۴۴۹۶۱۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

ایجاد ارتش سایبری توسط دولت ترکیه

در راستای تقویت دفاع سایبری در برابر تهدیدات، دولت ترکیه اقدام به استخدام هکرهای جوانی می‌کند که با این تهدیدات مقابله کنند. این هکرهای کلاه‌سفید، به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر به ردگیری و مقابله با تهدیدات خواهند پرداخت و قرار است ماهانه، حداقل مبلغی به‌عنوان ۱۷۰۰ دلار، به‌عنوان دستمزد دریافت کنند.

وب سایت سایبربان: در راستای تقویت دفاع سایبری در برابر تهدیدات، دولت ترکیه اقدام به استخدام هکرهای جوانی می‌کند که با این تهدیدات مقابله کنند. این هکرهای کلاه‌سفید، به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر به ردگیری و مقابله با تهدیدات خواهند پرداخت و قرار است ماهانه، حداقل مبلغی به‌عنوان ۱۷۰۰ دلار، به‌عنوان دستمزد دریافت کنند. دولت، این اقدام را در راستای ارتقای امنیت ملی قلمداد می‌کند.
ایجاد ارتش سایبری توسط دولت ترکیه

ترکیه، طی یک سال گذشته، حوادث امنیتی بی‌شماری را تجربه کرده است و همین موضوع، سبب شده تا دولت، به فکر یافتن راهکاری برای مقابله با تهدیدات بیفتد. در یکی از این حملات که بدترین حمله تاریخ این کشور نیز به شمار می‌رود، در حدود دو هفته، تمامی زیرساخت‌های ارتباطی دولتی در این کشور، با اختلال گسترده مواجه شد و بسیاری از سامانه‌ها و وبگاه‌های دولتی، از جمله سامانه‌های بانکداری، از دسترس خارج شدند.

در طرح دیگری در همین زمینه، دولت اقدام به انتشار راهبردی ملی به جهت مقابله با گروه‌های تروریستی، از جمله گروه تروریستی گولنیست (Gülenist Terror Group)، در فضای سایبری کرده است. به اعتقاد دولت ترکیه، برخلاف سایر گروه‌های تروریست سایبری که از هکرهای فقیر، برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند، این گروه که با نام فتو (FETÖ) نیز شناخته می‌شود، از هکرهای متخصص و حرفه‌ای‌ کمک می‌گیرد.

دولت ترکیه، ادعا می‌کند که طی سال ۲۰۱۶، بیش از ۹۰ میلیون حمله سایبری را تجربه کرده است. همچنین بر اساس ادعای کارشناسان امنیتی، حداقل ۴۵ درصد از رایانه‌هایی که در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند و این کشور، رتبه چهارم را از نظر دارا بودن رایانه‌های آسیب‌پذیر در دنیا دارا است.

به اعتقاد مقامات امنیتی ترک، با وجود اینکه دولت تاکنون تعداد بسیار زیادی از متخصصان امنیت سایبری را برای مقابله با حملات سایبری به شبکه‌های دولتی در اختیار گرفته، اما همچنان میزان این حملات بالا است و راهبردهای امنیتی نتوانسته پاسخگوی این حجم از حملات باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج