۴۵۴۱۵۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

ثبت سفارش واردات خودرو فعال شد

پس از یک روز وقفه وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش خودروهای وارداتی را مجددا فعال کرد. با تغییرات صورت گرفته نمایندگی‌های غیر مستقیم خودروسازان خارجی دیگر اجازه واردات خودرو نخواهند داشت.

خبرگزاری ایسنا: پس از یک روز وقفه وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش خودروهای وارداتی را مجددا فعال کرد. با تغییرات صورت گرفته نمایندگی‌های غیر مستقیم خودروسازان خارجی دیگر اجازه واردات خودرو نخواهند داشت.

روز گذشته (دوشنبه) اعلام شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش واردات تمام خودروهای سواری وارداتی را متوقف کرده است.

منابع آگاه علت این تصمیم را دستورالعمل اخیر معاون اول رییس‌جمهوری با محوریت ساماندهی واردات و بازار ارز عنوان کردند که به دنبال‌ آن مقرر شد از واردات خودرو از سوی شرکت‌های نمایندگی غیر مستقیم جلوگیری به عمل آید.

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، بعد از برخی اصلاحات و حذف برخی برندها (نمایندگی های غیر مستقیم خودروسازان خارجی) از سامانه ثبت سفارش واردات خودروهای سواری، این سامانه امروز (سه‌شنبه) مجددا فعال شده است.

بررسی تغییرات رخ داده در لیست خودروهای مجاز وارداتی نشان می‌دهد که ثبت سفارش واردات برندهای خودرویی که شرکت‌های واردکننده آنها موفق به اخذ نمایندگی مستقیم خودروسازان خارجی نشده‌اند، حذف شده است؛ از جمله این برندها می‌توان به بی‌ام‌و، اوپل، هوندا، آئودی، اشکودا و سئات اشاره کرد.

ثبت سفارش واردات برندهای رنو، دی‌اس، لکسوس، میتسوبیشی، ام‌جی، پورشه، تویوتا، ترامیچی، PGO CEVENNES، سانگ‌یانگ، گریت‌وال، نیسان و هیوندایی نیز در حال حاضر فعال است و شرکت‌های رسمی واردکننده این محصولات می‌توانند نسبت به ثبت سفارش و واردات اقدام کنند.

شنیده می‌شود علاوه بر برندهای یاد شده برخی واردکنندگان خودرو نیز در حال تمدید مجوز نمایندگی خود بوده و پس از آن به لیست خودروهای مجاز وارداتی اضافه خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج