۴۵۳۳۹۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

قدرتمند ترین خودروهای سال ۲۰۱۶ (۴)

با نگاهی به تمام وقایع سال ۲۰۱۶ از جمله خودرو هایی که در این سال تولید و به بازار عرضه شدند، در می یابیم که جمعی از پر قدرت ترین خودرو های تولید شده شرکت های مختلف در این سال روانه بازار خودرو در سر تا سر جهان شده اند.

وب‌سایت سخت افزار - سینا شریعتی راد: در سه بخش قبل شاهد حضور نمایندگان مختلفی از خودرو سازان سر تا سر جهان بودیم، یک ژاپنی، ۲ آمریکایی، ۴ ایتالیایی، ۴ آلمانی و ۵ انگلیسی خودرو هایی هستند که ۱۶ رده انتهای لیست را به خود اختصاص داده اند و قدرت موتور آنها از ۵۰۰ تا ۶۰۲ اسب بخار متغیر بود. اکنون در بخش آخر به ۶ خودروی قدرتمند سال ۲۰۱۶ خواهیم پرداخت.

۲۰۱۸ Mercedes-AMG E۶۳ S به قدرت ۶۰۳ اسب بخار

باز هم تنها یک اسب بخار قدرت باعث متمایز شدن دو خودرو در دو جایگاه مختلف در لیست امسال شده است. مرسدس AMG ای ۶۳ اس که پیش از این در مطلبی به بررسی اجمالی آن پرداخته بودیم سدانی قدرتمند و شگفت انگیز است که باز هم به واسطه تقویت های AMG و با استفاده از موتور V۸ ۴ لیتری که به توربو شارژر دوقلوی دو ستونه مجهز شده قادر به تولید ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۲۷ فوت-پوند گشتاور می باشد که با کمک آن به شتاب صفر تا صد ۳.۳ ثانیه ای دست پیدا میکند و از این رو شاهد خودروی سدانی هستیم که به آسانی یک لامبورگینی را پشت سر خواهد گذاشت.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (4)

2016 Audi RS7 Performance با قدرت 605 اسب بخار

تقریبا مدت زیادی از حضور آئودی آر اس 7 در بازار ها می گذرد اما شرکت آئودی نسخه جدیدی از این خودرو با پسوند Performance در سال جاری ارائه کرد که با تغییرات کوچکی توانسته قدرت قابل توجهی به این ماشین اضافه کند. در حالی که نسخه معمولی آر اس 7 دارای 560 اسب بخار بود نسخه Performance قادر به تولید 605 اسب بخار می باشد و بنا بر ادعای آئودی در هنگام استفاده از Overboost گشتاور آن به 553 فوت-پوند می رسد. آئودی همچنین شتاب صفر تا صد این نسخه از آر اس 7 را 3.6 ثانیه اعلام کرده اما در تست های مختلف که تاکنون از این خودرو توسط مجلات و سایت های گوناگون انجام شده این رقم متفاوت و اندکی سریع تر نیز بوده است.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (4)

۲۰۱۷ Mercedes-AMG SL۶۵ با قدرت ۶۲۱ اسب بخار

قطار سریع السیر آلمانی امسال موفق شد تا رتبه چهارم قدرتمند ترین خودروی سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص دهد. مرسدس AMG اس ال ۶۵ در نسخه ۲۰۱۶ خود در قبال تغییراتی که در موتور V۱۲ ۶ لیتری خود داشته است توانایی تولید ۶۲۱ اسب بخار قدرت و گشتاور ۷۳۸ فوت-پوندی را بدست آورده اما به دلیل دست ساز بودن موتور هایش برای رسیدن به نهایت قدرت موتور باید به دور موتور ۵۵۰۰ rpm برسید که در نسخه های سال های قبلی بین ۴۸۰۰ تا ۵۴۰۰ rpm در دسترس بود. بیشترین گشتاور این موتور نیز در دور موتور بین ۲۳۰۰ تا ۴۳۰۰ rpm در اختیار راننده خواهد بود.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (4)

2017 Chevrolet Camaro ZL1 با قدرت 650 اسب بخار

شاید بسیاری جنرال موتورز با بعد از سونامی های اقتصادی سالیان اخیر از دور رقابت با دیگر خودرو سازان خاج شده به حساب بیاورند اما امسال جنرال موتورز با افزودن موتور V8 6.2 لیتری LT4 آلومینیومی سوپر شارژ شده و مجهز به اینترکولر، به ماشین شورلت کامارو زد ال 1 به همگان ثابت کرد که حتی شدید ترین بحران های اقتصادی هم توان مقابله با غرّش دلنشین موتور های این غول خودروسازی را ندارند. ضیافت 650 اسب بخاری این موتور جنرال موتور اگرچه در دو خودروی دیگر کادیلاک CTS-V و شورلت کوروت Z06 نیز در دسترس است اما امسال در دل کامارو زد ال 1 جای گرفته و در خیابان ها گوشنوازی میکند.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (4)

۲۰۱۶ McLaren ۶۷۵LT با قدرت ۶۶۶ اسب بخار

اولین بار که طراحی نسل جدید ماشین های شرکت مکلارن در مدل پی ۱ رونمایی شد در محافل مختلف شباهت ان به یکی از شخصیت های شرور در یک انیمیشن کودکان بر سر زبان ها افتاده بود. اما با این حال مکلارن سبک طراحی خود را حفظ کرده و آن را در تمامی مدل های جدید خود به کار گرفت. اما برخی این طراحی را کمی بی روح توصیف کرده و عنوان کردند که طراحی این خودرو به وضوح نشان دهنده استفاده از نرم افزار های طراحی بجای طراحان متخصص است، مکلارن به این صحبت ها گوش نداده و شرارات خود را در رقم قدرت موتور ماشین مدل ۶۷۵ ال تی به رخ آنان کشیده است. موتور ۳.۸ لیتری V۸ مجهز به توربوی دوقلوی این ماشین اگرچه مشابه موتور ماشین مدل ۶۵۰ اس مکلارن است اما با اعمال تغییرات موشکافانه در آن مکلارن قادر به استخراج ۶۶۶ اسب بخار قدرت از آن شده تا ۶۷۵ ال تی در جایگاه دومین خودروی قدرتمند سال ۲۰۱۶ قرار گیرد.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (4)

2017 Ferrari GTC4Lusso با قدرت 681 اسب بخار

قدرتمند ترین خودروی سال 2016 یکی از خاص ترین مدل های فراری که تاکنون ساخته شده است می باشد. GTC4Lusso یک ماشین چهار نفره و برادر قدرتمند فراری FF است که مجهز به موتور 6.3 لیتری 12سیلندر با آرایش V شکل و نسبت زاویه 65 درجه ای می باشد، در دور موتور 8000 rpm تمامی 681 اسب بخار قدرت آن در اختیارتان خواهد بود و گشتاور 514 فوت-پوندی آن نیز در دور موتور 5750 rpm در دسترس قرار می گیرد. سرعت نهایی فراری GTC4Lusso 335 کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفر تا صد آن نیز 3.4 ثانیه است.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (4)

لیست ۲۲ خودروی قدرتمند سال ۲۰۱۶ با حضور ۷ خودروی آلمانی، ۶ خودروی انگلیسی، ۵ خودروی ایتالیایی، ۳ خودروی آمریکایی و تنها یک خودروی ژاپنی تکمیل شد. بدون شک این ها قدرتمند ترین خودرو های موجود نیستند و خودرو هایی بسیار قدرتمند تر پیش از این نیز تولید شده اند، حتی خودرو های زیادی مانند بوگاتی شیرون نیز در انتظار ورود به خیابان ها و قرار گرفتن در لیست قدرتمند ترین ها هستند اما تا زمان آغاز فروش آنها و حضورشان در خیابان ها باید اندکی بیشتر صبور باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج