۴۴۸۰۶۸
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

آقایان روحانی، ظریف و سیف پاسخ گوی خدا باشید!

هر چند هاشمی رفسنجانی تلاش کرده که با این بیانات منتقدان دلسوز توافق هسته‌ای را تخطئه نماید اما احتمالاً فراموش کرده است که متن برجام به علت تعجیل صورت گرفته در به اتمام رساندن کار! آن‌قدر دارای ایراد است که بسیاری از طرفداران دو آتیشه برجام در دولت یازدهم اول از همه مخاطب این اظهارات خواهند بود.

رجا نیوز رسانه نزدیک به طرفداران احمدی نژاد نوشت: هر چند هاشمی رفسنجانی تلاش کرده که با این بیانات منتقدان دلسوز توافق هسته‌ای را تخطئه نماید اما احتمالاً فراموش کرده است که متن برجام به علت تعجیل صورت گرفته در به اتمام رساندن کار! آن‌قدر دارای ایراد است که بسیاری از طرفداران دو آتیشه برجام در دولت یازدهم اول از همه مخاطب این اظهارات خواهند بود.
اکبر هاشمی رفسنجانی اخیراً در نشست با فعالان اقتصادی، اجتماعی بوشهر در استانداری با بیان ادعاهایی درباره برجام گفته است: اینها که می گویند برجام اثری نداشته، ناحقی می کنند و نمی‌دانم چگونه می خواهند پاسخ خدا را بدهند.

هر چند هاشمی رفسنجانی تلاش کرده که با این بیانات منتقدان دلسوز توافق هسته‌ای را تخطئه نماید اما احتمالاً فراموش کرده است که متن برجام به علت تعجیل صورت گرفته در به اتمام رساندن کار! آن‌قدر دارای ایراد است که بسیاری از طرفداران دو آتیشه برجام در دولت یازدهم اول از همه مخاطب این اظهارات خواهند بود.

برای روشن‌تر شدن هر چه بیشتر این مسئله به معرفی برخی از کسانی که از نظر هاشمی رفسنجانی باید پاسخ‌گوی خداوند باشد خواهیم پرداخت.

ولی‌الله سیف: تقریباً هیچ

ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ با تقریباً هیچ خواندن ثمرات اقتصادی برجام اعتراف کرد که سه ماه بعد از اجرای شدن برجام، ایران کماکان توان دست‌یابی به ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی ضبط‌شده خود در خارج از کشور را نداشته و برای پرداخت صورت‌حساب‌هایش در مبادلات خارجی به دنبال راهی برای استفاده از دلار است.

علی اکبر ولایتی : آمریکا تحریم‌ها را برنداشته است

جمهوری اسلامی ایران به تبعیت از قواعد اسلامی به تعهداتش عمل کرد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که اغلب هم مواضع یک‌طرفه داشت، آن را تایید کرد. اما در این فاصله آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان که رفع تحریم ها و آثار آن، آزادی تجارت و ارتباطات علمی، فن‌آوری، تجاری و مالی میان ایران و دیگر کشورها و غرب است، عمل نکردند و علت آن هم مشکلاتی است که وجود دارد.

علی لاریجانی : اصل مسئله برداشتن تحریم ها بود که هنوز کامل نشده است

درست است که بعد از مذاکرات فروش نفت از ۱ میلیون بشکه به ۲ میلیون رسیده و این کمک به توسعه کشور است اما اصل مسئله برداشتن تحریم‌ها بود که هنوز کامل نشده است. طرف مقابل بانک‌های درجه ۳ و ۴ خود را برای همکاری با ایران آزاد گذاشته اما بانک‌های اصلی برای همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران هراس دارند علاوه بر آن غربی‌ها هر روز شیطنت جدیدی نشان می‌دهند. تاکنون حدود ۵۲ قطعنامه و طرح ضدایرانی در کنگره آمریکا مطرح شده که ۳ طرح در این میان به نتیجه رسیده است، البته کاخ سفید اعلام کرده که این تحریم‌ها را وتو می‌کند اما اقدامات کنگره و سنای آمریکا در تصویب تحریم فشار روانی را بر کشورهای دنیا وارد می‌کند تا آن‌ها از سرمایه‌گذاری در کشورمان اجتناب کنند.

حسن روحانی: آمریکا سنگ اندازی می‌کند

حسن روحانی نیز گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با تاکید سنگ‌اندازی‌های آمریکا و با بیان این کنگره آمریکا هر روز بدنبال تصویب مصوبه ای جهت ایجاد مشکل برای ایران است خاطرنشان کرد:

امروز برجام در برخی زمینه‌ها نیز با کندی اجرا شد که از جمله آنها می‌توان به عدم حضور و مشارکت بانک‌های بزرگ در ارتباط با ایران اشاره کرد که این به خاطر بهانه‌هایی است که می‌تراشند یا فشارهایی است که از پشت پرده به آنها وارد می‌شود.

علی اکبر صالحی: همه بانک‌های بزرگ هیچ همکاری با ما نمی‌کنند

من منتقد بدعهدی‌های طرف آمریکایی (در بخش غیرفنی) هستم. به عنوان یک «هموطن» می‌گویم که یکی از بدعهدی‌های آنها بحث ویزا بود که من به همتای آمریکایی خود در این موضوع فشار وارد کردم و آنها قول‌هایی دادند. ما انتظار داشتیم بعد از برجام، همکاری‌های بین‌المللی با ایران افزایش یابد و این موضوع مفروض گرفته شده بود، اما درست یکی دو روز پس از اجرایی شدن برجام آنها آمدند و مشکل ویزا را ایجاد کردند.....خود این موضوع یک مانع بر سر راه همکاری‌ها است که به نظرم اقدام خلاف انتظاری بود که از طرف مقابل بر خلاف گسترش همکاری در زمینه‌های علمی با ایران رخ داد. پیش از آن اساتید اروپایی به راحتی به ایران می‌آمدند و دانشگاه‌های ما و آنها ارتباطات خوبی داشتند، اما هم اکنون بسیاری از آنها یا نمی‌آیند و یا احتیاط می‌کنند. ما اعتراض کرده‌ایم و به همتای خود این موضوع را گفته‌ام و وی گفت که ما به شدت کار می‌کنیم تا بلکه جنبه‌های علمی را مستثنی کنیم....مورد دوم، بحث بانک‌ها بود که من در مصاحبه با یک خبرگزاری عربی گفتم «برخی بانک‌های بزرگ هنوز به طور کامل با ما همکاری نمی‌‌کنند»، در صورتیکه باید می‌گفتم «کل بانک‌های بزرگ هنوز هیچ همکاری با ما نکرده‌اند». این موضوع الان مشهود است و همه به این موضوع اعتراف دارند؛ تا بانک‌های بزرگ نیایند کارهای بزرگ انجام نمی‌گیرد.

ظریف در شورای روابط خارجی امریکا: آمریکا مانع تراشی می‌کند

اما تا آنجا که مسئله مربوط به اجرای واقعی این توافق است - چون تغییر دادن فضای بین‌المللی که از اقدامات وزیر خارجه ایران در توضیح بیشتر اضافه کرد که بانک‌های بین‌المللی قبلاً به دلیل نقض تحریم‌های ایران با رقم‌های سنگینی جریمه شده‌اند و اکنون به همین دلیل، از بازگشت به ایران هراس دارند. ..نتیجه این هراس این شده که هشت ماه بعد از اجرای توافق هسته‌ای، هیچ بانک بزرگ اروپایی، مبادله با ایران را آغاز نکرده است.
اینها شرکت‌های خصوصی هستند که در حال انجام مبادلات خصوصی هستند ولی شش تا هفت ماه طول کشید که دولت آمریکا به شرکت ایرباس مجوز فروش ۱۷ فروند هواپیما از بین صد هواپیمای مورد درخواست ایران را بدهد. ...این کنگره آمریکا است که مبادلات با ایران را ممنوع کرده و به همین دلیل هم اعتقاد ایران این بوده که رفع تحریم‌های اولیه علیه ایران غیرممکن است. ...باور ما این بود و هنوز هم همین است که ایالات متحده نباید در تعامل اقتصادی ما با سایر کشورهای جهان مانع‌تراشی کند... چیزی که ما می‌شنویم این است که وقتی ایالات متحده - هم دولت این کشور و هم سازمان‌های متعدد در آمریکا... - وقتی که به اروپا می‌روند، به جای اعتمادبخشی به شرکت‌ها مبنی بر اینکه تجارت با ایران مشکلی ندارد آنها را از این کار منصرف می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمدی نژاد رو حروم نکنید،اسم احمدی نژاد باید با کوروش کبیر مقایسه بشه نه با روحانی وو رفسنجانی

    • بدون نام

      نیست که شماها نباید پاسخ دهید حتما شماها بی گناه هستید
      قصه ماست که بر هر سر بازار بماند!

    • بدون نام

      انها که جواب خدارا دادن منطقدان جواب خدا بندگان را چگونه میتوانند بدن که خدا عالمه این همه سنگ اندازی زیر چرخ دولت مملکت خدا از انها نگزرد

    • بدون نام

      احمدی نژاد باید با قوم مغول مقایسه بشه تا مشخص بشه کدومشون بیشتر ایران رو ویران کردن نه با کوروش کبیر.

    • بدون نام

      اگر دیوانه ای سنگی به چاه بیندازد صدتا عاقل هم نمیتواند ان را در بیاورد. احمدی نژاد را که با تند روی عامل بدبختی تمام مردم ایران شد وایران را صد سال عقب انداخت.وحالا تلاشهای شبانه روزی روحانی ووزرا فقط میتواند چن درصد از گندهای دولت قبل را بشورد
      برجام یک معامله بودن ودر معامله باید چیزی بدهی تا چیزی بگیری وگاه بعد معامله شاید گله ای شود که به بیشتر شدن دستاورد معامله کمک کند.روحانی وظریف در برجام موفقیتهایی داشتند وبا این حرفهایی که زدند منظورشان این است که باید دستاورد بیشتری بدست بیاورند ولی عده ای فرست طلب میخواهند ان گله ها را به نفع خود و به قدرت رسیدن خود مطرح کنند
      در ضمن همه با چشم خود فروش نفت وقراردادهای هواپیمایی با امریکا و فرانسه وبه ایران امدن دوباره کره ای ها برای ساخت نیروگاه درکرمان وصدهاقرارداد با کشورهای اروپایی را میبینند.که در دولت قبل تحریم شده بود واین یکی از دستاورد برجام است.ولی نمیدانم چرا عده ای دیوانه ای را با کروش کبیر مقایسه میکنند

    • بدون نام

      این رجا مثل اینکه رفیق کیهان.
      آقا فرض کن برجام نیست بگو چه کنیم

    • ناراحت

      من اینقد میدونم عامل گرانی وبیکاری وفقر صدرصد تقصیر شخص احمدی نژاد هسته..خدا ازش نگذره

    • بدون نام

      خرابی دوران آقای احمدی نژاد قابل قیاس با دوران مغول نیست افتضاح تره

    • بدون نام

      چپ و راست فرقی ندارین. ...

    • سکوت

      احمدی نژاد و رحیمی و بقایی به نظرم جواب های بیشتری باید خدا بدهند تا روحانی حضرت رجا نیوز!! وبرانی های احمدی نژاد و غارت این کشور فقط توسط اسکندر در گذشته انجام شده بود وواا زمان ایشان مانندی نداشت!

    • بدون نام

      واقعا برترینها که صد در صد جناحی نظر میزاری

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد خار چشم غربزده ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج