اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۲۸۷۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اميرسليماني: «پول» عامل تعیین کننده ای است!

انتظار برای دریافت یک نقش جدی و نو، اعتراف صادقانه به پذیرفتن یکسری از کارها برای پول، فیلمنامه های نیمه آماده و یا سطحی که روزانه نوشته می شوند، نقدهای ناعادلانه و مواردی از این دست، جزو موضوعاتی بودند که سپند امیرسلیمانی در گفتگو با ما آن ها را مطرح کرد.

روزنامه بانی فیلم: انتظار برای دریافت یک نقش جدی و نو، اعتراف صادقانه به پذیرفتن یکسری از کارها برای پول، فیلمنامه های نیمه آماده و یا سطحی که روزانه نوشته می شوند، نقدهای ناعادلانه و مواردی از این دست، جزو موضوعاتی بودند که سپند امیرسلیمانی در گفتگو با ما آن ها را مطرح کرد. امیرسلیمانی که تاکنون در مجموعه هایی چون «من یک مستأجرم»، «شب های برره»، «خروس»، «در حاشیه»، «معمای شاه» و … ایفای نقش کرده است، در این شب ها با سریال«هم سایه ها» مهمان خانه های مردم شده و در خصوص این مجموعه که نقدهای گوناگونی را دربر داشته، صحبت هایی را بیان کرد که در ادامه می خوانید:
اميرسليماني: «پول» عامل تعیین کننده ای است!

آقای امیرسلیمانی چه شد که به مجموعه «هم سایه ها» پیوستید؟

-زمانی که پیشنهاد این کار به من داده شده، آرش معیریان با داستانی متفاوت از آن چه این شب ها می بینید،کارگردان بود؛ به همین جهت با هم صحبت کردیم و این حضور شکل گرفت. پس از تغییراتی که رخ داد نیز من بازهم با وجود تیم خوبی که در این مجموعه بود راغب شدم تا بمانم و با مهران کار را ادامه دهم.

تا این جای مجموعه، همراهی با مهران غفوریان را به عنوان کارگردان چه طور می بینید؟

-من پیش از این سابقه دوستی و کار با مهران را داشتم اما این اولین بار بود که برایش بازی می کنم و در مورد آن باید بگویم که او کارگردان بسیار جدی است که رفتارش به جهت فشار موجود، زمان کارگردانی با بیرون از کار متفاوت است و ما حین فعالیت با مهران جدی روبه رو می شویم که با آن مهران خنده رو مقداری فرق می کند، از طرفی تاریخ پخش کار ابتدا۱۳ آذر بود و ما یکماه را پشت سر گذاشته بودیم که یکدفعه به جهت تغییرات مجبور به کار مجدد شدیم، به همین علت ممکن است مهران از بخشی از کار راضی نباشد یا سکانس ضبط شده را نپسندد اما دیگر فرصتی برای تکرار آن وجود ندارد و ناخواسته باید از آن بگذریم.

با توجه به تغییراتی که رخ داده برخی از اعضای گروه«هم سایه ها» با نارضایتی به عدم آماده بودن فیلمنامه و مشکلات آن اشاره کرده اند، شما چه نظری درباره این اتفاق دارید و فکر می کنید با این اوضاع کار چه طور پیش برود؟

-واقعیت این است که از ابتدای پیشنهاد این کار به همه ما؛ از ۴۰ قسمت تنها ۲۰ قسمت اثر آماده بود و اغلب با علم بر آماده نبودن فیلمنامه وارد شدیم، الان هم همین اتفاق رخ داده و البته سال ها است که این موضوع رایج شده، خود من مدت ها است که فیلمنامه کاملی را برای یک کار ندیده ام. اما در مورد عاقبت آن باید بگویم که واقعأ نمی دانم در قسمت های بعدی چه می شود، چرا که علاوه بر فیلمنامه از تأیید و تکذیب هایی که در مرحله پس از ضبط رخ می دهد بی خبرم اتفاقی که نمونه ای از آن چندی پیش برای نقش من و خانوم پاکدل رخ داد و درکل ما با امکانات موجود سعیمان را برای خوب پیش رفتن این مجموعه می کنیم.

اتفاقی که از آن گفتید، چه بود؟

ـ قرار بر این بود تا من و خانم پاکدل در این مجموعه در حال طراحی یک بازی برای کودکان باشیم تا به آنها به شکلی با طراحی شخصیت رستم یادآوری کنیم که ما هم اسطوره های خودمان را داریم و در همین راستا من در بخشی خودم نقش رستم را بازی کردم اما بعد دیدیم به طور کلی آن بخش از کار درآمد و موجب شد تا نسبت به زمانی که قرار بود در نقش ۲ جوان که در حال انجام کاری بودیم باشیم به ۲ فردی که فقط هستیم تبدیل شویم.

اعتراضی نسبت به این موضوع و اتفاقات شبیه آن مثل انتقال این سریال از شبکه دو به نسیم از طرف گروه به افراد مربوطه نشد؟

ـ‌ ما سال ها است در مورد تلویزیون این بحث را داریم، بحثی چون این که کاری پخش می شود و بعد اعتراضاتی به آن وارد می گردد، اتفاقی که در مورد کار ما هم تاحدی افتاد اما همه این ها در حالی است که ثانیه به ثانیه تمام کار مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرد و وقتی تهیه کننده این نظارت را می پذیرد، تصمیماتی را اتخاذ می کند که شاید باب میل نباشد ولی دیگر چاره ای نیست، همچنین تغییر شبکه پخش سریال هم اتفاق عجیبی بود که نمی دانیم چرا رخ داد اما به لحاظ فرم فکر می کنم به فضای نسیم نزدیک باشیم و با همه این ها کاش زودتر و به موقع تر این تصمیم گرفته می شد.

در مورد مخاطبان چه طور؟ فکر می کنید این کار را بپسندند؟

ـ همانطور که گفتم خود من نمی دانم قسمت بعد چه رخ می دهد و از طرفی بیننده ها را نیز نمی شود پیش بینی کرد و باید منتظر نظر آن ها در ادامه کار بمانیم، اما گاهاً نقدهای ناعادلانه ای را در مورد سریال با وجود همین چند قسمت پخش شده می بینیم که درست نیستند.

مگر آن نقدها چه طور بودند؟

ـ هیچ جای جهان با ۴ یا ۵ قسمت از یک کار آن را نمی سنجند و اینجا کسانی هستند که با تلویزیون مشکل دارند، به همین جهت عناوین تندی چون سطح نازل کیفی و این دست موارد را بیان کرده اند اما خوب است که دقیق تر شوند و بگویند مثلا به جای مهراب قاسم خانی خوب بود چه کسی باشد؟ چرا که غالب عوامل این مجموعه همه حرفه ای هستند و تیم، تیم خوبی است، به همین جهت این اظهار نظر غیر منصفانه است.

شما سامان «هم سایه ها»را چگونه می بینید؟

ـ‌ به نظرم از این دست آدم هایی که مثل سامان آی کیو و هوش بالایی دارند امادر روابط اجتماعی ضعیف هستند دور و اطراف ما کم نیستند و سامان هم شخصیت جذابی دارد که با داد و ستد با خواهرش به جذابیت آن افزوده می شود، از طرفی دیالوگ هایی که این بین وجود دارد به جهت تخصصی و علمی بودن دشواری هایی دارد که ما را از بداهه گویی دور می کند.

با شرایط موجود از بازی در این کار پشیمان نیستید؟ و در کل این حس پشیمانی را در طول دوران کاریتان تجربه کرده اید؟

ـ‌ در طول دوران کاریم، مجموعه ها و یا فیلم هایی بوده که بازی کردم و بعد پشیمان شدم اما هیچوقت به زبان نیاورده ام چرا که معتقدم زیر سوال بردن یک گروه کار درستی نیست چون برای بدترین کار هم زحمت کشیده شده است و این من هستم که باید مثل مرد پای تصمیم بایستم.

و چرا این کارها را پذیرفتید؟ به خاطر پول؟

ـ بله، بیشتر بحث مالی مطرح بود، این در حالی است که از ابتدای ورودم به این عرصه سعی کردم ژانرهای مختلفی را مثل سریال نرگس،بازی کنم ولی از جایی به بعد پیشنهادات طنز بیشتر شد، اتفاقی که در مورد خیلی از بازیگرها با تکرارشان در یک نقش رخ می دهد، علاوه بر این ها به دلیل همین تکرار من تا پیش از «هم سایه ها» مدتی بیکار و منتظر دریافت پیشنهاد یک نقش جدی بودم ولی نشد و پولم تمام شد و ناچاراً باز هم در حوزه طنز به این سریال پیوستم. اتفاقی که علت آن همانطور که ذکر شد به جهت نبود پیشنهاد و فراموشکاری برخی فیلمسازان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج