۴۵۵۷۴۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

عراق: گزارش سازمان عفو بین الملل دروغ است

عراقی ها این روزها همزمان با جنگ علیه داعش در میدان های نبرد، جنگ روانی سختی را مدیریت می کنند که سازمان های بین المللی و رسانه های جهانی به این کشور تحمیل می کنند، بطوری که روز پنجشنبه مجبور شدند به اتهامات و ادعاهای دروغ سازمان عفو بین الملل پاسخ دهند.

خبرگزاری ایرنا: احمد الاسدی سخنگوی رسمی الحشدالشعبی ، در خصوص یک گزارش این سازمان در دهم نوامبر ۲۰۱۶ که مدعی شکنجه و کشتار در دو روستای جنوب موصل در منطقه الشوره شده است ، اعلام کرد که این گزارش دروغ و عاری از مدارک و اسناد است.
وی این گزارش ها را غیر سازنده دانست و گفت ، با این گزارش ها تنها به گسترش خونریزی ها در منطقه کمک می کنند.

الاسدی از وزارت خارجه عراق خواست از این سازمان بین المللی شکایت کند و گفت که عراق اکنون در خط مقدم دفاع از جهان و انسانیت در برابر تروریست هایی است که این سازمان آن را همچنان 'دولت اسلامی' می نامد ، درحالی که الحشدالشعبی را که سازمانی رسمی و زیر نظر دولت عراق است و با تروریسم می جنگند و جهان این گروه را تحسین کرده است، 'میلیشیا' ( شبه نظامی) ، خطاب می کند.

در گزارش عفو بین الملل که نیروهای عراقی را به کشتار و شکنجه اهالی دو روستا در منطقه الشوره در جنوب موصل متهم کرده است، هیچ اشاره به نام شهروندان و یا منابع این گزارش نشده است؛ موضوعی که سخنگوی الحشدالشعبی آن را مورد اشاره قرار داده است.

طی روزهای گذشته ، فرماندهان و مقام های عراقی، ازجمله حیدرالعبادی نخست وزیر ، برخی گزارش های رسانه های بین المللی را پاسخ دادند که در آن ادعا شده بود ، ارتش عراق در جنگ های اخیر در اطراف موصل تلفات شدیدی متحمل شده است.

بی بی سی در یکی از این گزارش ها مدعی انهدام بیش از ۵۰ درصد از نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق شده بود که این گزارش را فرماندهی عملیات مشترک عراق روز چهارشنبه بطور کامل تکذیب کرد.

کارشناسان عراقی می گویند، این روزها بخشی از توان و انرژی بغداد صرف پاسخ گویی به شبهه انگیزی های برخی رسانه ها و سازمان های بین المللی می شود که با گزارش های مشوش خود ، بطور علنی از داعش و دیگر گروه های تروریستی منطقه حمایت می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تازگی نداره هر که خلاف نظر شما حرف بزنه دروغه و بس..ولی ما اخبار را از بی بی سی و الجزیره دنبال میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج