۴۵۱۱۴۹
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

کریمی قدوسی از شاکیان خود شکایت کرد

جواد کریمی قدوسی از افرادی که به اتهام افشای اسرار نظام و همدستی با بیگانگان از او شکایت کرده بودند، شکایت کرد.

خبرگزاری میزان: جواد کریمی قدوسی از افرادی که به اتهام افشای اسرار نظام و همدستی با بیگانگان از او شکایت کرده بودند، شکایت کرد.
به گفته حسن بیکی اتهاماتی از قبیل "انحراف در مباحث سیاسی" و "به خطر انداختن منافع ملی"، توسط برخی از نمایندگان به کریمی قدوسی نسبت داده شده است.

آنطور که ابوالفضل حسن بیکی نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: شکایت کریمی قدوسی ابتدا در کمیسیون تخلفات مجلس و سپس به دلیل شخصی بودن موضوع شکایت، در دادگاه بررسی می شود، وی همچنین در مورد نکاتی که به بیرون درز کرده می تواند اعاده حیثیت کند.

وی با تاکید بر اینکه اقدام قدوسی مورد تایید اعضای کمیسیون امنیت ملی نیست، اظهار کرد: پس از انتشار صحبت های ظریف توسط کریمی قدوسی چندین جلسه برگزار کردیم اما در رأی گیری به این مطلب که کریمی قدوسی تخلف کرده و باید از او شکایت شود، نرسیدیم و طبق آیین نامه، در موارد از این دست، افراد مجاز به شکایت نیستند و تنها کمیسیون می تواند شکایت کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه به طور کلی چهار طبقه بندی در کمیسیون وجود دارد، تأکید کرد: طبق یک توافق نانوشته تعیین شده که مباحث عادی را سخنگو اعلام کند ولی از نظر قانونی هیچ ممنوعیتی ندارد که هر یک از اعضا بخواهند آن را اعلام کنند.

حسن بیکی با اشاره به ایجاد دوگانگی در مجلس و کمیسیون امنیت ملی بعد از اتفاقات اخیر، با تاکید بر اینکه موضوع طرح شده از سوی کریمی قدوسی موضوع مهمی نبوده، اضافه کرد: نکته محرمانه ای در مطالب مطروحه قدوسی پیرامون تمدید تحریم ها وجود نداشت، اگر هم اکنون از وزیر خارجه هم در این مورد سوال پرسیده شود، خواهد گفت "ما با اینها تعهدی داشتیم که مصوبات جدید سنا را وتو کنند."

وی ادامه داد: به رئیس کمیسیون امنیت ملی گفتم اگر این‌ها(نمایندگان شکایت کننده از قدوسی) تا روز شنبه(۱۱ دی ماه) اتفاقات اخیر را جبران نکنند، مسائل پشت پرده را در مجلس بازگو خواهم کرد.

حسن بیکی با بیان اینکه اگر مطلبی هم پیش آمده وزیر خارجه می تواند شکایت کند و نه ما نمایندگان! خاطر نشان کرد: بنابر این، این مسئله از نظر حقوقی هیچ ارتباطی به دیگران ندارد ولی الان عده ای در حال تبدیل این مسائل به مسئله حقوقی هستند.

وی اقدام برخی نمایندگان مبنی بر نسبت افشای اسرار نظام به کریمی قدوسی را به منظور پیشبرد اهداف سیاسی خواند که نتیجه آن درگیر شدن کشور با مسائل حاشیه ای است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به زمانی که برجام در سازمان ملل تصویب شد، اظهار داشت: در بند ۳۶ آمده بود که از این پس هیچ کس مجاز نیست تحریمی را علیه ایران انجام دهد واگر انجام دهد نقض برجام است و هر ایرانی مجاز است از این حق خود دفاع کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کریمی حمایتت میکنیم

    • بدون نام

      من نمی دونم مسلمون که تهمت بزنه دروغ بگه حسود باشه دزدی بکنه خشن باشه خودخواه باشه کجاش بنده برگزیده خداست

    • بدون نام

      کریمی به امانت خیانت کرده بایدمجازات شود

    • بدون نام

      قدوسی اخلالگربایدمجازات گردد

    • بدون نام

      کریمی خائن اتحادوانسجام است بایدمحاکمه شود

    • بدون نام

      چه رویی داره

    • بدون نام

      ظریف به کشور خیانت کرده کریمی قدوسی کارش درست بود

    • بدون نام

      واقعا باید بحال این کمیسیون امنیت ملی و این نمایندگان گریست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج