اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۴۱۵۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ترامپ؛ خطرناک‌ترین پدربزرگ جهان

تعدادی از تحلیلگران معتقدند دونالد ترامپ از مسائل دنیای فناوری فراری بوده و خطرناک‌ترین پدربزرگ جهان در زمینه‌ی فناوری به‌حساب می‌آید.

وب سایت سایبربان: تعدادی از تحلیلگران معتقدند دونالد ترامپ از مسائل دنیای فناوری فراری بوده و خطرناک‌ترین پدربزرگ جهان در زمینه‌ی فناوری به‌حساب می‌آید.

ترامپ؛ خطرناک‌ترین پدربزرگ جهان

تحلیلگران معتقدند دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا، از مسائل پیچیده‌ای که فناوری با خود به همراه دارد، فراری است؛ اما این باعث نشده که درباره این مسائل توییت ارسال نکند و تبعات آن می‌تواند وخیم باشد.

ترامپ مدتی قبل و در زمان صحبت کردن در موردحمله‌ی احتمالی فیشینگ روسیه به حزب دموکرات در طول انتخابات گفت: «ما باید جان خود را در کف دست بگیریم.»

وی به عنوان رییس جمهور منتخب و شخصی که به زودی به کاخ سفید نقل مکان کرده و در حال آماده شدن برای تحریم روسیه است، گفت: «من فکر می‌کنم رایانه‌ها زندگی را بسیار پیچیده کرده‌اند. به صورتی که هیچ‌کس نمی‌داند مسیر پیشرفت آن دقیقاً به کدام سمت خواهد رفت.»

این اولین بار نیست که ترامپ - مانند یک تکنوفوب 1 (Technophobia) که هدیه کریسمس خود را در صبح کریسمس باز می‌کند و هدیه‌اش چیزی جز یک سلاح اتمی رایانه‌‌ای نیست.- در تنگای دنیای دیجیتال قرار می‌گیرد. مشکل موجود این است که هیچ‌کس نمی‌داند در عصر رایانه دقیقاً چه می‌گذرد و این مسئله یکی از پیچیده‌ترین مشکلات تاریخ بشریت برای دولت آینده است. رهبر آینده‌ی این جامعه نیز فردی است که به سایبر اشاره کرده و به نظر می‌رسد، هکرها بیشترین نگرانی وی هستند.

مقامات آمریکایی در سال ۲۰۱۶ سعی کردند قلمروهای جدیدی فراتر از هک کمپین حزب دموکرات و هیلاری کلینتون را ترسیم کنند. آن‌ها بیان کردند که چگونه می‌توان زیرساخت‌های آمریکا را در برابر حملاتی که از بستر اینترنت صورت می‌گیرد، محافظت کرد؟ به عنوان مثال حمله‌ی بدافزار میرای به بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری باعث شد خدمات آن‌ها مختل شود. چگونه می‌توان از سامانه‌های رأی‌گیری که در معرض خطاهای بالقوه و فاجعه‌بار هستند محافظت کرد؟ رفتار دولت با رمزنگاری‌های منبع باز، چگونه باید باشد؟ با وجود این ترامپ در مورد سیاست‌های دیجیتالی خود سکوت کرده است؛ زیرا رهبر آمریکا در این زمینه نیاز به راهنمایی دارد؛ اما از طرفی برای مبارزات انتخاباتی خود از فناوری‌های روز بهره جسته است.

ترامپ ادعا می‌کند با برنامه‌های بدون مجوز نظارتی سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) مخالف بود و خواهان اصلاح برنامه‌ی جمع‌آوری داده‌ها توسط آن‌ها است. همچنین میزان نگرانی‌های وی در مورد ظهور قدرت‌های دیگر مانند فعالیت‌های فضای سایبری چین، نسبت به رییس جمهور سابق آمریکا -باراک اوباما- بیشتر است.

کارشناسان معتقدند هنوز برنامه‌ی کاری ترامپ و دولت ولی مشخص نیست؛ اما ایدئولوژی ترامپ جمع‌آوری اطلاعات در حدی غیرقابل تصور را بیان می‌کند.

ترامپ در محاسبه‌ی خود با یاهو گفته بود: «ما می‌خواهیم کاری انجام دهیم که هرگز در گذشته انجام نگرفته است.»

وی ادامه داد: «بسیاری از مردم از صحبت ترامپ ناراحت می‌شوند؛ اما به نظر می‌رسد قرار است همه بتوانند قوانین امنیتی را احساس کنند. ما کارهایی را انجام خواهیم داد که تصور اجرای آن در آمریکا تاکنون وجود نداشته و شناخت ما را نسبت به دشمن بیشتر می‌کند؛ بنابراین ما کارهایی را انجام می‌دهیم که تا سال گذشته تصور آن غیرممکن بود.»

از طرفی رئیس‌جمهور منتخب، هنوز هم کشورهای هم‌پیمان آمریکا مانند چین را تهدید به قطع همکاری در حوزه‌ی فناوری می‌کند.
____________________________________________

۱- تکنوفوب به افرادی گفته می‌شود که به فناوری‌ها و ابزارهای پیچیده مانند رایانه علاقه نداشته یا از آن‌ها ترس داشته و فراری هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج