۴۴۴۱۹۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پیامی که آمانو به گوش جهانیان رساند

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دومین بار سال جاری به ایران سفر کرد، سفری که به منظور بررسی اجرای تعهدات هسته‌ای ایران طبق برجام انجام شد و قرار است تا مدیرکل آژانس گزارشی از نحوه عملکرد تهران در خصوص اجرای تعهد بین‌المللی برجام به آژانس ارائه دهد.

غلامرضا ظریفیان در آرمان نوشت: یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دومین بار سال جاری به ایران سفر کرد، سفری که به منظور بررسی اجرای تعهدات هسته‌ای ایران طبق برجام انجام شد و قرار است تا مدیرکل آژانس گزارشی از نحوه عملکرد تهران در خصوص اجرای تعهد بین‌المللی برجام به آژانس ارائه دهد.
باید تاکید کرد که در طول دو سفر اخیر آمانو به تهران، نتیجه‌ای اعلامی چنین بوده است‌که«ایران نشان داده که به تعهدات خود در برجام پایبند است». این تحلیل از چند جهت حائز اهمیت است، نخست اینکه پایبندی به برجام یعنی تعهد و التزام جمهوری اسلامی ایران به قوانین بین‌الملل و هر آنچه که با اراده خود مبادرت به انجام آن می‌کند، این التزام نشان دهنده این است که برخلاف تبلیغات منفی ای که غرب علیه ایران انجام داد، آنکه تابع مقررات بین‌المللی است، ایران است و این یعنی اثبات حقانیت ایران.
نکته دیگر اینکه تعهد به برجام یعنی ایران اهل مذاکره است اما مذاکره با جهان را در چهارچوب اصول و موازین خود می‌خواهد و این امر در برجام کاملا لحاظ شد و تیم‌ دیپلماسی ایران توانست غرب را پای میز بکشاند و آنان را به پذیرش حقوق حقه ملت ایران یعنی استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و دانش هسته‌ای وادارد. اما مساله دیگری که سفر آمانو به ایران را برجسته می‌کند این است که در شرایطی که آمریکا به دنبال تمدید تحریم‌های ضد ایرانی است، آمانو به ایران می‌آید، اعلام می‌کند که ایران پایبند به برجام است و بعد هم تاکید می‌کند «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با همه توان از اجرای ‌آن حمایت می‌کند.»
از طرف دیگر مقامات ایران یعنی آقایان روحانی رئیس جمهوری و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، از بدعهدی آمریکا سخن می‌گویند و عدم اجرای برجام از سوی این کشور. اینجاست که جهانیان در می‌یابند که آن کشوری که پایبند به رویه‌های بین‌المللی است ایران و آن‌که نیست آمریکا است. همین مساله نکته‌ای بسیار مهم است در اثبات حقانیت ایران و شکسته شدن تصویری که برخی از کشورها درصددند تا از ایران به جهان نشان دهند. در این شرایط آنچه مقامات ایران از آمانو انتظار دارند این است که کشورهای طرف توافق را نیز ملزم به رعایت این توافق بین‌المللی کند و بر روند اجرایی شدن آن از سوی کشورهای امضاکننده توافق پای بفشارد. به هر رو، جمهوری اسلامی ایران در مسیر اصولی و صحیحی که آغاز کرده است، مصمم است و در ادامه مسیر خود منطق و عقلانیت و منافع ملی را سرلوحه خود قرار می‌دهد و از دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای و توسعه تحقیقات خود کوتاه نخواهد آمد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج