۴۵۰۶۳۳
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

۱۰ دانشگاه برتر دنیا در زمینه فناوری و کارآفرینی

دانشگاه‌های پیشرو امروز در جهان دانشگاه‌های کارآفرین هستند و در زمینه ثبت اختراعات مفید و تاثیرگذار در اقتصاد جهانی با هم رقابت می‌کنند.

ایسنا: دانشگاه‌های پیشرو امروز در جهان دانشگاه‌های کارآفرین هستند و در زمینه ثبت اختراعات مفید و تاثیرگذار در اقتصاد جهانی با هم رقابت می‌کنند.
10 دانشگاه برتر دنیا در زمینه فناوری و کارآفرینی

به نقل از یو.هرالد، سرعت پیشرفت علم و فناوری در دنیای امروز بسیار زیاد است و مهمترین هدف دانشگاه‌های جهان در حال حاضر ثبت و تولید اختراعات و محصولاتی است که بتوانند با هزینه کمتر امکانات و قابلیت‌های بیشتری به کاربران ارائه کنند.

در این رتبه‌بندی که رویترز برای دومین سال آن را منتشر کرده است دانشگاه‌های جهان از نظر تولید محصولاتی که هم از نظر فناوری و هم از نظر تاثیر بر اقتصاد جهانی سرآمد باشند رده‌بندی شده‌اند.

در این رده بندی دانشگاه استنفورد آمریکا همانند سال گذشته در رتبه نخست قرار گرفته است. این دانشگاه بیش از ۶۱۲ طرح را در فاصله ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ در دست تولید داشته و بسیاری از کارآفرینان معروف جهان نظیر لری پیج از بنیانگذاران گوگل، ویلیام هیولیت و دیوید پاکارد بنیانگذاران HP و پیتر تیل بنیانگذار سیستم پرداخت الکترونیکی پی‌پال(PayPal) فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد بوده‌اند.
10 دانشگاه برتر دنیا در زمینه فناوری و کارآفرینی

رتبه دوم رده‌بندی رویتر نیز همانند سال گذشته در اختیار دانشگاه ام.آی.تی قرار دارد که در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ بیش از ۱۲۸۰ طرح را در دست تولید داشته است. از فارغ‌التحصیلان کارآفرین این دانشگاه‌ می‌توان به چارلز کوک تاجر ثروتمند نفت و رییس صنایع کوک و جان تاین بانکدار و رییس هیئت مدیره سی‌آی‌تی اشاره کرد.
10 دانشگاه برتر دنیا در زمینه فناوری و کارآفرینی

دانشگاه هاروارد آمریکا در این رده‌بندی با داشتن ۸۲۴ برنامه تحقیقاتی، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. از کارآفرینان فارغ‌التحصیل از این دانشگاه می‌توان به مارکوس گلدمن بنیانگذار موسسه گلدمن ساش و استیو بالمر مدیرعامل فعلی مایکروسافت اشاره کرد.
10 دانشگاه برتر دنیا در زمینه فناوری و کارآفرینی

رتبه چهارم در اختیار دانشگاه تگزاس سیستم است که ۹۴۱ برنامه را به اجرا درآورده است و از فارغ‌التحصیلان کارآفرین آن می‌توان مایکل دل بنیانگذار شرکت Dell را نام برد.

دانشگاه پنجم دانشگاه واشنگتن سیستم است که ۴۵۷ برنامه را در فاصله ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ به اجرا گذاشته و بانی دنبار فضانورد سابق ناسا و دنیل ایوانز رییس سابق ایالت واشنگتن از معروف‌ترین دانش‌آموختگان این دانشگاه هستند.

تنها دانشگاه آسیایی در بین دانشگاه‌های کارآفرین برتر دانشگاه علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی(KAIST) است که با پنج رتبه صعود نسبت به سال گذشته در رتبه ششم قرار دارد و ۹۱۱ برنامه را به اجرا در آورده است.
10 دانشگاه برتر دنیا در زمینه فناوری و کارآفرینی

رتبه هفتم و هشتم به ترتیب در اختیار دانشگاه‌های میشیگان و پنسیلوانیاست که شاید معروف‌ترین فارغ‌التحصیل دانشگاه پنسیلوانیا در این روزها دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا باشد.

دو رتبه آخر در این رده‌بندی به ترتیب در اختیار دانشگاه بلژیکی لوون و دانشگاه نورت وسترن ایلی‌نوی آمریکاست که به ترتیب در سال گذشته شانزدهم و ششم بوده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج