۴۴۷۰۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

لیگ چین پناهگاه امن ستارگان فوتبال

روند انتقال ستاره‌های فوتبال اروپا به لیگ چین همچنان ادامه دارد و این‌بار‌ هافبک برزیلی چلسی با مبلغی هنگفت به تیم شانگهای پیوست تا این کشور شرق آسیایی فراتر از کشورهای دیگر به دنبال سرمایه‌گذاری در فوتبال باشد.

روزنامه شهروند: روند انتقال ستاره‌های فوتبال اروپا به لیگ چین همچنان ادامه دارد و این‌بار‌ هافبک برزیلی چلسی با مبلغی هنگفت به تیم شانگهای پیوست تا این کشور شرق آسیایی فراتر از کشورهای دیگر به دنبال سرمایه‌گذاری در فوتبال باشد.

انتقال ٦٠‌میلیون پوندی

اسکار، ‌هافبک ٢٥ ساله برزیلی که در ٤ فصل اخیر در ترکیب آبی‌پوشان لندنی به میدان می‌رفت، بعد از نیمکت‌نشینی در اکثر بازی‌های این فصل چلسی با هدایت آنتونیو کونته تصمیم گرفت به پیشنهاد نجومی شانگهای چین پاسخ مثبت دهد. این باشگاه چینی که هدایت آن را آندره ویاس بواس سرمربی سابق چلسی در اختیار دارد، بازیکنان بزرگی چون‌هالک برزیلی را در ترکیب خود می‌بیند. این بازیکن در ترکیب چلسی ٢٠٣ بازی انجام داد و ٣٨ گل به ثمر رساند و حالا با ٦٠‌میلیون پوند به شانگهای چین پیوسته است.

گرانترین انتقال تاریخ چلسی

اسکار با حضور در شانگهای چین ٩٠‌هزار پوند در هفته بیشتر از زمان حضور در چلسی دریافت می‌کند. او با این انتقال رکورد گرانترین نقل و انتقال تاریخ باشگاه چلسی را هم شکسته و بالاتر از داوید لوئیز قرار گرفته است. لوئیز در تابستان ٢٠١٤ با مبلغ ٥٠‌میلیون پوند راهی پاری‌سن‌ژرمن شد، اگرچه امسال بار دیگر به ترکیب تیم سابقش بازگشته است. البته پیش از این هم باشگاه جیانگسو سونینگ از چین به اسکار پیشنهادی را داده بود که بعد از ناکامی در انجام این انتقال رامیرز برزیلی را از همین باشگاه جذب کرد.

نام‌های بزرگ در شرق دور

حضور بازیکنان و مربیان بزرگ در فوتبال چین از چند‌سال قبل استارت خورده و باشگاه‌های این کشور مربیانی چون مارچلو لیپی، اسکولاری و کاناوارو را به خدمت گرفته‌اند. البته لیپی از چند ماه قبل هدایت تیم‌ملی این کشور را برعهده گرفت. در زمینه جذب بازیکن نیز باشگاه‌های چینی رقابت شدیدی دارند و نفراتی همچون‌هالک، جکسون مارتینز مهاجم سابق اتلتیکومادرید، ژروینهو مهاجم ساحل عاجی سابق رم،‌ رامیرز‌هافبک سابق چلسی و.... به تیم‌های گوانگژو، تیانجین، شانگهای و هبی پیوسته‌اند.

سرمایه‌گذاری عجیب چینی‌ها

با این‌که فوتبال چین هنوز هم در رده ملی به‌عنوان یکی از تیم‌های درجه اول آسیا به حساب نمی‌آید اما سرمایه‌گذاری عظیم باشگاه‌های این کشور در بخش باشگاهی ادامه دارد. نتیجه آن هم به دست آوردن قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های اخیر بوده است. البته به نظر می‌رسد هدف چشم‌بادامی‌ها از پرداخت مبالغ نجومی و ورود به نقل‌و‌انتقالات فوتبال اروپا، خیلی بالاتر از اینها است و آنها قصد دارند برای جام‌جهانی ٢٠٢٢ و یا قبل‌تر از آن جام ملت‌های آسیای ٢٠١٩ خودشان را به‌عنوان یک تیم طراز اول از قاره آسیا مطرح کنند. دست به جیب شدن باشگاه‌های بزرگ چین باعث شده که اسپانسرهای معتبر فوتبال دنیا نیز به سمت لیگ این کشور جذب شوند. به نظر می‌رسد با این وضع بعد از ولخرجی‌ها کشورهای عربی در جذب بازیکنان بزرگ، چینی‌ها از آنها پیشی گرفته و بازیکنان بزرگی را به استخدام خود در آورده‌اند. با این وضع قطعا کار تیم‌های ایرانی نیز در لیگ قهرمانان آسیا سخت‌تر خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج