۴۴۴۳۸۳
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

«ایدیت پیاف»، گنجشکِ پاریس

ایدیت پیاف اگر زنده بود، به تاریخ ۱۹ دسامبر۱۰۱ ساله می شد. پیاف در ۱۱ ماه اکتبر ۱۹۶۳ درگذشت. او را همچنان "گنجشک پاریس" می خواندند. عمر کوتاه این هنرمند سرشار از اسطوره ها و شایعات زیادی است.

برترین ها: ایدیت پیاف اگر زنده بود، به تاریخ ۱۹ دسامبر ۱۰۱ ساله می شد. پیاف در ۱۱ ماه اکتبر ۱۹۶۳ درگذشت. او را همچنان "گنجشک پاریس" می خواندند. عمر کوتاه این هنرمند سرشار از اسطوره ها و شایعات زیادی است.

«ایدیت پیاف»، گنجشکِ پاریس
ایدیت پیاف به روز ۱۴ اکتبر ۱۹۶۳ در گورستان پیِرلاشیز پاریس به خاک سپرده شد اما هنوز هم حدود ۵ دهه پس از وفات او دوستداران صدا و هنرش، با گذاشتن دسته های گل بر آرامگاهش از این سرایشگر عاشقانه ها یادبود می نمایند.

آوان دشوار کودکی

پیاف با نام ایدیت جیفانا گاسیون روز نوزدهم دسامبر سال ۱۹۱۵ در یک خانواده عادی در پاریس متولد شد. مادرش انیته ژاکلین گاسیون در یکی از قهوه خانه های پاریس آواز می خواند. از پیاف در غیابت مادرش، مادر خوانده اش نگهداری می کرد.
«ایدیت پیاف»، گنجشکِ پاریس
اما به دلیل اینکه مادرخوانده اش از او نگهداری لازم را نمی کرد و حتی نزدیک بود از گرسنگی تلف شود، پدرش ناگزیر شد او را نزد مادر خودش ببرد. فضای زندگی در آنجا هم چندان مناسب نبود.
پدرش که الکلی بود نیز نمی توانست محافظ خوبی برای پیاف باشد، برعکس بارها بر او دست بلند کرده بود. پیاف در نوجوانی برای ادامه زندگی خود در جاده ها آواز می خواند.

کشف هنر او در مسیر خیابان

پس از ترک خانه پدر در 15 سالگی و آغاز آوازخوانی در جاده های پاریس، لویی لاپیله صاحب یکی از کاباره های پاریس صدای او را کشف کرد و او را به پیاف لقب داد.
بعدها او به " گنجشک پاریس" معروف شد. در آلمان نیز با همین لقب شهرت یافت.
«ایدیت پیاف»، گنجشکِ پاریس

ادیت پیاف در کنار دشواری های ایام کودکی و نوجوانی اش همچنان از زندگی با معشوق خشن خویش لویی دوپان، و مرگ دختر یک و نیم ساله اش تجربه های تلخی داشت.

او در سال ۱۹۵۳ اولین صفحه ترانه های خود را به بازار عرضه کرد.

دستاورد های جهانی ایدیت پیاف

پیاف به کمک ریموند اسو یکتن از مشوقین خود نه تنها در پاریس به هنرش ادامه داد بلکه همچنان در جهان نیز طرفداران زیادی پیدا کرد و یکی پی دیگر آهنگهای عاشقانه اش به بازار آمد.
حتی جنگ جهانی دوم نیز سد راه او در هنر نگردید تا آن حدی که او در فرانسه مظنون به همکاری با دشمن گردید.
«ایدیت پیاف»، گنجشکِ پاریس
او در دهه چهارم قرن گذشته در نیویارک حین اوج دستاوردهای هنری خویش با عشق بزرگ زندگی اش مارسل کِردان یکی از بوکسرهای امریکایی آشنا شد. کِردان مرد متاهل و پدر سه فرزند بود. با آنهم پس از درگذشت او در یک سانحه هواپیمایی در سال 1949، پیاف با دشواری های شدید روانی مواجه گردید.
در سال 1959 حین اجرای یکی از کنسرت هایش حالش بهم خورد و به یکی از شفاخانه های منتقل گردید که در پی معاینات سرطان معده در او تشخیص گردید. اما با آنهم او به هنر و فعالیت های هنری خویش ادامه داد.
هنر پیاف هنوز هم که بیش از نیم قرن از درگذشت او می گذرد، در میان هنردوستان ازجایگاه ویژه ای برخوردار است و یکی از آهنگهای ماندگار او آهنگ "نا ریه دریه " است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Lili

      اگر میخواین بیشتر با این خواننده آشنا بشین پیشنهاد می‌کنم فیلم La vie en rose با بازی ماریون کوتیار رو تماشا کنید بازی کوتیار تو این فیلم محشره و حتی بخاطرشم اسکار گرفته..

      پاسخ ها

      • masoud

        فوق العاده فیلم خوبیه

    • امینی

      ببخشید بتظر ميرسه این متن توسط یک فارس زبان نوشته نشده چون پر از اصطلاحات نامانوس و اشتباهات نگارشی در دستور زبان است.لطفا دقت فرمایید. ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج