۴۵۴۲۴۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خشونت علیه زن، صرفا صورت کبود نیست

نائب رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: خشونت علیه زنان، صرفا ضرب و جرح و صورت کبود نیست بلکه سقف های شیشه ای به عنوان نمادی برای پنهان بودن خشونت است که شکستن آن با مجروحیت همراه است.

خبرگزاری ایرنا: نائب رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: خشونت علیه زنان، صرفا ضرب و جرح و صورت کبود نیست بلکه سقف های شیشه ای به عنوان نمادی برای پنهان بودن خشونت است که شکستن آن با مجروحیت همراه است.

هما داوودی روز سه شنبه در همایش ملی رفع خشونت علیه زنان به سقف های شیشه ای به عنوان نوع دیگری از خشونت علیه زنان اشاره کرد و افزود: این نوع خشونت، اجازه فعالیت به زنان و مدیریت در سطوح بالا برای زنان را نمی دهد و منظور، موانع و مشکلات زنان به عنوان نوعی از خشونت پنهان است.
وی اظهارکرد: خشونت علیه زن در مفهوم سنتی، بیشتر فیزیکی بود و خانمی با صورت کبود در ذهن نقش می بست اما مصادیق خشونت در ادبیات معاصر متعدد است و شامل مواردی است که خود بانوان هم از آن شناختی ندارند.
داوودی ادامه داد: در زمان حضار از مفهوم سنتی آن فاصله گرفته ایم و خشونت های کلامی، اقتصادی و رفتاری هم در برگیرنده خشونت علیه زن است.
نائب رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با اشاره به سطوح سه گانه خشونت، گفت: خانم ها به دلیل آسیب پذیری بالاتر، بیشتر در معرض خشونت قرار دارند و برخی از قوانین نیز در بازتولید خشونت موثرند، همچنین میزان بزه دیدگی ناشی از جنگ ها برای خانم ها وجود دارد و از سوی دیگر بزه دیدگی های ساختاری هم وجود دارد.
داوودی درباره بزه دیدگی ساختاری اظهار کرد: خشونت در لایه های پنهان جامعه و ساختارهای اجتماعی، عرفی، آداب و رسوم غلط وجود دارد که امیدواریم با فرهنگ سازی تغییر کنند.
وی گفت: اگرچه اقدامات فرهنگی بسیار مهم است اما قانون سریع تر از فرهنگ می تواند سبب تغییرات در این حوزه باشد و امیدواریم سیاستگذاران و تصمیم گیران، تصمیم سازی برای تحول در حوزه زنان را پیگیری کنند.
نائب رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) تاکید کرد: قانون، اخلاق ساز است و مردم آن را می پذیرند.
وی درعین حال به این نکته هم اشاره کرد که برخی از قوانین وجود دارد که ایجاد خشونت می کند و زمینه ساز بروز خشونت می تواند باشد اما در این خصوص قانونگذار برای رفع آن قدم برداشته است.
نائب رئیس اسکودا تصریح کرد: هزینه های خشونت در مسیر توسعه ملی موضوع مهمی است چرا که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند.
داوودی ، اضافه کرد: در همه کشورها برای ارتقای شاخص های توسعه تلاش می شود و باید نسبت به ارتقای شاخص های توسعه، کوشش و اهتمام لازم انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در ابعاد جامعه شناختی قوانین عرفی و اجتماعی به فرهنگ رفق و مدارا برسیم و در ابعاد روانشناختی ریشه های روان شناختی بروز خشونت شناسایی شود.

داوودی همچنین خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی برای رفع خشونت علیه زنان شد.
وی در مورد موضوع حضانت فرزند هم گفت: حضانت فرزندان در قانون بعد از هفت سالگی با پدر بود و هیچ مصلحت کودک در نظر گرفته نشده بود که در حال حاضر این قانون اصلاح شده است و الان با اصلاح ماده ١١٦٩ قانون مدنی، در حضانت طفل، اصل بر مصلحت طفل و تشخیص دادگاه است و رشد و سلامت افراد اولویت قرار گرفته است.
همایش ملی رفع خشونت زنان؛ چالش ها و راهکارها، صبح امروز (سه شنبه) با حضور شهیندخت مولاوردی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
در این همایش گری لوئیس، نماینده سازمان ملل، حبیب الله مسعودی فرید، معاون سازمان بهزیستی کشور و حقوقدانان، نمایندگان مجلس، اساتید برجسته جامعه شناسی و روانشناسی و روانپزشکی نیز حضور داشتند.

همایش ملی رفع خشونت زنان؛ چالش ها و راهکارها به مدت یک روز و به همت اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در حال برگزاری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج