۴۴۶۵۶۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ولید معلم: حضور ایران در سوریه قانونی است

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه که در چارچوب رایزنی‌های مستمر ایران و سوریه و نشست کمیته سیاسی مشترک، در حال دیدار از سوریه است با ولید معلم معاون نخست وزیر و وزیرخارجه سوریه دیدار و پیرامون آخرین تحرکات سیاسی - منطقه‌ای و بین المللی - مرتبط با سوریه و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

خبرگزاری ایلنا: حسین جابری انصاری در ابتدای این ملاقات با اشاره به موفقیت میدانی بدست آمده در حلب، و تبریک این دستاورد، تدبیر سیاسی به موازات موفقیت‌های میدانی را یک ضرورت در مرحله کنونی برشمرد و با اشاره به تغییرات صورت گرفته در صحنه منطقه‌ای و بین المللی گفت، باید با تدابیر سیاسی صحیح و تقویت هماهنگی‌ها در جهت کمک به حل سیاسی و خاتمه بحران در سوریه تلاش کرد.

معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه با اشاره به روابط دوجانبه و همکاری‌های سیاسی و اقتصادی موجود بین دو کشور بر ضرورت گسترش و تقویت این همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه نیز در این ملاقات با اشاره به تحولات میدانی حلب گفت دولت سوریه مصمم است سیاست مقابله با تروریسم را ادامه دهد.

وی با اشاره به نقش آشکار برخی کشور‌ها در حمایت از تروریسم و کشتار مردم سوریه افزود این رویکرد نشانه رویکرد مبتنی بر حقد طائفه‌ای آن‌ها می‌باشد.

ولید معلم گفت حضور ایران، روسیه و حزب الله در سوریه، قانونی و بنا به درخواست دولت سوریه است و هیچ طرفی حق ندارد این حضور قانونی را با وجود غیر قانونی تروریست‌ها در خاک سوریه مقایسه کند.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه برگزاری نشست سه جانبه در مسکو را می‌توان گامی مثبت تلقی کرد ابراز امیدواری کرد کشورهایی که موجب تحمیل رنج و مصیبت بر مردم سوریه شده‌اند سیاست‌های گذشته خود را تغییر دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج