهارم و هفته آخر از یازدهم دی ماه تا پنجشنبه‌های همان هفته در دونوبت صبح و عصر، در نگارخانه رضوان واقع در کوهسنگی ۱۷ آغاز و پذیرای علاقمندان خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج