۴۴۵۷۶۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

شروع نا امید کننده «زیبای موازی»

«سرکش: یک داستان جنگ ستارگانی» که برخاسته از فیلم های ۷ گانه و بسیار پرفروش و پردوام «جنگ ستارگان» است. همانطور که پیش بینی می شد، با اختلافی فراوان نسبت به سایر فیلم ها و با اقتداری هر چه بیشتر صدرنشین جدول فیلم های سودساز این هفته آمریکای شمالی شد.

بانی فیلم: «سرکش: یک داستان جنگ ستارگانی» که برخاسته از فیلم های ۷ گانه و بسیار پرفروش و پردوام «جنگ ستارگان» است. همانطور که پیش بینی می شد، با اختلافی فراوان نسبت به سایر فیلم ها و با اقتداری هر چه بیشتر صدرنشین جدول فیلم های سودساز این هفته آمریکای شمالی شد.
شروع نا امید کننده «زیبای موازی»
این فیلم به واقع چهارمین آغاز اکران برتر تمامی تاریخ را در این منطقه از جهان طی ماه دسامبر به ثبت رساند و در میان بهترین شروع اکران های کل سال ۲۰۱۶ هم رتبه سوم را مال خود کرد و ۱۵۵ میلیون دلاری که کسب کرد، سبب شد دوازدهمین شروع برتر در گیشه های آمریکا و کانادا را در تمامی دوران ها به نامش بنویسند. «سرکش: یک داستان جنگ ستارگانی» حالا دومین فیلم اکران شده در ماه دسامبر است که آغاز نمایشی فزون تر از ۱۰۰ میلیون دلار را در گیشه ها داشته و فقط پشت سر آغاز غول آسای قسمت هفتم استاروارز قرار می گیرد که سال پیش در چنین روزهایی اکران شد و در بدو نمایش خود ۱۰۰ میلیون دلار بیشتر از این نسخه تازه مرتبط با داستان های استاروارزی فروش کرد.

کمترین رقم برای ویل اسمیت

دیگر فیلم تازه اکران شده در این هفته که «زیبای موازی» نام دارد، طبعاً نمایشی به قدرتمندی نسخه تازه استاروارز نداشت و به رغم چهارم شدن در جدول فروش آمریکای شمالی از رقم ۷ میلیون دلار فراتر نرفت و این واقع کمترین میزان فروش در بدو عرضه فیلمی است که ویل اسمیت رل اول آن را بازی کرده باشد. در نقطه مقابل «سرزمین لالا» کار موزیکالی از دیمی ین چازه له که جوایز متعددی در شروع پخش جوایز پایانی سال (۲۰۱۶) کسب کرده و برنده جوایز متعدد گلدن گلوب و اسکار هم خواهد شد، به فروش آرام و تدریجی و رو به رشد خود ادمه داد و با افزایش شمار تالارهای محل نمایش اش به عدد ۲۰۰ با ۴ میلیون دلار پولسازی در رده هفتم جدول پرفروش ها مستقر شد.

دستاوردی بزرگ

دستاورد بزرگ «سرکش: یک داستان جنگ ستارگانی» این است که پس از گذشت کمتر از یک هفته از آغاز اکرانش و فقط در شروع اکرانش که البته اضافه بر آمریکا کشورهای متعدد دیگری را هم در برمی گیرد، رتبه پانزدهم در جدول پرفروش ترین فیلم ها را در سال رو به پایان ۲۰۱۶ تصاحب کرده و در ۱۰ روز باقی مانده از این سال قطعاً بالاتر هم خواهد آمد. در نقطه مقابل اکران قریب الوقوع چند فیلم دیگر در نظر گرفته شده برای دوران تعطیلات کریسمس و ژانویه «Rogue One» را خواسته و ناخواسته در مقام رقابت با آثاری قرار خواهد داد که یا سنگین و وزین و همراه با نیت فتح اسکار هستند و یا به دلیل سرگرم کننده بودن فرجام مثبتی را در گیشه ها انتظار می کشند. در این ارتباط حداقل ۵ فیلم بزرگ تازه در ۱۲ روز پیش رو به نمایش گذاشته می شوند و تعدادی از فیلم های اسکاری هم که تا به حال در سطح محدودی روی پرده رفته بودند، دارای اکران وسیع تر خواهند شد. قدر مسلم اینکه «یک داستان استاروارزی» قدرت و ماندگاری «جنگ ستارگان ۷» را که با نام جنبی «نیرو بیدار می شود» اکران شد و به سومین فیلم پرفروش تمامی تاریخ تبدیل گشت، ندارد.

رقبای «سرکش» فردا می آیند

طی سال های اخیر فیلم هایی چون «بازیهای پرعطش: آتش گرفتن» و «شوالیه تاریکی» ۱/۵۳ و ۵/۵۳ درصد در دومین هفته اکران شان تنزل در فروش داشتند و باید دید «سرکش» در این زمینه چه خواهد کرد اما باید متذکر شد که آن فیلم ها برخلاف این کار جدید استاروارزی در ماه دسامبر اکران عمومی نشدند و هیچکدام نیز با رقبایی مواجه نشدند که بزودی برای «سرکش» از راه می رسند. مسئله دیگری که باید افزود این است که «نیرو بیدار می شود» پس از شروع اکران سرسام آور و حدوداً ۲۵۰ میلیون دلاری اش در دومین هفته پخش اش بیشتر از ۴۰ درصد نزول در فروش نداشت و از رقبایی که در آن هفته به سراغش آمدند و شامل «هشت پر نفرت» وسترن ویژه کوئنتین تارانتینو هم می شدند، تأثیر چندانی نپذیرفت اما برای «سرکش» که باید از فردا (چهارشنبه) با تازه واردانی خطرناک و قوی همچون «مسافران»، «Assasin,s Creed» و همچنین کارتون جدید «بخوان» بجنگد، شاید اوضاع متفاوت باشد. در سرشکن کردن تماشاگران هفته نخست «سرکش: یک داستان استاروارزی» این نکته هم مشخص شد که از تماشاگران این فیلم اکشن و فانتزی فقط ۳۴ درصد زن و بقیه مرد بودند و ۳۹ درصد هم کمتر از ۲۵ سال سن داشتند.

ارتقای «موانا» تا رده دوازدهم سال ۲۰۱۶

والت دیسنی که تهیه کننده فیلم جدید و موفق استاروارزی «سرکش» با توجه به واگذاری امپراتوری «جنگ ستارگان» از سوی جورج لوکاس به این شرکت قدیمی و معتبر در سال ۲۰۱۲ به شمار می آید، اضافه بر معرفی فیلم نخست جدول پرفروش های این هفته آمریکای شمالی فیلم دوم را نیز رو کرد که همان کارتون موفق «موانا» است که در چهارمین هفته اکرانش سرانجام از صدر جدول پایین آمد ولی ۶/۱۱ میلیون دلار دیگر فروش کرد تا مجموع سودسازی اش را در این منطقه از دنیا به ۸/۱۶۱ میلیون دلار برساند و از این طریق به رده دوازدهم جدول پرفروش ترین فیلم های سال رو به اتمام ۲۰۱۶ ارتقا یابد و فیلم فضایی و فانتزی «در ورای سفر ستاره ای» را که پیشتر صاحب این جایگاه بود، به یک پله پایین تر سوق بدهد.

فیلم های کریسمسی ماندگار

«دفتر مهمانی کریسمس» که هفته پیش اکران شد و متعلق به شرکت پارامونت است، این هفته با ۵۰ درصد تنزل در فروش به رتبه سوم ارجاع شد و با ۴/۸ میلیون دلار فروش تازه رقم مجموع سودسازی اش پس از ۱۲ روز اکران را به ۵/۳۱ میلیون دلار رساند. این فیلم با توجه به متمرکز بودن بر ایام کریسمس و سال نو میلادی هنوز جا برای فروش دارد و بعید است که دست کم تا ۳ هفته آینده از جمع ۱۰ فیلم اول جدول پرفروش های آمریکا خارج شود.

همانطور که پیشتر آمد «زیبایی موازی» دیگر فیلم جدیدی که این هفته برای اولین بار اکران شد، سرنوشتی بسیار متفاوت با فیلم استاروارزی «سرکش» داشت. این فیلم هم که شرکت نیولاین آن را ساخته است، مثل «دفتر مهمانی کریسمس» فیلمی با حال و هوای ایام تعطیلات سال نو میلادی ولی احساس برانگیز و گریه دار است. تصور می شد این عامل و همچنین حضور ستاره پرطرفداری مثل ویل اسمیت در رل اصلی شروع اکران پر پولی را برای این فیلم رقم بزند اما حتی اکران شدن آن در بیش از ۳ هزار سالن نیز «زیبایی موازی» را به یک نقطه اوج اقتصادی نرساند و این فیلم از ۷ میلیون دلار سودسازی فراتر نرفت.
پیش از پخش این فیلم کمترین و نازل ترین شروع اکران را در میان فیلم های مجهز به حضور ویل اسمیت را فیلم «ضربه مغزی» داشت که در شروع اکرانش در سال گذشته از ۵/۱۰ میلیون دلار فراتر نرفت ولی حالا «زیبایی موازی» روی دست آن بلند شده است و با رقم زدن عدد ۷ میلیون دلار برای این فیلم، کم رونق ترین شروع را در سینماهای آمریکای شمالی برای ستاره ۲۰ و چند سال اخیر هالیوود تحقق بخشیده است. البته این فیلم نیز مثل «دفتر مهمانی کریسمس» فروش ماندگار ولو اندکی در سه- چهار هفته پیش رو خواهد داشت.
شروع نا امید کننده «زیبای موازی»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج