۴۴۵۰۸۷
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

شب یلدا پرخوری نکنید

یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه در شب یلدا معمولا خانواده‌ها برای شام مفصل تدارک می‌بینند، گفت: با توجه به اینکه میزان مصرف خوراکی‌ها در چنین شب‌هایی بالاست، بهتر است افراد در شب یلدا شام سبک میل کنند.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه در شب یلدا معمولا خانواده‌ها برای شام مفصل تدارک می‌بینند، گفت: با توجه به اینکه میزان مصرف خوراکی‌ها در چنین شب‌هایی بالاست، بهتر است افراد در شب یلدا شام سبک میل کنند.

فرزاد بابایی میوه‌ها را یکی از مهمترین خوراکی های شب یلدا دانست و اظهار کرد: میوه‌ها و سبزیجات به عنوان یک گروه غذایی مهم در هرم غذایی سالم مطرح هستند و مصرف آن‌ها به لحاظ برخورداری از فیبر، ویتامین و... مورد توجه است، لذا توصیه می شود شهروندان در شب‌هایی مثل شب یلدا استفاده بیشتر از این گروه غذایی را در برنامه خود بگنجانند.

بابایی از آجیل به عنوان یکی دیگر از خوراکی‌های محبوب شب یلدا یاد کرد و افزود: آجیل از گروه‌های مفید در هرم غذایی سالم است و استفاده از انواع مغزها مثل پسته، بادام، گردو و... در صورت تازه بودن و خام بودن و یا حداقل نداشتن نمک زیاد مناسب است.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: خوردن زیاد شیرینی‌ها، انواع کیک، شکلات‌ها و... در شب یلدا توصیه نمی‌شود.

بابایی سپس مصرف اسنک‌ها، چیپس، پفک و ... را در شب یلدا توصیه نکرد و افزود: گنجاندن این دسته از خوراکی‌ها به هیچ عنوان در برنامه‌غذایی افراد توصیه نمی‌شود.

این کارشناس تغذیه به مبتلایان به فشار خون و دیابت و دیگر افرادی که بنا به هر دلیلی رژیم غذایی خاصی دارند، توصیه کرد: در شب یلدا رژیم‌ غذایی خود را رعایت کنند و از خوردن مواد غذایی، شیرینی‌ها و یا میوه‌هایی که پزشک مصرف آن‌ها را برایشان ممنوع کرده، اجتناب کنند.

بابایی تاکید کرد: به افرادی که اضافه وزن دارند و یا افراد با فشارخون و چربی خون بالا که رژیم های خاصی دارند توصیه می‌شود در اینگونه شب‌ها رژیِم های غذایی خود را نادیده نگیرند.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: توصیه می‌شود افرادی که به دیابت و فشارخون بالا مبتلا هستند، شب یلدا مراقب سلامتی خود بوده و مخلوطی از سبزیجات را نیز در برنامه خود بگنجانند، ضمن اینکه مبتلایان به فشار خون نیز باید از مغزهای خام و بدون نمک برای آجیل شب یلدا استفاده کنند.

بابایی در ادامه یک توصیه هم برای خرید آجیل و انواع مغزها به خانواده ها داشت و از آنها خواست تا در خرید دقت داشته باشند و از خرید آجیل‌های کهنه صرف نظر کنند، چرا که آجیل‌های کهنه حاوی آفلاتوکسین بوده که برای بدن به شدت مضر است و بر عملکرد کبد اثر سوء دارد. بهتر است خانواده‌ها از خرید شکلات و شیرینی در مقادیر زیاد پرهیز کرده و خرید بیشتر میوه‌ها و مغزها را در برنامه داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالله

      متاسفم برای بعضی که هنوزدرک صحیحی ازایران ندارندوفکرمی کننداستفاده ازدرامدهای سرشارکشوربه همه مربوط میشودوبقولی قیاس به نفس می کنند ای بنده غافل خداونداکثرمردم بجز خواص شکمشان رانمی توانندسیرکنند تودم ازپرخوری میزنی به هم مسلکان خودت پیام خصوصی بفرست واینقدردل مردم رانرنجان مابه دوقشرتقسیم شدیم داراوندار ومتوسط عانابودشدند یک درصددارا بیست درصد شریک درسفره درامدهای مای وبقیه نظاره گر ومسلماشماازعزیزان خاص هستید که هم دنیا داریدوهم ادعای مالکیت اخرت

    • زهرا

      ما ک شام شب هم نداریم چه برسه به آجیل و میوه.صداتون ازجای گرم درمیاد

    • بدون نام

      ووقعا این خبرا چاپ میکنی ادم بیشتز تاسف میخوره که مسئولین فکر میکنن که مردم دارند بابا چرا کله پوکتون نمیره فقط یه قسر خاصی هست که دارند میخورند میپوشند تفریح میکنن اکثریت جامعه ندارند ندارند بخدا هنوز حقوق ما بازنشسته ها ندادند که بریم چیزی بخریم بعد میگه پرخوری نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج