۴۵۲۵۲۴
۱۹ نظر
۵۰۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۶
پ

میزان افزایش حقوق کارمندان دولت اعلام شد

سخنگوی دولت از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۶ در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد و گفت: کنترل بازار ارز ادامه خواهد یافت.

خانه ملت: محمدباقر نوبخت در خصوص جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از بحث های کارشناسی در کمیسیون تلفیق بودجه و اظهارنظر نمایندگان فهیم و پرتلاش مردم در مجلس کلیات لایحه بودجه سال ۹۶ با ۸۰ درصد رای مثبت به تصویب رسید.

سخنگوی دولت ادامه داد: نمایندگان موافق و مخالف و همچنین سوال کننده در خصوص لایحه بودجه سال آینده نظرات خود را درباره کلیات بودجه در این جلسه مطرح کردند و همچنین مرکز پژوهش های مجلس اظهارنظر کارشناسی در این رابطه ارائه داد.

نوبخت افزود: دولت در خصوص پیش بینی منابع و تطبیق سیاست های بودجه ای با سیاست های اقتصاد مقاومتی توضیحاتی به نمایندگان مردم در خانه ملت ارائه داد.

وی ادامه داد: اینکه به چه ترتیب می شود بودجه ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی از لحاظ منابع و ۱۰۸۵ میلیارد تومانی کل کشور می تواند به رشد اقتصادی ۷.۷ درصدی در سال ۹۶ دست یابد بررسی شد همچنین دستیابی به نرخ تورم ۷.۶ درصدی و اینکه رشد نقدینگی در حد ۱۹ درصد باشد نیز در این جلسه برای نمایندگان تشریح شد.

نوبخت تصریح کرد: کلیات لایحه بودجه با رای کم نظیری و با بیش از سه چهارم رای نمایندگان حاضر در جلسه کمیسیون تلفیق مصوب شد و در ادامه با همکاری نمایندگان این کمیسیون سعی خواهیم کرد در موعد مقرر گزارش را به صحن علنی مجلس ارائه دهیم و امیدواریم در جلسه علنی نیز مساعدت های لازم انجام شود تا قانون بودجه مناسبی به دولت ابلاغ شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: عمده منابع بودجه ای ، بیش از ۵۰ درصد از طریق مالیات و حقوق گمرکی حاصل می شود که بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد و قیمت نفت در شرایطی بین ۵۰ تا ۵۵ دلار برای هر بشکه پیش بینی شده که برآورد می شود مقدار فروش حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز باشد.

وی ادامه داد: در ماه گذشته بیش از رقم مذکور در خصوص تولید نفت، تولید صورت گرفت.

نوبخت افزود: کشور عربستان قیمت ۵۵ دلار برای هر بشکه نفت در نظر گرفته و صندوق بین المللی پول قیمت ۶۰ دلار را برای هر بشکه پیشنهاد داده بود و باید توجه داشت در سال گذشته قیمت هر بشکه نفت در بودجه ۴۰ دلار پیش بینی شده بود که در ۸ ماه گذشته سال جاری به طور متوسط قیمت هر بشکه نفت به فروش رفته بالای ۴۲ دلار بود و در حال حاضر نیز قیمت هر بشکه نفت بالای ۵۰ دلار است.

افزایش حقوق کارمندان دولت در حدود ۱۰ درصد خواهد بود

سخنگوی دولت در خصوص حقوق بازنشستگان گفت: با توجه به اینکه دولت موظف است هر ساله با توجه به نرخ تورم میزان حقوق و دستمزد را افزایش دهد امسال با وجود پیش بینی تورم ۷.۶ درصدی تدابیری اتخاذ شد حقوق کارمندان ۱۰ درصد افزایش یابد و برای کلیه بازنشستگان نیز ردیف ویژه ای در نظر گرفته شد تا نابرابری های پرداخت حقوق در طی برنامه توسعه تغییر یابد.

وی ادامه داد: هزار میلیارد تومان برای ترمیم حقوق بازنشستگان در بودجه سال ۹۶ لحاظ شده و این با توجه به بضاعت و امکانات دولت بوده و امیدواریم شرایط به نحوی باشد که منابع بیشتری حاصل شود تا علاوه بر توجه به سرمایه گذاری نسبت به افزایش قدرت خرید تمامی مردم به ویژه کارکنان دولت اقدام شود.

نوبخت افزود: در تبصره ۱۴ بودجه بالغ بر ۴۸ هزار میلیاردتومان امکان ایجاد منابع برای دولت از محل افزایش قیمت حامل های انرژی شده بود اما دولت نسبت به افزایش قیمت حامل های انرژی اقدام نکرد و اعتقاد داریم می توانیم با همین منابع به نحو شایسته عمل کنیم.

وی ادامه داد: برای سال ۹۶ نیز در خصوص افزایش قیمت حامل ها باید کمیسیون تلفیق بودجه ابلاغ لازم را انجام دهد تا به چه نحوی عمل شود.

قیمت ارز در بازار کاهش خواهد یافت

نوبخت در خصوص کنترل بازار ارز گفت: قطعا کنترل بازار ارز ادامه خواهد یافت به دلیل اینکه قیمت ها برای دلار و سایر ارزها از نظر ما غیر واقعی است.

سخنگوی دولت افزود: در خصوص قیمت ارز رئیس کل بانک مرکزی سیاست های اقتصادی را تشریح خواهد کرد، انشاءالله نسبت به کاهش قیمت دلار و واقعی کردن نرخ ها اقدام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه روئی دارند این ها واقعا این ده درصد خیلی کمه.کارمندها رو چی فرض کردن؟

    • بدون نام

      آقای نوبخت چرا از نابرابریهای حقوق کارمندان چیزی نمیگی؟؟فقط بازنشستگان حقوقشون پایینه؟؟من کارمند رسمی دولت هستم و حقوقم 800هزارتومنه! این یعنی عدالت؟؟رای هم حتما از من میخوای؟؟

    • شاکی

      واقعا روت میشه بگی 10درصد ....

    • کارمندیان

      ده درصد؟ چه خبره ! زیاده . آخه خسته شدیم بس پس انداز کردیم و سفر خارجی رفتیم. دلار هم که هموم 4 تومن مونده!

    • کاربر

      10%???

    • بدون نام

      حقوق کارمندان بیچاره خصوصی چی ؟ نه امنیت شغلی دارن.نه مثل دولتیا با دمپایی تو محل کار تردد میکنن.نه مثل دولتیا دو ساعت وقت نهار و نماز دارن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای یه وام گرفتن باید منت عالم و ادم و بکشن و .....
        بخش خصوصی در حال حاضر برای کارمنداش فقط بیگاری داره با حقوق پایین

    • بدون نام

      مسئول بی درد و مرفهی که حقوق نجومی میگیره معلومه به خیال خودش فکر میکنه تورمی در جامعه وجود نداره اون خودش جای کارمند یا کارگر بینوا نیست که با حقوق هشتصد هزارتومنی زندگی کنه تا بفهمه ده درصد افزایش یهنی هیچ خجالت بکشید مردمو بدبخت کردین

    • بدون نام

      بابا اینها همش حرف که آقای نوبخت میزنه میگن پلکانی ولی خودشان آسانسور بالا برود همش دوروغ است چرا اگر یکجا 50درصد اضافه کند میشود باور کرد ولی بقیهاش مثل آمار هست که اعلام میکند

    • بدون نام

      اون زمانی که تورم بالای 40 درصد بود پس چرا افزایش 20 درصدی دادن. اونموقع نماینده ها کجا بودن بگن خلاف قانون مدیریت خدمات کشوریه!!!!!

    • بازنشسته

      آ خه بازنشسته با ده درصد دردش درمان میشه چقدر رو دارید سالی صد تومان به حقوق ما اضافه میکنید خط فقر سه میلیون شما هم همش وعده ده درصد بدید

    • بدون نام

      یعنی خدایی تورم7درصده ....
      ملت رو چی فرض کردن این بنفش ها

    • عا طفی

      خوب است اغزایش حقوق را بر مبنای حقوق ومبلغ دریافتی محاسبه کنند مثال با لای۵میایون ۳٪ وحقوق کمتر را بادرصد بیشتر

    • بازنشسته

      چندین سال است ازافزایش پنجاه درصدی حقوق بازنشستگان گفته میشود اما زمان تنطیم یاتصویب بودجه کلافراموش میشود شمارابخدا زیادنکنید اختلاف وتبعیض راکناربگذارید من سال نودبازنشسته شدم الان یک وچهارصد میگیرم همکارم سال قبل بازنشسته شد الان سه میلیون ودویست هزارتومان میگیره حالا بااین طرح پلکانی چطور طرف پنج سال میخوان همسان سازی کنند اگربه امثال همکار من دهدرصد اضافه باشه میشه سیصد وبیست هزارتومان وحداکث درصد که بیست درصد است به حقوق من نوعی اضافه بشه میشه دویست وهشتادهزارتومان

    • بدون نام

      یارانه ناچیزقطع کردید چرا!!!!!!@@ مگه صدقه میدید تواین اوضاع 10درصد

    • بدون نام

      کشور ایران ثروتمند است آ قای نوبخت این پولها را چکار میکنید کارمندان واقعا در رنج و عذاب میباشند حقوقشان خیلی کم میباشد تورم بیداد میکند روحانی میگوید تورم مهار کردیم حقوق اقای نوبخت چنده بعلاوه کارخانه هایی که داره حسابهایی که داره

    • غلامرضا نوروزی

      خب دولت محترم خسته نباشید.
      زمانی که تورم بالای 50 درصد بود آیا حقوق کارمندان 50 درصد افزایش داشت؟
      چرا با مردم رو راست نیستید؟
      مردمو چی فرض کردین؟
      فکر می کنم فقط اختلاس ها با درصد تورم در ارتباط است و بالا پایین می شود.
      تورم بالا ، اختلاس بیشتر
      تورم پایین ، اختلاس کمتر

    • ناشناس

      من توفکر اونایی هستم که اصلاً حقوقی ندارند که بالا وپایین بشه.
      نمی دونم امشب شام با بچه هاش چی خوردند
      اللهم عجل لـــــــــــولیک الفرج.

    • بدون نام

      عجب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج