۴۴۳۷۸۷
۲ نظر
۵۰۹۵
۲ نظر
۵۰۹۵
پ

ترکیه با خودروی «Gunsel» خودروساز می شود!

در جایی میان کشورهای قبرس و ترکیه، در شهر نیکوزیای شمالی (قبرس شمالی) متعلق به جمهوری ترکیه، دانشگاه Near East قرار دارد که به تازگی به زادگاه یک هاچ بک الکتریکی تبدیل شده است، خودرویی تمام برقی و دوستدار محیط زیست که در طراحی آن از قوچ قبرسی الهام گرفته شده است.

ماهنامه نسل برتر - علی بیننده: در جایی میان کشورهای قبرس و ترکیه، در شهر نیکوزیای شمالی (قبرس شمالی) متعلق به جمهوری ترکیه، دانشگاه Near East قرار دارد که به تازگی به زادگاه یک هاچ بک الکتریکی تبدیل شده است، خودرویی تمام برقی و دوستدار محیط زیست که در طراحی آن از قوچ قبرسی الهام گرفته شده است.

پیش از این ترکیه در سال ۱۹۶۱ با برندهای Devrim و Anadol برای خودروساز شدن تلاش کرده بود اما شکست این دو برند، دولت ترکیه را بر آن داشت تا برای همیشه تقلا برای خودروساز شدن را کنار بگذارد و به قطبی در صنعت قطعه سازی تبدیل شود. با این حال خبرهای تازه حکایت از این دارند که ترکیه در حال تلاش دوباره برای خودروساز شدن است و این بار با روی آوردن به خودروهای پاک و نیروهای دانشگاهی، برنامه خود را جدی تر از گذشته دنبال می کند.
ترکیه با خودروی «Gunsel» خودروساز می شود!

طراحی

به گفته پروفسور عرفان س. گونسل سرپرست تیم طراحی و تولید Gunsel ۱، طرح این خودرو از میان ۹۰ طرح پیشنهادی انتخاب شده و به خوبی بازتاب دهنده قابلیت های آن است. بد نیست بدانید عرفان س. گونسل فرزند ارشد سوآت گونسل بنیانگذار دانشگاه خاورنزدیک در قبرس شمالی است که تمام دوره های تحصیلی اش را در کالج های همین دانشگاه به پایان رسانده و اکنون رییس هیئت امنای این دانشگاه است.

او به آرزوهای پدر خود در ارتباط با ساخت خودرو اشاره می کند و از ساخت ماکت های گلی در دوران کودکی پدر و چگونگی منجر شدن آن به تاسیس موزه خودروهای کلاسیک و در نهایت پیوند خوردن رویای گونسل پدر با افتخارات گونسل پسر در زمینه مطالعات سلامت همگانی در جامعه می گوید تا تبه طور کلی فلسفه شکل گیری Gunsel ۱ را تشریح کرده باشد.

خودروی مذکور به این دلیل دارای اهمیت زیادی است که نخستین محصول داخلی این بخش از خاک ترکیه یعنی قبرس شمالی (TRNC) با تکیه بر دانش همان منطقه است. تمام اعضای این تیم نیز عضو همین دانشگاه هستند.
ترکیه با خودروی «Gunsel» خودروساز می شود!

در نگاه اول هاچ بکی را می بینیم که به کوپه شدن چندان هم بی میل نیست و ارتفاع کم پنجره ها و شیب سقف گواه این موضوع است. درهای کناری بزرگ با دستگیره های فرورفته عمودی در انتها، دو در از سه در خودرو را تشکیل می دهند. نمای کناری حاصل تعامل ستون C ضخیم، خط شانه ای برجسته و رینگ هایی بزرگ در گلگیرهایی برجسته است.

در نمای روبرو، جلوپنجره ای بزرگ با خط های ساده عمودی، توسط چراغ های ذوزنقه ای که افزون بر شکل کلی به خاطر گرافیک داخلی نیز بسیار یادآور برند آئودی است، احاطه شده. در حالی که به دلیل الکتریکی بودن خودرو، این بخش از بدنه می توانست آینده نگرتر باشد و اصراری بر جلوپنجره ای با این ساختار به شکل سنتی وجود نداشته باشد.

خط های شکسته اضلاع ذوزنقه، اصلی ترین عامل شکل دهنده اجزای صورت Gunsel ۱ هستند، همانطور که قسمت های اطراف مه شکن ها را تشکیل داده است. ناگفته نماند استفاده از کروم در تزیینات خودرو فراموش نشده است. درست پشت این بخش در انتهای خودرو در عین سادگی نمای قابل قبول تری ارائه شده، ساده از این جهت که سپر عضلانی و بسیار ضخیم در تماس با شیشه یکپارچه عقب که در سوم را نیز در بر گرفته، تنها عناصر برجسته آن هستند. اگر شما هم با دیدن این قسمت از خودرو به یاد سری C ولوو می افتید، به دلیل یکپارچه بودن در شیشه ای و خط شانه برجسته L شکل آن است.

ویژگی های فنی

تیم سازنده تاکید ویژه ای بر قابلیت بالاترین پیمایش با کمترین مصرف انرژی دارد که با شعار وزن کمتر بدون از دست دادن ایمنی و آیرودینامیک بیشتر بدون از دست دادن ظرافت همراه است. شاسی آلومینیومی در بدنه ای کامپوزیتی قرار گرفته تا شعار آنها به واقعیت بپیوندد. به یمن وجود سامانه سارژ سریع، تنها نیم ساعت زمان لازم است تا باتری های Gunsel ۱ شارژ شوند؛ باتری هایی که ظرفیت آنها اعلام نشده است.
ترکیه با خودروی «Gunsel» خودروساز می شود!

همچنین اندازه دقیق و توان خودرو مبهم است که احتمال تغییر برخی از ویژگی ها در نمونه های تولیدی را بیشتر می کند. اندازه خودرو به گونه ای است که ظرفیت چهار سرنشین را دارد و باتری ها پس از پیمودن مسافت ۵۰۰ هزار کیلومتر، بیش از ۹۰ درصد ظرفیت خود را حفظ خواهند کرد، همچنین با وجود سیستم احیا کننده انرژی ناشی از ترمز با هر بار شارژ، در شرایط وزنی استاندارد می توان بر پیمایش ۳۵۰ کیلومتر حساب کرد. شتاب صفر تا صد این میکروخودروی الکتریکی ۸ ثانیه اعلام شده است.

لوگوی خودرو

لوگوی خودرو به شکل یک سپر است که به دلیل زائده درونش حرف g را نیز تداعی می کند که ابتدای نام این برند و موسس آن است. همچنین تعداد سه شاخه مدار الکتریکی درون آن اشاره ای به ماهیت خودرو تعداد فرزندان خانواده گونسل دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترکیه هم به فنا رفت (مثل ما که خیلی وقته با خودرو ملی بدبخت شدیم و فقط دودش به حلق و چشممون رفته)

    • بدون نام

      خوب به سلامتی. افغانستانم چهار صبای دیگه خودرو ساز میشه و ما هنوز امثال پراید تولید میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج