۴۴۹۳۱۹
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی انجام شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با انتقاد به موضع پلیس در بحث ثبت نقل و انتقال خودرو گفت: نقل و انتقال معاملات خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

خبرگزاری تسنیم: احمد تویسرکانی در همایش گرامیداشت روز دفاتر اسناد رسمی که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: سازوکار ثبت اسناد و املاک در کشور ما به عنوان یک امر حاکمیتی، نقش انکار ناپذیری در پیشگیری از نزاع ها و دعاوی و تشکیل پرونده ها دارد.

وی گفت: طبیعتا فلسفه وضع حکومت و قانون، ایجاد نظم و عدالت در جامعه است و با توجه به آموزه های اسلامی، انجام امور حاکمیتی خدمت به مردم محسوب می شود.

رییس سازمان ثبت گفت:خوشبختانه در عصر ما با اقدام بزرگ و انقلاب بزرگی که به دست امام راحل شکل گرفت، احکام دینی قدرت خود را در اداره جامعه نشان داد.

تویسرکانی افزود: امروز یکی از مسائل مهم، توسعه ثبت رسمی است. در مقاطعی به این مسئله کم توجهی کردند و هزینه های زیادی را کشور متحمل شد.

وی اضافه کرد: امروز اگر زمین خواری و بی نظمی در حوزه معاملات عادی داریم، محصول کم توجهی به ثبت رسمی است. توسعه ثبت رسمی در حوزه اموال یکی از اقتضائات جدی کشور ماست.

معاون رئیس قوه قضائیه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم دو دستور را به حوزه ثبت رسمی و توجه به آن اختصاص دادند که ضرورت این مسئله را می رساند.

تویسرکانی با اشاره به اختلاف دفاتر اسناد و پلیس درباره ثبت نقل و انتقال خودرو گفت: برخی بخش ها و افراد بدون توجه به مصالح مردم تبلیغ می کنند که ثبت رسمی ضروری نیست.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در بحث تصویب ماده ۲۹ نحوه اخذ جرایم رانندگی، مباحث فراوانی مطرح و به نقش دفاتر اسناد رسمی توجه شده اما شاهد هستیم به نحو مداوم و با یک شیوه نادرست، ضروری نبودن اجرای این مصوبه و ثبت نکردن نقل و انتقال خودرو را تبلیغ می کنند که باعث می شود کشور هزینه های زیادی را در بخش های دیگر بپردازد.

وی توضیح داد: اگر مرجعی که ماموریتش چیزی دیگری است را در بحث نقل و انتقال معاملات دخیل کنیم، جفای به آن نهاد هم هست و نباید با توجیه های عامه پسند ضروری نبودن ثبت نقل و انتقال خودرو را تبلیغ کنند.

معاون رییس قوه قضائیه گفت: همواره تاکید کردیم که فهم ما از ماده ۲۹ قانون اخذ جرایم رانندگی بر این است که نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و به همین جهت هم قانون گذار تصریح به استقرار دفاتر در مراکز شماره گذاری خودرو کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط صب تا شب بجای اینکه مرحمی بر رنج مردم باشین دنبال پیدا کردن راهی برای سر کیسه کردن مردم و باری بردوش مروم گذاشتنین.

    • محمد

      چرااين دفاتراسنادرسمي حاضرنيستند ازسودسرشارخود والبته بضررمردم،چشم پوشي كنند!؟پليس كه ضابط قضايي است درمراكزشمارگذاري اصالت خودروروتاييد ميكنه وبرگه سبزسندصادرميشه.حالا نميدونم دفاتراسنادرسمي چي ازجون مردم ميخوان!

    • بدون نام

      متاسفانه هیچکسی به فکر مردم نیستند و همه دنبال منافع شخصی و صنفی هستند.
      چرا برای نقل و انتقال خودرو مردم را وادار میکنید که با هزینه های سنگین و اتلاف وقت در دفاتر اسناد رسمی تشریفات اداری تکراری انجام دهند؟!!!!!!
      انشالله نمایندگان مردم در مجلس به نفع مردم رای خواهد داد و برای همیشه دست های دفاتر اسناد رسمی را از جیب ملت مظلوم ایران کوتاه خواهند کرد.

    • بدون نام

      نون دونی اسناد رسمی پول زور از مردم میگیرند. دفاتر اسناد رسمی 90درصد درآمدشان از وکالت قطعی زدن تشریفاتی اتومبیل است.که جز ضرر برای فروشنده وخریدار هیچ اعتبار دیگری ندارد. دولت ونیروی انتظامی چرا طرح پلاک ملی را که استاندارد جهانی است. در ایران با موفقیت اجرا کردن نم نمی دانم اتومبیلی که. با فاکتور
      شرکت سازنده اعزام میشود.به مراکز شماره گذاری کارشناسان نیروی انتظامی راهنمایی ورانندگی وپلیس آگاهی صحت وسقم اتومبیل را تأیید میکنند. بعد سند وکارت اتومبیل با شماره ملی بنام خریدار صادر میشود. وچناچه همین اتومببیل بعد از چند وقت به فروش برسد باز هم تمام این مراحل برای خریدار جدید انجام میشود. وپلاک وسند وکارت بنام خریدار جدید صادر ونصب میگردد. و از فروشنده عوارض.خلافی وکلیه مراحل دیگر از فروشنده دریافت و اتومبیل شسته وروفته به نام شخص دیگری میشود. من نمی دونم این وسط دفاتر اسناد رسمی چه کار شاقی میکنند که کلی پول از فروشنده و خریدار دریافت میکنند. جالب اینه بعد تمام مراحل شماره گذرای ودریافت سندو پلاک جدید باید.بروید خدمت سر گزدنه گیران دفترخانه ها یک وکالت چرت بگیری که هیچ اعتباری از لحاظ راهنمایی ورانندگی ندارد. عزایزان شما اگر مالک خودروی باشید هرخلافی توسط خودری شما انجام شود. راهنمایی ورانندگی با توجه به اینکه پلاک ملی به آدرس وکد ملی شما صادر گردیده اقدام به توقیف خودروی شما میکند. خوب با تمام این توضیحات که داره تو کل دنیا به همین رواله دفاتر رسمی ایران این وسط چه کاره هستند. بله لولوی سرخرمن هستند. اینها چون حقوق دان هستند نه دولت حریف اینها ونه راهنمایی ورانندگی حریف اینها میشه.

    • حسین

      ما با نظر آقای توسیرکانی انجام معامله خودرو در ثبت را شدیدا محکوم مینمایم و با آن مخالفیم چرا که دلیلی ندارد وقتی نیروی انتظام انتقال سند را با تعویض پلاک همزمان بنحو احسن با حداقل هزینه انجام میدهد بیایم در دفتر اسناد بی جهت یه هزینه بیخود هم بدهیم بنده و ۹۹ درصد ملت ایران با انتقال سند در دفاتر اسناد رسمی مخالفند

    • علیرضا

      خجالت هم چیز خوبی !!!!
      این همه روزه خوانی و داستان سرایی بخاطر سرکیسه کردن جیب مردمه . اگر یه ذره یه فکر مردم بودید برای انتقال یه ماشینی مثل پراید سیصد هزار تومان پول نمی گرفتید.

    • بدون نام

      تا بهانه گرفتن پول از مردم باشه کسی از حقوق مردم حمایت نمیکنه .اینم درامد داره چرا حذفش کنن

    • ابادانی

      اره خب شما نگران نقل وانتقالی هزینی هر خودرو 300.400 هزارتومن ب نفع دفاتر هست .ولی قرار دادی ک میبندیدفقط ی تیکه کاغذه چون بعد از اون دفاتر تعویض پلاک .راهنمایی و رانندگی خلاصه ادم ی هفته از زندگی میفته بعدشم خودرو و پلاک شخصیت دست ی نفر دیگه..بنظر من همیه اینا در راهنمایی انجام بشه خیلی بهتر وسریعتره و امنیت بالایی داره..دفتر خونه فقط ی قرار داد تنظیم میکنه وبعد از اون هیچ تعهدی در قبال این کار نداره.ولی اگه راهنمایی باشه بعنوان صادر کننده پلاک ومشخصات خودرو و گواهینامه ..بهتر رسیدگی ب تخلفات بعد از نقل و انتقال و فک پلاک میشه

    • امین

      از جای دیگه به دفاتر ثبت نون بدید چرا از جیب ملت بدبخت.خجالت بکش

    • وجدان

      بفرماییدهزینه نقل وانتقال خودرودرمراکزتعویض پلاک افزایش پیدابکنه تاسهم شماهم برسه ولی مردم رااذیت وآزارنکنید....

    • بدون نام

      در مورد ثبت سند در دفترخانه
      هیچ کس نمیگه آشم شوره.به نظرم همون برگ سبز کافیه.من تثادف کردم.ماشینو عوض کردم.ملاک برگ سبز

    • بدون نام

      خدایی مردم رو اذیت نکنید به خاطر جیب خودتون.مردم رو دنبال کاغذ بازی نفرستید.

    • فدوی

      دفاتر اسناد رسمی میترسن سود ماهانه 30 الی 50 میلیونی که نصیبشون میشه خالص اونم تو این وضع اقتصادی از بین بره سر همینه که سنگ بنام زدن خودرو رو به دل میزنن فقط منافع و سود خالص داره براشون . خدا کنه نمایندگان مردم در مجلس دست این افراد سود جو و منفعت طلب رو قطع کنه بخاطر مردم

    • بدون نام

      اقای احمد تویسرکانی تو به فکر جیب خود هستی نه به فکر مردم حق با نیروی انتظامی است نه با دفتر خانه بیخود جیب مردم را خالی نکنید مردم لطفا نرید به دفترخانه برای سند زدن چون احتیاجی نیست ملاک سند مالکیت خودرو است

    • ثنایی

      در خصوص ثبت فروش و خرید خودرو در دفاتر اسناد رسمی...شده یه بام و دو هوا...هم هزینه های شما بسیار سنگین است و هم راهنمایی و رانندگی هزینه تعویض پلاک را جداگانه اخذ میکند....خوب چه خبره...؟ چرا اینقدر مردم را تو فشار میگذارید

    • بیرانوند

      نمی دونم ثبت اسناد بدون اینکه ماشین ببینه ایاسرقتی است یانیست فورا پانصدهزارومی گیره نگاه. مدارک هم نمی کنندسند انتقال می دن به نظرشما این خودش دزدی اسلامی نیست

    • mohammad

      باسلام
      از سال نود تا الان پنج ماشین خریدم و فروختم مثل خیلی ازهمکاران ،تا الان که مرکز تعویض پلاک میگفت احتیاجی به دفترخونه نیست ما هم نرفتیم همچون بقیه دوستان،الان چه باید کرد ازکجا طرفو پیداکنم بیاد سندکنه تو دفترخونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج