جاباما
۴۴۵۶۶۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اولین پس لرزه در روابط روسیه با ترکیه

پس از ترور آندره گنادیوویچ کارلوف سفیر روسیه در آنکارا، این کشور تصمیم گرفت مذاکرات لغو نظام روادید برای اتباع ترکیه را به دلیل خطر گسترش تروریسم متوقف کند.

خبرگزاری ایرنا: پس از ترور آندره گنادیوویچ کارلوف سفیر روسیه در آنکارا، این کشور تصمیم گرفت مذاکرات لغو نظام روادید برای اتباع ترکیه را به دلیل خطر گسترش تروریسم متوقف کند.

کارلوف که از سال 2013 در ترکیه فعالیت کرد، عصر دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه هنری روسیه از نگاه ترک هدف گلوله یک تروریست که مامور سابق پلیس ترکیه معرفی شده است، قرار گرفت و جان باخت.
روزنامه ایزوستیا روز چهارشنبه به نقل از یک مقام دیپلماتیک روسیه نوشت که دولت این کشور تا زمان فراهم شدن شرایط لازم و اتخاذ تدابیر امنیتی پیشگیرانه از سوی ترکیه، مذاکرات لغو نظام روادید برای شهروندان این کشور را متوقف می کند.
مقام روسی که نام وی اعلام نشده، افزوده است: ترکیه باید اقدام های بیشتری را برای تامین امنیت افرادی که به این کشور سفر می کنند، انجام دهد.
وی همچنین خواستار آن شده تا آنکارا تضمین دهد، شهروندان ترکیه راهی روسیه مورد ارزیابی کامل، بازرسی و کنترل قرار گیرند.
منبع روسی به ایزوستیا گفته که ترور کارلوف و وقایع غمبار (تروریستی) دیگر در ترکیه سبب شده مسکو آمادگی لازم را برای لغو ویزای اتباع ترکیه نداشته باشد.
وی افزود: سفیر فقید نیز نظام لغو روادید برای شهروندان ترکیه را در زمان کنونی مناسب نمی دانست و معتقد بود، هنوز تدابیر لازم و کافی از سوی آنکارا برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها از ترکیه به سوریه اتخاذ نشده است.
مسکو پائیز سال گذشته نظام دوجانبه لغو روادید با ترکیه را بر سر بروز تنش به علت ساقط شدن یک بمب افکن روسی بر فراز سوریه از سوی جنگنده این کشور لغو کرد.

با وجود اینکه روسیه از حدود چهار ماه پیش دستور منع سفر روس ها به ترکیه را برداشته است، ولی شهروندان این کشور همچنان نیازمند دریافت روادید هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قاتل مامور سابق پلیس نبوده، بلکه در زمان ترور عضو رسمی و قطعی پلیس ضد شورش ترکیه بود و از سوی نهادهای امنیتی ترکیه رسما به عنوان محافظ سفیر منصوب شده بود. لطفا اخبار را درست انعکاس دهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج