۴۵۲۷۱۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

دومین رکوردشکنی گیشه فرانسه در نیم قرن گذشته

انجمن سینمای دولتی وابسته به مرکز ملی سینما و تصاویر متحرک (CNC) از دومین رکوردشکنی گیشه فرانسه به لحاظ استقبال گسترده سینماروها در پنجاه سال گذشته خبر داد.

وب سایت آی ‌سینما: انجمن سینمای دولتی وابسته به مرکز ملی سینما و تصاویر متحرک (CNC) از دومین رکوردشکنی گیشه فرانسه به لحاظ استقبال گسترده سینماروها در پنجاه سال گذشته خبر داد. کل درآمد گیشه سینماهای این کشور با احتساب اکران تولیدات داخلی و فیلم‌هایی که از کشورهای مختلف به نمایش درآمده‌اند، با رشد ۳.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ روبه‌رو بوده است.
دومین رکوردشکنی گیشه فرانسه در نیم قرن گذشته

اگرچه مرکز ملی سینما معمولا اواسط بهار هر سال، بعد از بررسی کامل جزییات مربوط به آمار و ارقام انتشار یافته، درآمد کلی گیشه فرانسه را به یورو اعلام می‌کند اما به نظر می‌رسد کل درآمد گیشه سینماهای این کشور در یک سال گذشته به چیزی در حدود ۱.۴ تا ۱.۵ میلیارد دلار رسیده باشد. به این ترتیب، گیشه ۲۰۱۶ با ثبت ۲۱۳ میلیون بازدید و قرار گرفتن یک رتبه پایین‌تر از گیشه ۲۰۱۱ (با ۲۱۷ میلیون بازدید)، پررونق‌ترین سال سینماهای فرانسه در نیم قرن گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش «ورایتی»، گیشه سال ۲۰۱۶ در بسیاری از بازارهای اصلی اروپا با سودآوری روبه‌رو بوده و این در حالی است گیشه ۲۰۱۵ با وجود اکران فیلم‌های پر سر و صدا و پرطرفداری مانند «جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود ۷»، «مینیون‌ها» یا «دنیای ژوراسیک» نتوانست به چنین رکورد کم‌سابقه‌ای دست پیدا کند. ترکیبی از انیمیشن‌های موفق هالیوود و فیلم‌های پرهزینه اکشن در کنار اکران جدیدترین دنباله‌های فرنچایزهای کمدی فرانسوی، در افزایش رونق گیشه سینماهای فرانسه در یک سال گذشته موثر بوده‌اند.

بنابر آماری که وبسایت «سی‌بی‌او-باکس آفیس» منتشر ساخته، از ده فیلم پرفروش گیشه فرانسه در سال ۲۰۱۶، پنج فیلم متعلق به تولیدات هالیوود بوده‌اند که از این میان، انیمیشن موفق «زوتوپیا» با کسب ۳۵ میلیون دلار درآمد پیشگام است. «زوتوپیا» به عنوان محصول استودیوی «دیزنی»، رکورد پرفروش‌ترین فیلم گیشه فرانسه در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده است.

همچنین انیمیشن موفق «موانا» که با عنوان «Vaiana» در سینماهای فرانسه به نمایش درآمد، سومین فیلم پرفروش گیشه این کشور شد. فیلم فانتزی «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» به عنوان محصول کمپانی «برادران وارنر»، رتبه هشتم جدول پرفروش‌های گیشه فرانسه را به خود اختصاص داده است.

به این ترتیب،‌ با ثبت رکورد ۲۱۳ میلیون بازدید می‌توان از فرانسوی‌ها به عنوان سینماروترین ملت اروپا یاد کرد و به لحاظ فروش بلیت، گیشه سینماهای این کشور را ششمین بازار بزرگ سینمای جهان به شمار آورد.

فردریک بردن رییس مرکز ملی سینما و تصاویر متحرک در توضیح رکورد اخیر یادآور شد: «این رکورد تاریخی گواهی است بر این که در فرانسه شور سینما رفتن همچنان زنده است و یک بار دیگر ثابت کرد سینما اولویت فرهنگی ملت فرانسه است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج