۴۵۱۴۷۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

بزرگترین کشور وارد کننده اروپایی از ایران

ه دنبال لغو تحریم نفتی ایران واردات برخی کشورهای اروپایی از ایران تغییر قابل توجهی کرده به طوری که واردات فرانسه از ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ برابر و واردات یونان ۱۶۷ برابر شده است.

اقتصاد آنلاین: به دنبال لغو تحریم نفتی ایران واردات برخی کشورهای اروپایی از ایران تغییر قابل توجهی کرده به طوری که واردات فرانسه از ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ برابر و واردات یونان ۱۶۷ برابر شده است.
. آلمان در سپتامبر سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۱۳۹ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری کمیسیون اروپا(یورو استات) نشان می دهد آلمان بزرگترین صادر کننده اروپایی به ایران در نهمین ماه سال جاری میلادی بوده و ۲۵۵ میلیون یورو کالا به ایران در این ماه صادر کرده است. صادرات آلمان به ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۳ درصدی داشته است.
ایتالیا با صادرات ۱۴۶ میلیون یورویی و هلند با صادرات ۷۰ میلیون یورویی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار داشته اند. صادرات ایتالیا به ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۴ درصدی و صادرات هلند به ایران رشد ۹۴ درصدی داشته است.
ایتالیا در سپتامبر سال قبل ۱۰۱ میلیون یورو و هلند ۳۶ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.
بر اساس این گزارش در پی لغو تحریم نفتی ایران، ارقام واردات کشورهای اروپایی از ایران تغییر قابل ملاحظه ای کرده است به طوری که واردات فرانسه از ایران در سپتامبر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰۷ برابری داشته و به ۲۳۴ میلیون یورو رسیده است. فرانسه در سپتامبر سال قبل تنها ۲.۱۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود. این کشور بزرگترین واردکننده کالا از ایران در میان کشورهای اروپایی طی سپتامبر ۲۰۱۶ شناخته شده است.

ایتالیا دومین واردکننده کالا از ایران در این ماه بوده و ۱۳۸ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵ برابری داشته است. واردات ایتالیا از ایران در سپتامبر سال قبل ۲۸ میلیون یورو گزارش شده بود.
یونان نیز سومین وارد کننده بزرگ اروپایی از ایران در سپتامبر 2016 بوده و 118 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. واردات یونان از ایران در سپتامبر 2016 نسبت به مدت مشابه سال قبل 167 برابر شده است. یونان در سپتامبر سال قبل تنها 706 هزار یورو از ایران کالا وارد کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رستگار

      کاش اقلامی که وارد شده رو هم به تفکیک مینوشتن

    • بدون نام

      آنها یی که برجام را نکوهش می کنند بخوانند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج