۴۴۷۳۲۳
۱۱ نظر
۵۰۱۲
۱۱ نظر
۵۰۱۲
پ

زیباکلام: محبوبیت روحانی کم شده است

صادق زیباکلام در روزنامه اعتماد نوشت: بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور خود را مستحق دریافت یارانه اعلام کرده‌اند. آیا به راستی اینچنین است و ۹۰ درصد جمعیت ایران گرفتن ۴۵۵۰۰ تومان در ماه برایشان ضروری است؟

صادق زیباکلام در روزنامه اعتماد نوشت: بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور خود را مستحق دریافت یارانه اعلام کرده‌اند. آیا به راستی اینچنین است و ۹۰ درصد جمعیت ایران گرفتن ۴۵۵۰۰ تومان در ماه برایشان ضروری است؟

از آنجا که هیچ مکانیزم علمی و سازوکار اصولی نه از جانب دولت و نه از جانب مجلس برای تشخیص یارانه‌بگیرها وجود نداشت، دولت فقط از مردم به صورت عام خواهش و تمنا کرد که آنها که تمکن مالی مناسبی دارند ثبت‌نام نکنند. اما استدعا، خواهش و تمنای دولت ظاهرا حاصلی به بار نیاورد و همانطور که پیش‌تر گفتیم بیش از ۹۰ درصد مردم مجددا ثبت‌نام کرده‌اند.

اصولگرایان که منتظر فرصت بودند بلافاصله از نمد توجه نکردن مردم به استدعا و تقاضای دولت روحانی یک کلاه شیک و آبرومند دوختند و با مسرت نوشتند و گفتند که دولت روحانی محبوبیتش را از دست داده. به زعم اصولگرایان، اگر مردم این دولت را قبول می‌داشتند و برایش تره خرد می‌کردند، محض گل روی دولت تدبیر و امید هم که شده بود دست کم بخشی از آن ۱۹ میلیونی که به او رای دادند ثبت‌نام نمی‌کردند.

حرف اصولگرایان اتفاقا درست است. اگر دولت از محبوبیت بالایی برخوردار می‌بود و اگر کسر قابل توجهی از مردم برای آن وزن و اعتباری قائل می‌شدند، در آن صورت میلیون‌ها نفر که واقعا هم نیازی به این ۴۵۵۰۰ تومان ندارند، نباید ثبت‌نام می‌کردند. اما اصولگرایان متوجه نیستند که با طرح این استدلال دارند شاخه‌یی را می‌برند که فقط روحانی و دولتش به روی آن ننشسته‌اند بلکه قدری بالاتر، خود اصولگرایان هم اتفاقا همان‌جا نشسته‌اند. به عبارت دیگر، گر حکم شود که مست گیرند، خیلی‌های دیگر هم اتفاقا مشکل پیدا می‌کنند.

آیا اصولگرایان مطمئن هستند که اگر در زمان دولت طیبه آنها می‌بود و آقای احمدی‌نژاد از مردم خواسته بودند که ثبت‌نام نکنند آیا غیر از این می‌شد که در زمان آقای روحانی اتفاق افتاد؟ اتفاقا و با توجه به اینکه حامیان آقای احمدی‌نژاد بیشتر اقشار و لایه‌های کم‌درآمدتر جامعه هستند، آمار ثبت‌نام نکرده‌ها حتی در دولت آقای احمدی‌نژاد از این هم کمتر می‌شد. اصولگرایان فراموش کرده‌اند که بسیاری از نمایندگان و چهره‌های شاخص اصولگرایان از مردم خواستند که ثبت نام نکنند.

اگر بی‌اعتنایی مردم به تقاضای دولت روحانی در انصراف از ثبت‌نام را حجتی بر کاهش و افت جایگاهش بدانیم در آن صورت این فقط دولت علیه نیست که با مشکل افت جایگاه و بی‌اعتنایی مردم روبه‌رو شده، دیگران هم وضع خیلی بهتری ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علت این است که دولت‌ها به حدی حقوق مردم را پایمال ودروغ گفته واختلاس ورانت خواری وپارتی بازی کردند مردم اعتماد نکرده ومی گویند موی از خرس بکنید غنیمت است.

    • hamed

      سخته آدم بخواد بعد 3 سال و چند ماه ماله کشی دستاش ماله مالی نشه ترک ماله هم کار سختیه مخصوصا آدم چپ دست

    • محمدی

      یارانه هر نفر تا کنون باید 180 هزارتومان می بود .

    • بدون نام

      محبوبیتش کم نشده. مردم متنفر شدن.!

    • بدون نام

      مگه محبوب بود!!؟

    • بدون نام

      روحانی بهترین ودروستکارترین دولتی ده سال گذشته است

    • بدون نام

      مگه محبوبیتی مانده با این اوضاع

    • بدون نام

      توراسننه کی ازتو نظر خواست اتفاقا خیلی همه محبوب شده است

    • مهران

      ایشان محبوب بوده وهست به کوری چشم حسودان باید بین مردم باشید تا بفهمید محبوب هست از ایشان بهتر تو اینهایی که میخواهند ثبت نام کنند پیدا نمی کنید

    • بدون نام

      روحانی بای بای

    • الغوث

      دست از سر روحانی بنده خدا بکشید بگذارید این چهار ماه باقیمانده را هم ماست مالی کنه و نوبخت هم با ناز و کرشمه ای که در میاره به دروع پردازی ادامه دهد مردم ازاری خوب نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج