۴۴۱۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حجت الاسلام حسن روحانی:

پیدا کردن راه احتیاج به جن گیر ندارد

حجت الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم ترحیم امام جمعه یزد اظهار داشت: مردم اگر حزب و جمعیتی را دوست دارند باید در چارچوب حق تبلیغ کنند و اگر کسی را نیز دشمن می دارند نباید در مورد او از حق خارج شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه احزاب و گروههایی که از نظر نظام قانونی هستند در قالب جامعه اسلامی تعریف می‌ شوند.


حجت الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم ترحیم امام جمعه یزد اظهار داشت: مردم اگر حزب و جمعیتی را دوست دارند باید در چارچوب حق تبلیغ کنند و اگر کسی را نیز دشمن می دارند نباید در مورد او از حق خارج شوند.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) افزود: مردم باید مراقب باشند که اختلافات حزبی و جناحی آنها را دچار تفرقه و فاصله نکند تا در سایه اتحاد بتوانند به حق دست پیدا کنند.

روحانی با اشاره به بروز برخی اختلافات میان احزاب و گروههای مختلف بیان داشت: این اختلافات نباید ادامه پیدا کند زیرا ادامه آن به نفع ما و جامعه نیست.

انتخاب مسیر افراط به نفع جامعه و نظام نیست
وی با بیان اینکه در محاکمه افراد نمی‌ توانیم از حکم خدا جلوتر برویم افزود: امروز در جامعه ما عده ای مسیر افراط را انتخاب کرده اند که این مسیر به نفع جامعه و نظام نیست.

روحانی تصریح کرد: هیچکس حق ندارد بگوید حزب و جناح من مساوی با نظام اسلام است زیرا همه حزبها و گروهها در ذیل جامعه اسلامی تعریف می شوند و هیچ جناح و حزب قانونی که در چارچوب نظام فعالیت می کند ضد نظام نیست بلکه ذیل نظام است.

وی تاکید کرد: احزاب قرار نیست یکدیگر را تحمل نکرده و حذف کنند بلکه ما همه مسلمان و شیعه و پیرو ولایتیم و باید از مسیر افراد اجتناب کنیم.

سران احزاب اجازه ندهند جامعه به التهاب کشیده شود
روحانی تصریح کرد: سران احزاب نباید اجازه دهند جامعه به التهاب کشیده شود زیرا حکومت ما دشمن بسیار دارد.

وی تاکید کرد: بدانید که افراطیگری خارج شدن از مسیر اعتدال است و این خروج به ضرر همه و بیش از همه به ضرر فرد است.

روحانی یادآور شد: نقد و انتقادی که از روی دلسوزی و با هدف رفع مشکلات باشد اشکالی ندارد اما هو کردن و از مسیر اعتدال خارج شدن در شأن مردم ما نیست.

مردم برای عضویت و طرفداری از احزاب مختلف آزادند
وی تاکید کرد: مردم آزادند که در هر حزب و جناح قانونی عضو باشند یا طرفدار آن باشند اما باید در چارچوب انسانیت و اخلاق و در معیارهای اسلام حرف بزنند.

روحانی عنوان کرد: کسی که در دادگاهی محکوم نشده حق نداریم به او حرفی بزنیم و اگر هم در دادگاهی محکوم شد چه اصراری است که او را بر سر زبان بیندازیم.

وی افزود: امام خمینی (ره) معلم بزرگی برای همه ما بود و لازم است اعتدال را از ایشان فرا بگیریم.

عقاید انحرافی برای حذف روحانیت ترویج می شود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترویج برخی عقاید انحرافی گفت: برخی عقاید انحرافی که این روزها در کشور شاهد آن هستیم برای حذف روحانیت از صحنه ترویج می ‌شود.

روحانی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی روحانیت پیدا کردن راه و نشان دادن آن به مردم است افزود: در اسلام چنین چیزی نیست که برای پیدا کردن مسیر به جن‌گیر و رمال مراجعه کنیم.

وی بیان داشت: عده‌ ای وقت تعیین می‌ کنند که ظهور نزدیک است و بیان می ‌دارند که مستقما با ولی‌عصر (عج) در ارتباط هستند و خود را بی ‌نیاز از ولایت ‌فقیه می‌ دانند که این عین انحراف است.

در این مراسم آیت‌ الله محقق داماد، سیدحسن، سیدناصر و سیدعلی خمینی، سیدمحمد خاتمی، برخی اعضای کابینه دولت خاتمی، اعضای مجمع روحانیون مبارز، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه شهرهای مختلف کشور و ... حضور داشتند.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پیدا کردن راه احتیاج به جن گیر ندارد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج