۴۵۳۵۰۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

گوشی های هوشمند منعطف به خط شدند

یکی از مسائل بسیار مهم در سال ۲۰۱۶ گوشی ها هوشمند منعطف بود که ایده ها و بحث های زیادی در این زمینه ارائه شد، انتظار می رود در سال ۲۰۱۷ شاهد ارائه گوش های هوشمند منعطف از طرف بسیاری از برندهای معتبر باشیم.

وب سایت کلیک: یکی از مسائل بسیار مهم در سال ۲۰۱۶ گوشی ها هوشمند منعطف بود که ایده ها و بحث های زیادی در این زمینه ارائه شد، انتظار می رود در سال ۲۰۱۷ شاهد ارائه گوش های هوشمند منعطف از طرف بسیاری از برندهای معتبر باشیم.
گوشی های هوشمند منعطف به خط شدند

خبرهای لو رفته از این موضوع حکایت دارد که سال ۲۰۱۷، سالی است که در آن شاهد بسیاری از گوشی های هوشمند متفاوت هستیم و در این سال کمپانی های بزرگی مانند سامسونگ گوشی های منعطف و قابل‌انعطافی ارائه می کنند. در دنیای دستگاه های هوشمند ما با دو دستگاه با قابلیت های متفاوتی رو به رو هستیم. گوشی های هوشمند و تبلت ها، از تبلت ها برای خواندن روزنامه و تماشای فیلم ها و عکس ها بیشتر استفاده می کنیم و از گوشی های هوشمند در ابعاد کوچک تر برای انجام دادن کارهای روزانه خود استفاده می کنیم.

گوشی های هوشمند منعطف به خط شدند

حالا فرض کنید که دستگاهی داشته باشید که دارای بدنه و صفحه نمایش منعطف باشد و این قابلیت را داشته باشد که در صورت نیاز به تبلت تبدیل شود و در جایگاهی که شما نیزا به گوشی هوشمند دارید این دستگاه به راحتی قابل تبدیل به گوشی هوشمند باشد. براساس تحقیقات و اظهارات Roel Vertegaal، دانشمندی در زمینه فناوری اطلاعات از دانشگاه Queen's ­University، با ارائه دادن دستگاه های قابل انعطاف پذیری، دیگر کاربران محدودیتی در حمل و نقل دستگاه خود نخواهند داشت و در یک دستگاه می توانند از قابلیت های متفاوتی استفاده کنند.

در روزهای پایانی سال ۲۰۱۶ سامسونگ از ایده ای رونمایی کرد که در این ایده دستگاهی ارائه شده است که قابلیت تبدیل به تبلت و گوشی هوشمند را دارد. هدف سامسونگ از این ایده این موضوع بوده است که کاربران به راحتی بتوانند در هر شرایطی به راحتی دستگاه خود را حمل کنند و دیگر مسئله ای نداشته باشند تا در هر شرایطی کدام دستگاه خود را انتخاب کنند. سامسونگ اظهار داشت که این کمپانی این توانایی را دارد تا در سال ۲۰۱۷ این ایده را تبدیل به موضوعی فراگیر کند و همه افراد جامعه توانایی استفاده از این تکنولوژی را داشته باشند.

گوشی های هوشمند منعطف به خط شدند

در این میان رقبای سامسونگ محدود نیستند و در همین حین که سامسونگ در حال ایده پروری بود کمپانی هایی مانند لنوو و شیائومی نیز بیکار ننشسته‌اند و لنوو در سال پیش مچ بندی را ارائه کرد که این مچ بند این قابلیت انعطاف پذیری داشت و دور مچ انسان قرار می گرفت و کاربر می توانست به راحتی نیازهای خود را از طریق این مچ بند هوشمند برطرف کند.

گوشی های هوشمند منعطف به خط شدند

اگر سامسونگ اقدام به انتشار گوشی های هوشمند منعطف کند و برای اولین بار این ایده را در ابعاد جهانی مطرح کند، باز هم نمی توانیم سامسونگ را پیشتاز این زمینه بدانیم، در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار اپل این ایده را مطرح کرد و حالا کمپانی های بسیار زیادی این ایده را پرورش داده اند.

در ایده گوشی های هوشمند قابل انعطاف مسائلی وجود دارد که برخی شک و شبه‌ها را ایجاد می کند، در تمام گوشی های هوشمند باتری بخشی از دستگاه است که ساختار سفتی دارد و امکان خم شدن را ندارد و معمولاً باتری دستگاه های پر قدرت ابعاد بزرگی نیز دارند و همین موضوع باعث می شود تا منتقدان با این سؤال‌ها مواجه شوند که آیا این دستگاه ها توانایی تأمین انرژی کافی را دارند یا خیر.

گوشی های هوشمند منعطف به خط شدند

در سال گذشته کمپانی ال جی صفحه نمایش خمیده OLED را امتحان کرد که این صفحه از مواد آلی با کیفیت ایجاد شده است و در این صفحه جریان الکتریکی از سمت راست صفحه نمایش جاری می شود و به خوبی می تواند تصویر را به مخاطب نمایش دهد.

در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه CES سامسونگ از صفحه نمایش OLED خود رونمایی کرد که در آن سال توانست توجه های بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند حالا سامسونگ به این فکر افتاده است با استفاده از این تکنولوژی گوشی هوشمندی نیز بسازد.

سخنگوی ال جی در راستای تولید گوشی های هوشمند منعطف به این مسئله اشاره کرده است که در این دستگاه ها مسئله باتری و تأمین انرژی دستگاه ها مهم ترین مسئله است که این موضوع حتی ممکن است در کیفیت صفحه نمایش نیز مؤثر باشد. ایده هایی برای ساخت باتری این دستگاه ها ارائه شده است که بسیاری از کمپانی ها استفاده از چاپگر های سه بعدی را پیشنهاد داده اند تا به این وسیله بتوان باتری قابل انعطافی نیز ارائه کرد، ولی در این جا نیز این مسئله پیش می آید که اگر از باتری انعطاف پذیر استفاده شود باز هم می توان باتری باکیفیتی داشت یا خیر.

گوشی های هوشمند منعطف به خط شدند

در حال حاضر تنها کمپانی های ال جی و سامسونگ قابلیت تولید گوشی های هوشمند منعطف به صورت انبوه را دارند، این کمپانی ها تا به حال نیز دستگاه هایی با صفحه نمایش های OLED ارائه کرده اند و موفقیت این کمپانی ها در این زمینه بی شک تضمین شده است.

سامسونگ در سال ۲۰۱۶ با شکست نوت ۷ نتوانست به خوبی بدرخشد و به همین دلیل در سال ۲۰۱۷ انتظار می رود که سامسونگ از تمام توان خود استفاده کند و بتواند بهترین های خود را در این زمینه ارائه کند. سامسونگ هنوز اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است و در سکوت خبری به کار خود ادامه می دهد، باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ در سال ۲۰۱۷ چگونه ما را شگفت زده می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج