۴۴۵۹۴۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

انتشار نقشه حیرت انگیز از آسمان شب

دانشمندان بزرگ‌ترین نقشه برداری از آسمان شب در دسترس عموم را انجام دادند، و داده های اجرام سماوی را به اشتراک گذاشتند که کنار هم قرار دادن آن‌ها چهار سال به طول انجامیده است.

وب سایت کلیک: دانشمندان بزرگ‌ترین نقشه برداری از آسمان شب در دسترس عموم را انجام دادند، و داده های اجرام سماوی را به اشتراک گذاشتند که کنار هم قرار دادن آن‌ها چهار سال به طول انجامیده است.
انتشار نقشه حیرت انگیز از آسمان شب

پروژه Pan-STARRS حدود نیم میلیون عکس ترکیبی از آسمان شب را ارائه می کند که از هاوایی دیده شده اند، و اکنون محققین آغاز به ساخت یک منبع جدید برای دانلود رایگان برای کسانی کرده‌اند که می خواهند فضا را از خانه بررسی کنند.

رئیس پروژه Pan-STARRS، کن چمبرز گفت "نقشه برداری های Pan-STARRS۱ به افراد اجازه می دهد به میلیون ها تصویر دسترسی داشته و از پایگاه داده و کاتالوگ های حاوی اندازه های دقیق از میلیاردها ستاره و کهکشان استفاده کنند. با پخش این نقشه پیش بینی می کنیم که دانشمندان نیز مانند دانش آموزان و دانشجویان و حتی استفاده کنندگان معمولی در سراسر جهان بتوانند اکتشافات جدیدی در پهنه جهان انجام دهند و از داده های گردآوری شده توسط Pan-STARRS بهره مند شوند."

Pan-STARRS(تلسکوپ پیمایش پانورامیک و سیستم واکنش سریع) کار خود را از می ۲۰۱۰ آغاز کرد و یک تلسکوپ ۱٫۸ متری به نام Pan-STARRS۱ یا PS۱ استفاده می کند. این تلسکوپ که در هالیکالای هاوایی مستقر است، تصاویر را از آسمان شب در نور مرئی و نزدیک به مادون قرمز ثبت می کند.

این تلسکوپ که مجهز به دوربین ۱٫۴ گیگاپیکسلی دیجیتال است ـ قدرتمندترین دوربین دیجیتال تا کنون ـ تصاویر دقیقی ارائه می‌کند.

انتشار نقشه حیرت انگیز از آسمان شب

تصاویر هر ۳۰ ثانیه طی چهار سال گرفته شده اند، و هر کدام حدود ۲ گیگابایت حجم داشته و کلکسیون کلی به حجم دیوانه کننده ۲ پتابایت(۲۰۰۰ ترابایت یا ۲ میلیون گیگابایت) می رسد. طبق توضیح دانشمندان این حجم معادل ۱ میلیارد سلفی یا ۱۰۰ برابر محتوی ویکی پدیا است.

اما گذشته از اندازه زیاد دیجیتالی این مجموعه، رویدادهای نجومی محتوی آن بسیار شگفت انگیز است. این اسناد تصویری از سه میلیون تصویر جدا تشکیل شده اند که شامل هر دو ستارگان دور و نزدیک و کهکشان ها، به علاوه اجرام فضایی نزدیک تر به خانه ها می شود.

برنامه Pan-STARRS کار ۱۰ موسسه تحقیقاتی در چهار کشور بوده که توسط ناسا و بنیاد ملی علوم آمریکا حمایت شده است.

Pan-STARRS در دو مرحله انجام می شود. این هفته "آسمان ایستا" منتشر می شود که مقادیر متوسطی برای هر جرم سماوی از نظر موقعیت در آسمان، روشنایی و رنگ ها دارد.

انتشار دوم داده ها، که سال آینده انجام خواهد شد، شامل رویدادهای کیهانی مشاهده شده در دوره های نجومی مختلف می شود. هر دوی این‌ها با هم، یعنی حدود ۲ پتابایت داده، در صورتی که پرینت شود می تواند ۴۰ میلیون قفسه چهار کشویی را پر کند، بنابراین بهتر است به جستجو و دانلود موارد مورد علاقه خود بپردازید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج