۴۴۳۸۰۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

روبر برسون و روایت شاعرانه احساسات بشری

امروز سالروز درگذشت روبر برسون است. غول سینمای فرانسه، شاعر و هنرمندی که سایه‌اش تاریخ سینما را پوشانده. فیلمسازی که سینما را ابزاری متفاوتی می‌دید برای نمایش احساسات و عواطف انسانی.

وب سایت مجله دنیای تصویر: امروز سالروز درگذشت روبر برسون است. غول سینمای فرانسه، شاعر و هنرمندی که سایه‌اش تاریخ سینما را پوشانده. فیلمسازی که سینما را ابزاری متفاوتی می‌دید برای نمایش احساسات و عواطف انسانی.

به همین مناسبت تصمیم گرفتیم که یک ویدیوی تماشایی و یک خاطره‌ی خواندنی درباره‌ی سینمای روبر برسون را در اینجا منتشر کنیم.
روبر برسون و روایت شاعرانه احساسات بشری

ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید، نماهایی از فیلم‌های برسون است که در آن داستان با تاکید بر روی دست شخصیت‌ها روایت می‌شود. این ویدیو ساخت کوگونادا (Kogonada) یکی از معروفترین سازندگان ویدیو مقالات در فضای وب است که پیشتر با آثاری مانند «کوبریک: پرسپکتیو یک نقطه‌ای» و «تارانتینو: نمای از پایین» به آثار سینماگران محبوب هالیوودی پرداخته و بیش از میلیون‌ها بار ویدیوهای او مورد بازدید علاقه‌مندان سینما قرار گرفته است.

در شماره ۱۸ ماهنامه دنیای تصویر هم که مهر ماه سال۱۳۷۳ چاپ شده، در پرونده‌ای که به فیلم‌های محبوب فیلمسازان ایرانی و خارجی اختصاص دارد، پل شریدر فیلم‌نامه‌نویس معروف از تاثیر سینمای برسون و خاطره تماشای «جیب‌بر» گفته است.
روبر برسون و روایت شاعرانه احساسات بشری

می‌توانم به طور دقیق لحظه‌ای را که در احساسات سینمایی خود به پختگی رسیدم، مشخص کنم. آوریل سال ۱۹۶۹، زمانی که فیلم جیب‌بر اثر روبر برسون را که به تازگی در لس‌آنجلس پخش شده بود، دیدم. در مورد این فیلم دو مقاله نوشتم و بعد کتابی کامل درباره برسون به چاپ رساندم. از زمانی که دانشجو بودم به سینما جلب شدم. (در آن دوره به خاطر عقاید مذهبی دیدن فیلم برایم ممنوع بود) انسان هرگز اولین عشق خود را فراموش نمی‌کند، نخستین عشق سینمایی من هم سینمای روشنفکرانه اروپا بود: برگمن، آلن رنه، گدار، آنتونیونی و بونوئل.
روبر برسون و روایت شاعرانه احساسات بشری

آثار این بزرگان بیش از آن که به قلبم نفوذ کنند، ذهنم را درگیر می‌کردند. فیلم جیب‌بر از ذهنم گذشت و به قلبم راه یافت. برسون به طور غریبی مرا از قید و بندهایم رها کرد. وزن این اثر بزرگ بر شانه‌های جوان من افتد و سرانجام آزاد شدم که فیلم‌های ذهنی یا قلبی، هر دو را تحسین کنم.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
روبر برسون و روایت شاعرانه احساسات بشری
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج