۴۴۴۸۶۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نبض بازار یلدا در دست دلالان میوه و تره‌بار

در کشور ما تا به امروز حکومت دلالی بر شرایط اقتصادی حاکم بوده است به طوری که سیستم اقتصادی کشور بر پایه ارزان بخر و گران بفروش استوار است، بنابراین گران فروشی در شب یلدا امری طبیعی و عادی به شمار می رود.

شمس ا... شریعت نژادعضو کمیسیون کشاورزی مجلس در قانون نوشت: در کشور ما تا به امروز حکومت دلالی بر شرایط اقتصادی حاکم بوده است به طوری که سیستم اقتصادی کشور بر پایه ارزان بخر و گران بفروش استوار است، بنابراین گران فروشی در شب یلدا امری طبیعی و عادی به شمار می رود.
تاکنون درخصوص جلوگیری از جولان دلالان و واسطه گران در بازار، نظارت جدی و مدونی از سوی مسئولان ذی‌ربط صورت نگرفته است که این بی‌تدبیری علاوه بر مصرف‌کنندگان، گریبان تولیدکنندگان را هم گرفته است. تنظیم بازار اقلام خوراکی برعهده وزارت جهادکشاورزی است که تاکنون نظارت جدی و مدونی برای کنترل بازار از سوی این وزارتخانه صورت نگرفته است؛ به طوری که وزارت جهاد کشاورزی باید سیاست تنبیهی برای گران فروشان در نظر بگیرد. به همین منظور، مردم به صورت شخصی باید وارد عمل شده و با حمایت از دولت، از گران فروشی جلوگیری کنند. به عبارتی با مدیریت صحیح، اقلام اساسی خود به ویژه هندوانه و انار شب یلدا را از میادین میوه و تره‌بار شهرداری با قیمت دولتی خریداری کنند. قیمت اقلام اساسی در میادین میوه و تره بار نسبت به مغازه های سطح شهر منطقی تر است، هر چند که در حال حاضر میادین میوه و تره بار هم از سوی دلالان اداره می شود.

زمانی که میادین میوه و تره بار شهرداری در سطح شهر تهران تشکیل شد، بنا بر این بود که تولیدکنندگان عرضه مستقیم داشته باشند، اما هم اکنون دلالی به یک شغل پایدار تبدیل شده است. بنابراین تفاوت میادین میوه و تره بار شهرداری با مغازه‌های سطح شهر، چندان زیاد نیست و فقط در این است که تعداد دلالان و واسطه گران در میادین میوه و تره بار شهرداری کمتر از مغازه های سطح شهر است. امسال حجم تولید و کشت هندوانه به خصوص در شهر میناب بسیار فراوان بوده است، بنابراین نباید قیمت این میوه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج