۴۴۴۵۶۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

راه‌های مازندران در معرض رانش

مدیرکل راهداری و حمل و نقل مازندران گفت: شرایط آب و هوایی مازندران به گونه ای است که اکثر راه های روستایی دچار رانش زمین و حوادث طبیعی می شوند.

خبرگزاری ایسنا: آفرین محمدزاده به مناسبت روز راهدار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در سراسر استان وجود دارد، اظهار کرد: در سرمای اخیر بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر در زیر برف مدفون شده بودند که رفع انسداد راه های استان کار بسیار سختی بود. شرایط آب و هوایی مازندران به گونه ای است که اکثر راه های روستایی دچار رانش زمین و حوادث طبیعی می شوند.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان فعالیت راهداران دو چندان می شود، تصریح کرد: مازندران شرایط خاصی دارد و باید به آن توجه ویژه ای داشت.

محمد زاده، مازندران را در بحث راهداری جدا از دیگر از استان ها دانست و خاطر نشان کرد: مازندران در همجواری چندین استان قرار دارد و هر سال شاهد ترافیک سنگین خودروها در محورهای آن هستیم و نیاز است برای خدمات دهی بهتر به مردم در راه های استان توجه ویژه ای شود. ۲۵۰ دستگاه از ماشین آلات راهداری در قالب ۳۳ اکیپ، آماده خدمت رسانی به مردم در جاده های استان هستند.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۷۸۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد، تصریح کرد: ایمنی سازی راه های استان اولویت ما است و در این زمینه، شانه سازی، خط کشی، جداسازی، روکش آسفالت، روشنایی و هر آنچه موجب بروز حادثه ی جاده ای می شود در دستور کار جدی قرار داد. ۱۹۵ پل عابر پیاده در سراسر استان ایجاد شده است که در بحث ایمن سازی آنان نیز نظارت صورت می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل مازندران از توزیع کلاه ایمنی در بین موتور سواران خبر داد و تصریح کرد: سعی کردیم این مهم را به صورت نمادین در بین موتور سواران ترویج کنیم و باید دانست علت اصلی مرگ موتور سواران نبود کلاه ایمنی در حین سانحه بوده است.

محمد زاده با بیان اینکه ۱۶۸ شرکت در حوزه حمل و نقل در استان فعالیت می کنند، افزود: این شرکت ها بیش از ۵ میلیون مسافر را در طول سال جابه جا می کنند. ۱۲۴ شرکت نیز در حمل و نقل سالانه ۱۴ تن کالا فعال هستند. همچنین ۲۰ هزار نفر در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان های استان مشغول به کار هستند. این تعداد از شاغلان ناوگان حمل و نقل عمومی استان دارای گواهینامه های فنی و سلامت کاری هستند و هر بار در دوره های آموزشی شرکت داده می شوند.

وی با بیان اینکه در ۱۰۰ نقطه استان، دستگاه های تردد شمار به کارگیری شده است، اظهار کرد: با این تعداد از دستگاه های تردد شمار، میزان خودروهای ورودی و خروجی را می توانیم شناسایی و برای اهداف بلند مدت برنامه ریزی کنیم.

محمدزاده در مورد دوربین های ثبت تخلف بیان کرد: از گلوگاه تا رامسر ۷۰ نقطه را برای دوربین های ثبت تخلف در نظر گرفتیم که ۸ دوربین ثبت تخلف در راه های استان به کار گیری شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج