جاباما
۴۵۳۵۶۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اشکانی: می‌خواستم استعفا دهم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه خود و شاگردانش با تمام وجود در حال کار هستند گفت: بهتر است تعدادی از اعضای شورای فنی با بعضی حرف‌ها،کشتی فرنگی را وارد حاشیه نکنند.

خبرگزاری ایسنا: علی اشکانی درباره اولتیماتوم شورای کشتی فرنگی برای گرفتن نتیجه‌ مطلوب در جام جهانی تهران، اظهار کرد: همگی دوستان، برای من قابل احترام هستند و پیشکسوت و مربی من بوده‌اند، اما همه و مخصوصا آن دو نفری که سعی می‌کنند خود را به عنوان سخنگوی شورا معرفی کنند باید بسیار صبورتر از این حرف‌ها باشند. مردم این مسائل را می‌بینند و وقتی مشاهده می‌کنند چگونه صحبت‌های برخی از اعضای این شورا در عرض چند روز ۱۸۰ درجه تغییر می‌کند دلسرد می‌شوند. این دلسردی و ناامیدی به تیم نیز تزریق می‌شود. به اعتقاد من این صحبت‌ها به هیچ وجه شایسته و به جا نبود و می‌شد خیلی بهتر از این‌ها حرف زد.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی با اشاره به برخی انتقادات به اعضای شورای فنی نسبت به تمرینات او، گفت‌: معتقدم تمرینات من در سطحی است که کشتی‌گیران می‌توانند به قهرمانی جهان و المپیک هم برسند. در حالی یکی از اعضای شورا می‌گوید من نمی‌توانم صحبت‌هایم را به خوبی به کشتی‌گیران انتقال دهم که سه سال در تیم‌ ‌ملی نوجوانان کار کردم. این سطح تیم ملی یک رده بسیار حساس است و باید به دقت با ورزشکاران ارتباط برقرار کرد به بهترین شکل ممکن مسائل فنی را انتقال داد. حال در بزرگسالان اصلا بحث انتقال مسائل فنی در اولویت نیست،‌ بلکه اولویت نخست روحیه و انگیزه دادن به نفرات تیم است اما با این ادبیات به روحیه تیم من ضربه می زنند.

وی افزود: من امتحانم را پس داده‌ام و مردم هم همه چیز را می دانند. بهتر است من و تیم را با این صحبت‌ها و این واژه‌ها وارد حاشیه نکنند. من فقط از خدا می‌ترسم و هیچ ترسی از دیگران ندارم، چرا که وقتی با تمام وجودم کار می‌کنم و به دنبال موفقیت هستم دیگر نیازی نیست از موقعیتم هراس داشته باشم. اگر این جا هستم با خرد جمعی و تصمیم شورای فنی بوده و همان طور که قول داده بودند زمان و فرصت کافی را در اختیارم قرار دهند تا بتوانم برنامه‌هایم را پیاده کنم. من برای کارم انرژی می گذارم، اما خواسته‌ام از شورای فنی این است که با این صحبت‌ها و ایجاد حاشیه‌ها انرژی من را بیهوده هدر ندهند.

اشکانی با بیان این که به کار خود و کادرش اعتقاد کامل دارد، خاطر نشان کرد: محال است که بدون برنامه‌ریزی کار کنم. با تمام وجودم به شاگردانم تمرین می‌دهم و حتما هم نتیجه‌ مطلوب را خواهیم گرفت. با این اولتیماتوم دادن‌ها، من متضرر نمی شوم، اما ممکن است جوانان تیم‌ ‌ملی تحت تاثیر قرار گیرند و به تیم ملی لطمه برسد.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی با بیان این که اعضای شواری فنی بهتر است با حضور در تمرینات تیم‌ ‌ملی از نزدیک او را به چالش بکشند، گفت‌: بهتر است با حضور در تمرینات اگر ایرادی می‌بینند به عنوان یک پیشکسوت ایراداتم را بگویند. نه این که بخواهند مسائلی را در رسانه‌ها مطرح کنند و به تیم انرژی منفی تزریق کنند. من فقط از یکسری دوستان می‌خواهم با این کارها و صحبت‌ها انرژی ما را نگیرند و تیم ما را تضعیف نکنند.

اشکانی با تاکید بر این که کشتی فرنگی ایران سرشار از استعدادهای جوان است که نیازمند زمان هستند، گفت‌: قول می‌دهم که در چهار سال آینده در هر وزن چهار کشتی‌گیر خوب داشته باشیم که انتخاب هر کدام از آنها برای هر مربی سخت و دشوار باشد. همه نفرات حال‌ حاضر تیم‌ ‌ملی جوان و با انگیزه هستند و نباید با صحبت‌های این چنینی آنها را وارد حاشیه کنیم. در جلسه شورای فنی اعلام کردم دلایل باخت بیابانگرد و قادریان نداشتن روحیه و مهم‌تر از آن اعزام نشدن به تورنمنت بین‌المللی بود. ما با برگزاری سه اردو آنها را به آمادگی ۶۰ تا ۷۰ درصدی رساندیم و اصلا بحث آمادگی و نحوه تمرینات در این باخت‌ها مطرح نبود. اعضای شورا به من اعلام کردند که باید در جام جهانی نتیجه‌ مطلوبی بگیریم. من هم تمام تلاشم را می‌کنم تا بهتر از مطلوب حاصل شود ، اما گفتن این کلمات باعث تضعیف تیم‌ ‌ملی می‌شود.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی افزود: به حدی به خاطر این صحبت‌ها به حدی ناراحت شدم که حاضر بودم خودم را فدا کنم و استعفا دهم تا به جایگاه والای سرمربیگری تیم ملی آسیبی نرسد. برای ما کشتی مهم‌تر از هر چیزی است و نمی‌خواهیم آسیبی به تیم‌ ‌ملی وارد شد و به همین دلیل حتی بحث استعفا را هم مطرح کردم.امیدوارم تعدادی از اعضای محترم شورای فنی به منافع ملی فکر کنند تا آسیبی به کشتی فرنگی بیش از این وارد نشود و کمک کنند تیم ملی در مسیر درست خود قرار گیرد. من خیلی انگیزه دارم و بهتر است با این صحبت‌ها انگیزه و انرژی من را نگیرند. من با تمام توان کار می‌کنم و عاشق کارم هستم و مطمئن باشید که موفق هم خواهیم شد، چرا که با تمام وجودم برای تیم‌ ‌ملی زحمت می کشم و مردم هم بدانند که روزهای خوبی پیش روی کشتی فرنگی ایران خواهد بود.

اشکانی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تیم‌ ‌ملی برای حضور در جام تختی، اظهار کرد: اردوی تیم‌ ‌ملی از هفتم دی ماه آغاز و در حال‌ حاضر تمرکزمان بر روی کسب موفقیت در جام تختی است. در قالب گروه "ب" و "ج" قهرمانی کشور نفرات اپن و نفرات اول تا سوم قهرمانی کشور گروه یک خواهند بود به این مسابقات اعزام می‌شوند. شرایط برای انتخاب بهترین ها بسیار سخت است و همه کشتی‌گیران انگیزه زیادی دارند تا انتخاب شوند. البته در برخی از اوزان مانند ۸۵ و ۱۳۰ کیلوگرم مشکل داریم و پشتوانه خاصی در این وزن حضور ندارد. در مجموع تیم جوانی را در اختیار داریم که همگی جویای نام هستند و مطمئنا این نفرات مستعد می‌توانند آینده کشتی فرنگی ایران را درخشان‌تر از همیشه رقم بزنند. با این که در معرض اولتیماتوم هستیم اما با ترکیبی جوان و بدون هیچ واهمه‌ای در جام تختی شرکت می‌کنیم چرا که معقتدم این رقابت‌ها فرصت خوبی است که باید جوانان میدان ببینند.

وی درباره تعیین تکلیف مهدی علیاری برای حضور در تیم‌ ‌ملی، گفت‌: نمی‌توانیم خیلی راحت کشتی‌گیری مانند علیاری که بارها دین خود به کشتی فرنگی ادا کرده است را کنار بگذاریم. او کشتی‌گیر اخلاق مداری است و در حال‌ رایزنی هستیم تا اعضای شورای فنی به او ارفاق بدهند تا بتواند در تیم‌ ‌ملی حاضر شود اما فکر نمی‌کنم که علیاری در جام تختی و جام جهانی کشتی بگیرد.

اشکانی در پایان با اشاره به حضور رحیم علی آبادی یکی از اعضای شورای فنی کشتی فرنگی در تمرین بعد از ظهر روز گذشته (یکشنبه) تیم‌ ‌ملی، گفت‌: جا دارد از علی آبادی و بسیاری از نفرات شورای فنی که همیشه به ما لطف دارند قدردانی کنم. علی آبادی با حضور خود انرژی مضاعفی به تیم وارد کرد و جوانان انگیزه زیادی گرفتند. او حتی خودش لباس ورزشی پوشید و با ما تمرین کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج