اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۲۱۶۴
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

قاليباف، جليلي و ضرغامي ائتلاف مي‌كنند؟

با هر گامي كه به انتخابات۹۶ نزديك مي‌شويم، برخي از گمانه‌زني‌ها در ميان اهالي نظر در رسانه‌ها و محافل سياسي جان گرفته و به تدريج به حقيقت بدل مي‌شود.

روزنامه آرمان - یاسمین طالقانی: با هر گامي كه به انتخابات۹۶ نزديك مي‌شويم، برخي از گمانه‌زني‌ها در ميان اهالي نظر در رسانه‌ها و محافل سياسي جان گرفته و به تدريج به حقيقت بدل مي‌شود. اما شگفت اين است كه برخي از آن شخصيت‌ها مانند محمدباقر قاليباف، عزت‌ا... ضرغامي و سعید جليلي يا در انتخابات رياست‌جمهوري ۹۲ بخت خود را نسبت به ميزان اقبال عمومي آزموده‌اند و از سويي در دوران مسئوليت خود آن طور كه بايد نتوانستند اعتماد و رضايت افكارعمومي را جلب نمايند.
اما با اين همه روزبه‌روز احتمال حضور آنها در انتخابات ۹۶ بيش از پيش قوت مي‌گيرد و از سويي سخن از احتمال تكرار ائتلاف ۱+۲ در سال ۹۶ به ميان مي‌آيد؛ ائتلافي كه يك سر آن ممكن است قاليباف باشد و سر ديگر آن جليلي و ضرغامي !
نامزدي قاليباف، جليلي و ضرغامي
احتمال نامزدي قاليباف، جليلي و ضرغامي خبر تازه‌اي نيست. به‌ويژه طي چند ماه گذشته هر يك از سه چهره سياسي اصولگرا به نحوي آمادگي خود را در سخنراني‌ها و اظهارات خود در فضاي مجازي و حقيقي اعلام نمودند؛ چرا كه حتي با نگاهي به مواضع اخيرشان به خوبي مي‌توان دريافت آنها مي‌خواهند يك ‌بار ديگر شانس خود را در انتخابات رياست جمهوري ۹۶ بيازمايند. بنابراين هر چقدر كه به انتخابات ۲۹ ارديبهشت ماه ۹۶ نزديك مي‌شويم، مساله حضور سه چهره مذكور اصولگرا بيش از پيش قوت مي‌گيرد، اما با اين همه اكنون جاي بسي شگفتي است كه چرا قاليباف و جليلي پس از تلاش‌هاي انتخاباتي اخير و تجربه شكست سال ۹۲ باز هم مي‌خواهند يك‌بار ديگر بخت خود را در انتخابات رياست جمهور ي۹۶ بيازمايند!
ميزان اقبال عمومي ۳ نامزد اصولگرا
نامزدي سه فرد مذكور اصولگرا در حالي است كه به خوبي از ميزان آراي هر يك از اين سه چهره اصولگرا در دوره‌هاي گذشته مي‌توان دريافت اين سه چهره سرشناس اصولگرايي تا چه اندازه از محبوبيت و اقبال عمومي لازم برخوردارند، چرا كه نتيجه آرا در انتخابات سال ۹۲ نشان مي‌دهد ميزان راي قاليباف در انتخابات رياست‌جمهوري اخير۶ ميليون بوده و ميزان راي جليلي نیز حدود ۴ميليون ارزيابي شده است. علاوه بر آن، سه چهره مذكور كه هر يك قبل از اين به دلايلي مانند مواضع تند سياسي و عملكرد ضعيف در دوران مسئوليتشان آن‌طور كه بايد نتوانستند اعتماد و رضايت افكار عمومي را به خود جلب كنند، چرا كه محمدباقر قاليباف در جايگاه شهردار كنوني تهران به دلايل برخي از مسائل مربوط به امور شهري مانند مساله بساز و بفروش‌ها، گودبرداري‌هاي غيراصولي، معضل ترافيك و مساله املاك نجومي همچنان مورد نقد بوده و از سويي دیگر عملكرد و مواضع تند سعيد جليلي در جايگاه رئيس سابق تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي در زمان احمدي‌نژاد نسبت به مسائل هسته‌اي و تحريم‌ها به تصويب سه قطعنامه در شوراي امنيت عليه ايران ظرف بازه زماني اسفند ۸۶ تا خرداد ۸۹ انجاميد و همچنين ايران به موجب سه قطعنامه مذكور در ذيل فصل ۷ ماده ۴۱ منشور ملل متحد قرار گرفت.
ماده‌ای که ايران را به عنوان يك كشور مخل و تهديد‌كننده صلح و امنيت جهاني معرفي مي‌كرد و اين مساله جامعه ايراني را با دشواري و تنگناهاي بسيار زيادي به‌ويژه در مسائل اجتماعي و اقتصادي مواجه ساخت؛ همچنان كه تا به امروز از آن به عنوان دوران سخت در ميان اهل نظر و فعالان سياسي منتقد دولت احمدي‌نژاد ياد مي‌شود و انتقاد‌ها نسبت به اين عملكرد و شرايط ناشي از آن تا به امروز ادامه دارد. در نهايت عزت‌ا... ضرغامي رئيس پيشين رسانه ملي به دليل جهتگيري‌هاي يك سويه، برخوردهاي جناحي و عملكرد ضعيفش در صدا و سيما در مساله كميت و كيفيت برنامه‌هاي اين سازمان با انتقادهاي فراواني روبه‌رو بوده است. همه اين مسائل در حالي است كه اين سه فرد اصولگرا قرار است باز هم به عنوان نامزد رسمي اصولگرايي وارد عرصه انتخابات ۹۶ شوند.
احتمال تكرار ائتلاف ۱+ ۲ در انتخابات ۹۶
اگرچه تاكنون به صورت رسمي سخني از ائتلاف به ميان نيامده است اما اين امكان وجود دارد يك‌بار ديگر ائتلاف سال ۹۲ اصولگراها در انتخابات ۹۶ تكرار شود؛ البته با اين تفاوت كه در سال ۹۲ ائتلاف ۲+۱ ميان سه چهره شناس اصولگرا یعنی محمدباقر قاليباف، غلامعلي حداد عادل و علي اكبر ولايتي صورت گرفت؛ ائتلافي كه به نتيجه مطلوبي منتهي نشد و حتي به تقسيم راي اصولگراها و در نهايت شكست آنها انجاميد، چراكه اصولگراها خود نيز علت شكست ائتلاف ۱+۲ را در سال۹۲ به خاطر حمايت اعضاي ائتلاف مذكور از مواضع احمدي‌نژاد در طي ۸ سال رياست‌جمهوري او، كاهش محبوبيت، عدم انسجام و قدرت‌طلبي و خودبرتربيني سه چهره سرشناس اصولگرايي دانستند و به همين علت همواره از تكرار اين مساله در انتخابات آتي هراس دارند، غافل از آنكه اكنون سخن از تكرار ائتلاف ۱+۲ در انتخابات۹۶ مي‌رود. بر اين اساس محمدمهدي زاهدي وزير علوم دولت نخست احمدي‌نژاد طي گفت‌وگويي با ايلنا در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه «آیا ورود قاليباف، جليلي، ضرغامي و بسياري ديگر از اصولگرايان به رقابت‌هاي انتخاباتي با هدف اصولگرايان در راستاي معرفي يك نامزد منافات ندارد؟»، گفت: به هيچ عنوان. احتمال دارد در مراحل ابتدايي تعداد بسياري مطرح شوند و حتي در زمان نام‌نويسي نيز تعداد زيادي خود را معرفي كنند و در عرصه حاضر شوند، اما در نهايت قطعا به يك نامزد دست خواهيم يافت.
زاهدی، نماينده اصولگراي كرمان و عضو جبهه يكتا درباره احتمال تكرار ائتلاف ۱+۲ در انتخابات آتي گفت: «دور قبل عزيزان ما مرتكب اشتباهي فاحش شدند و اميدواريم و باور داريم تجربه تلخ دوره گذشته، هرگز تكرار نخواهد شد.» اما در این میان باید از زاهدی پرسید سرمایه سیاسی گروهی که او خود را متعلق به آن می‌داند، چه می شود و آیا نهی احمدی‌نژاد از کاندیداتوری به معنای پایان دوران سیاست‌ورزی زاهدی و همفکران اوست، یا اینکه مجبور می‌ شوند چراغ سبزی به طیف قالبیاف و حتی ضرغامی نشان دهند که بارها آنها را مورد انتقاد قرار داده بودند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی هم خوب.
      هر کی بیاد ریس جمهور کشور میشه چون که .. از این همه بی لیاقتی و ورشکستگی و بی خیالی !
      مردم تو این چهار سال اینقدر سختی کشیدن که از جیبوتی هم یک نفر بیاد کاندید بشه رای میاره.

    • بدون نام

      همه بخدا همه امتحان پس داده اند ودر کنکوری به اندازه اطمینان ملت شرکت کردند ومردود شدن من نمیدانم این اقایان میزان سواد شان چقدر است چرا وقتی که میشود در هر دکه مدرک دکترا خرید اصلا ریاست بلد نیستند بابا ول کنید برید مگر گوش شنوا ندارید مگر زمانی که وزیر بودید چه گلی به سر مردم زده اید حال میخواهید ریس جمهور شوید کشور به یک با سواد حقیقی اقتصادن دان زرنگ با هوش واجازه ندهد بعد از رهبر کس دیگری برای برنامهای کاری تصمیم بگیرد تورا خدا بنشینید سر جایتان

    • بدون نام

      روزنامه آرمان مطلب ندارد الکی سوژه سازی میکند!

    • سپهر

      قحطی روزنامس که از آرمان تیتر میزنی، چرااینقدر اصلاحطلبی مطلب میزنی

    • بدون نام

      آخه آرمان هم شد روزنامه که ازش مطلب میزنی؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج