۴۴۳۳۳۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اشتباه‌های قلعه‌نوعی و برانکو

شکست غیرمنتظره هر دو مدعی قهرمانی سروصدای زیادی در هفته چهاردهم فوتبال به پا کرد. در چنین شرایطی بسیاری از کارشناسان به واکاوی دلایل شکست پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن و تراکتورسازی مقابل سپاهان پرداخته‌اند.

روزنامه شهروند: شکست غیرمنتظره هر دو مدعی قهرمانی سروصدای زیادی در هفته چهاردهم فوتبال به پا کرد. در چنین شرایطی بسیاری از کارشناسان به واکاوی دلایل شکست پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن و تراکتورسازی مقابل سپاهان پرداخته‌اند.

محاسبات برانکو اشتباه از آب درآمد

بهمن فروتن درباره اتفاقاتی که منجر به شکست پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن شده، «به شهروند» می‌گوید: «پرسپولیس در برهه‌ای از زمان به ذوب‌آهن خورد که این تیم در بهترین شرایط خود به سر می‌برد. طبیعی است وقتی تیمی مدتی نمی‌بازد دچار غرور می‌شود. بازیکنان پرسپولیس هم بعد از مدتی دچار این غرور شدند که در بازی با ذوب‌آهن کار دست‌شان داد. ذوب‌آهن همیشه تیمی است که روی ضد حملات خطرناک است. این تیم در هفته‌های اخیر روند رو به رشدی داشته و می‌دانست که از کدام نقاط به پرسپولیس ضربه بزند. پرسپولیس هم در این بازی تغییر سیستم داد. رضائیان جلو آمد و ماهینی پشت سر او ماند تا جلوی ضد حملات را بگیرد اما محاسبات برانکو اشتباه از آب درآمد.» او ادامه می‌دهد: «فاصله زیادی که بین مدافعان و ‌هافبک‌ها ایجاد شد، ناشی از اشتباه برانکو بود تا پهلوان در فضایی خالی از حضور پرسپولیسی‌ها به گل برسد. این شکست برای پرسپولیس درس عبرت خوبی بود تا برانکو بداند تیمش هنوز کامل نیست و کار دارد. مهم‌ترین مشکل پرسپولیس در حال حاضر گلزنی است. طارمی از ویژگی‌های لازم برای یک مهاجم فقط جایگیری را دارد و گل‌زدن را بلد نیست. برانکو اگر قهرمانی می‌خواهد یا باید به طارمی گل‌زدن یاد بدهد یا یک مهاجم گلزن به ترکیبش اضافه کند.»

قلعه‌نوعی و تراکتور مغرور شدند

کارشناس قدیمی فوتبال به سخت‌تر شدن کار تراکتورسازی با شکست مقابل سپاهان اشاره می‌کند و می‌گوید: «شنیدم که قلعه‌نوعی غرور بازیکنانش را دلیل شکست تراکتور مقابل سپاهان دانسته اما او باید بداند این غرور کاذب به سراغ خودش هم آمده است. او فراموش کرد که تیمش مقابل استقلال ١٨٠ دقیقه بازی کرد نه ٩٠ دقیقه. برخی از بازی‌ها به دلیل حساسیت و دشواری دو برابر از بازیکنان انرژی می‌گیرند و دیدار با استقلال هم برای تراکتور از همین بازی‌ها بود. با توجه به بالا‌بودن میانگین سنی بازیکنان تراکتور، قلعه‌نوعی باید تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد می‌کرد.» فروتن صحبت‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد: «بازیکنان تراکتور در این بازی خسته و بی‌تمرکز بودند و قافیه را به سپاهان با روحیه و پرانگیزه‌ای باختند که تازه یکی، دو هفته است دوباره در لیگ خودنمایی می‌کند. کار تراکتور با این شکست سخت‌تر از پرسپولیس شد؛ چون پرسپولیس در هفته پایانی با سیاه‌جامگان بازی دارد و کارش نسبت به تراکتوری که با نفت دیدار می‌کند، آسانتر است. اگر تیم قلعه‌نوعی تا یکی، دو هفته اول نیم‌فصل دوم نتواند این فاصله را جبران کند، البته مشروط به امتیاز از دست‌دادن پرسپولیس، شانس کمتری برای بازگشت به صدر دارد. قلعه‌نوعی بدون فکر و محاسبه پا به دیدار با سپاهان گذاشت و باید مواظب باشد این اشتباه را در بازی‌های آینده هم تکرار نکند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج