۴۵۵۶۹۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رئال مادرید زیدان، نمونه کامل شکوه و اقتدار

دوران اتهام زنی به زیدان به عنوان یک مربی خوش شانس را باید تمام شده دانست. آخرین نمونه برای اثبات اینکه زیدان استعداد جدیدی در مربیگری است را در بازی با سویا شاهد بودیم.

ورزش سه: داوری بد متیو لاهوس در بازی شب گذشته رئال مادرید و سویا به کنار، زیدان شب گذشته تیمی به زمین فرستاد که سویا و مربی مشهورش سامپائولی را کاملا مات کرد.
رئال مادرید زیدان، نمونه کامل شکوه و اقتدار

آیا هنوز هم عده ای اعتقاد دارند که زیدان یک مربی خوش شانس است؟

پشت این 38 بازی متوالی بدون باخت رئال مادرید، بدون شک تنها عامل شانس نهفته نیست. البته که بازی های بوده که رئال به لطف معجزه ستاره های نامدارش توانسته از شکست فرار کند؛ اما زیدان و تصمیم هایش، بیش از همه این مسائل شگفت انگیز بوده اند. تصمیم هایی که ابتدا با مقاومت منتقدان روبرو شده ولی در انتها مشخص شده است که زیدان برای هر کدامشان دلایلی منطقی داشته است.
زیدان شب گذشته برابر سویا ثابت کرد که او برای سورپرایز کردن همه، به خصوص مربی نامداری چون سامپائولی، نیاز به شانس ندارد. او که پیش از این نوید ظهور یک مربی بزرگ در دنیای فوتبال را داده بود، حالا به یک مربی بزرگ با اندیشه هایی ناب تبدیل شده است و برای این ادعا دلایلی منطقی نیز وجود دارد.
رئال مادرید زیدان، نمونه کامل شکوه و اقتدار

زیدان برابر سویا با استراحت دادن به رونالدو همه را شگفت زده کرد و وقتی ترکیب 11 نفره اعلام شد، شگفتی ها کامل تر شد؛ چرا که بنزما نیز در ترکیب قرار نداشت. در غیاب راموس، په په، کوواچیچ، لوکاس و بیل مصدوم، زیدان تیمی به زمین فرستاد که سویا را در زمین خودش محبوس کرد؛ کاری که در حال حاضر از کمتر تیمی در دنیا بر می آید.
فشاری که رئال به سویا به خصوص در نیمه اول وارد کرد، تا حد زیادی عجیب و غیر قابل باور بود. فشاری که تا دقیقه 90 نیز ادامه داشت و بازیکنان رئال حتی در دقیقه 92 نیز از زمین سویا شروع به پرس کردن بازیکنان این تیم می کردند.
حتی قدیمی های رئال نیز به سختی به یاد می آورند که تیم محبوبشان در 90 دقیقه یک بازی، حریف را چنان تحت تاثیر برنامه های تاکتیکی خود قرار داده باشد. کاری که موراتا، آسنسیو، مودریچ، کاسیمیرو و یارانشان برابر سویا انجام دادند استثنایی بود: پر کردن همه فضاهای خالی زمین و خفه کردن ایده های تاکتیکی مربی حریف.
سویا طبق ادعای مربی اش برای غرق کردن رئال در برنابئو آمده بود، تیم سوم لالیگا که در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان نیز حاضر است اما در تمام طول بازی برای پیاده کردن ساده ترین برنامه های خود عاجز بود.
رئال مادرید زیدان، نمونه کامل شکوه و اقتدار

زیدان ترکیب 11 نفره عجیبی را به زمین فرستاد. او وقتی روز قبل از بازی، رونالدو را از فهرست کنار گذاشت، بسیاری گمان کردند که او کوپا دل ری را دست کم گرفته و با این تصمیم سعی در کم اعتبار کردن آن دارد اما زیزو هدفی دیگر داشت.

زیزو می خواست به دیگر بازیکنان خود که در طول فصل کمتر به آنها بازی رسیده بود اثبات کند که همه ستاره هایش برای وی اهمیت دارند و اینکه همه می توانند صاحب فرصتی برای نشان دادن خود شوند.
زیدان در نشست خبری قبل از بازی با آمه ریکای مکزیک در نیمه نهایی جام جهانی باشگاه ها صراحتا گفت که برای سال ۲۰۱۷ برنامه ای ویژه در نظر دارد و این را در اولین بازی سال جدید نشان داد: استراحت دادن به رونالدو، نیمکت نشین کردن بنزما و فرستادن یک ترکیب ۱۱ نفره جوان و با انگیزه که از دقیقه ۱ تا ۹۰ دوید و تلاش کرد.

زیدان با این حربه، سویا را به ماه شوت کرد؛ سویایی که در تمام طول بازی، توانایی پاسخگویی نداشت. حالا وقت آن نرسیده است که بگوییم زیدان همان مربی بزرگی است که رئال مدت ها به آن نیاز داشت و برخی در جای دیگر به دنبالش بودند؟
منبع :مارکا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج