۴۴۶۶۸۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

۵ تا ۶ میلیون ایرانی اصلا دندان ندارند!

دبیر علمی یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، معتقد است که در حدود ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور دچار بی دندانی کامل هستند.

خبرگزاری مهر: دبیر علمی یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، معتقد است که در حدود ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور دچار بی دندانی کامل هستند.

دکتر پارسا رزم پا در نشست خبری یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران که قرار است از ۲۱ تا ۲۴ دی ماه ۹۵ در مرکز همایش های برج برگزار شود، گفت: برای جایگزینی بی دندانی در افراد، نیاز به پروتزهای متعارف یا متکی بر ایمپلنت هست.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه ایمپلنت، تاکید کرد: برای همه افراد جامعه استفاده از این نوع خدمات دندانی وجود ندارد و در همین جا، نقش بیمه ها برای کمک به درمان بیماران مشخص می شود.

رزم پا با عنوان این مطلب که سلامت انسان مرتبط با نحوه غذا خوردن است، گفت: فرد بی دندان امکان اینکه غذای سالم بخورد، ندارد.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا نیز حداکثر ۱۰ درصد افراد بی دندان می توانند از پروتزهای متکی به ایمپلنت استفاده کنند، افزود: با توجه به بالا بودن هزینه ها، جایگزین های خاص برای این قبیل افراد کاربرد دارد.

رزم پا با تاکید بر اینکه افرادی که دچار پوسیدگی وسیع دندان ها هستند می بایست هر ۶ ماه به دندانپزشک مراجعه نمایند، گفت: افرادی که از ایمپلنت استفاده می کنند، باید تا ۵ سال هر سال برای انجام رادیوگرافی دندان ها اقدام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چیزی نیست که بخورن بخاطر همین دندان نداشتن خیلی راحت تره

    • امید

      خخخخ خوش به حالتون ولی حیف دروغ گفتین بالای چعل میلیون دندون ندارن...من خودم هفتاد درصدش خرابه ده ساله پنج تاش فقط ریشش مونده نکشیدم چون برای کشیدن هر کدوم بالای ۱۵۰ میخوان ندارم .....

    • سیدموسی

      برای دو نسل دیگه ایرانیان تبدیل به نرم تنان می شوند . الان پوکی استخوان هم یه معضل شده. متاسفانه وزارت بهداشت هم نظارتی بر محصولات غذای و کشاورزی نداره همه دارند از مواد شیمیایی استفاده می کنند.

    • بدون نام

      آش دیگه آنقدر شور شده که صدای آشپز هم درآمده!! چه عجب بابا ؟ میلیونها نفر در این مملکت سالهاست منتظرند ببینند آیا مسئولی در باره یکی از بزرگترین دردهای رایج جامعه که مستقیما با آینده سلامتی آنها ارتباط جدی دارد و مردم عادی ومتوسط از آن رنج میبرند صحبتی میکند؟ تا چه رسد به عمل، آخه یکی نیست بمن بگه بابا تو چی میگی؟ وقتی برای خود مسئولین ورده بالائیها و از ما بهتران همه چیز به بهترین نحو فراهمه پایین دستیها گور پدرشون، تا بوده همین بوده دیگه مگه نه؟ آقایاخانم دندانپزشک مردم ندارند میدونی ندارن!!!

    • وحید

      با ابن درامد شکم سیر بشه جای شکرش باقیه
      بدون دندون هم میشه زنده موند

    • بی دندان

      اکثریتی که زیر خط فقرن.با کدوم پول هزینه میلیونی یه دندونو بدن آقای دکتر؟. صداتون از جای گرم در میاد.

    • بدون نام

      بخاطر اینکه دانپزشکی اینقدر گران شده و کسی هم نیست نظارت داسته باشه و هر مبلغی دهنشون میاد میفرمایند و اکثر مردم هم توان پرداخت این مبلغ و ندارند در نتیجه از دندانها خراب و در نهایت میکشند و دندان مصنوعی میگذارند.

    • بیدندان

      چشم بهداشت ودرمان روشن تحول سلامت چه میکنه دندان مصنوعی راه حل این مشکل

    • محمد

      مردم زیرخط فقر به دندان احتیاجی ندارند چون با خوردن کاری ندارند و نمیتوانند مخارج خود را تامین کنند ولی در عوض کسانی که حقوق نجومی میگیرند حق مردم را غارت کرده اند و همه چیز براشون مهیاست.مرگ بر این اقتصاد ویران شده ...

    • بدون نام

      مایه ی شرمساری نیست این؟؟؟

    • بدون نام

      باباانهایی هم که دندان دارم چیزی گیرشان نمیادبخورن پس چه بهتر گذاشته باشی حداقل مسواک وخمیردندون به این گرانی هم نمیخوای

    • بدون نام

      از درد زیاد مجبور به کشیدن دندانم شدم چرا هزینه عصب کشی وروکش زیاد بود الان هم چند تا دندان دارم ولی نمیتونم درستشون کنم چرا هزینشون زیاد میشه کاش کسی بود حرف ما رومیشنید؟؟؟؟خدا روشکر

    • بدون نام

      چه خوب چون همه چیز گران میشه

    • احمد اسماعیلی

      چه کسی باید پاسخگو باشد بجای اینکه دنبال قطع رایانه یا صدقه باشید به فکر مشکلات مردم باشید

    • احمدی

      عزیز من
      من هم در سن 50سالگی بخاطر هزینه بالای دندانپزشکی همه 23دندان راکه به دلیل لثه ام که پیوره شده بود کشیده و دندان مصنوعی گذاشتم
      چه میشه کرد

    • صابر

      هیچ ناراحت نباشید درد شناخته وگفته شدحالا دولت مهربان ودلسوز مردم سریعا اقدام میکنه ومصوبه ای مبنی بر زیرپوشش رفتن بیمه ای دندان تصویب میشه وشما قادرخواهید بودبا مبلغ بسیاربسیاربسیارناچیز لثه ودندانهایتان راترمیم کنید.البته دندانپزشکان محترم هم با دولت همکاری کنند وکمتربگیرن تا دولت مهربان ودلسوز دچارکمبود بودجه نشه و و و و....!

    • عباد

      حالا ب فرض که 50الا60میلیون ابرانی دندون نداشته باشن داشتن یا نداشته باشن چ فرقی میکنه چی دارن بخورن ؟ غم و غصه نداریم که دندون نمیخاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج