۴۵۶۳۲۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

سناریوهای ناممکن دلواپسان

هرچه زمان به پیش می‌رود و به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم، محبوبیت روحانی در میان اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان افزوده می‌شود و انگار آنها به حضور کاندیدایی واحد در انتخابات بیش از همیشه رضایت می‌دهند، از دیگر سو هرروز بیشتر از دیروز، تشتت، چندگانگی، دلهره و اضطراب بر اردوگاه اصولگرایان مستولی گشته و در نتیجه، آنها هربار سناریوی جدیدی را مطرح می‌کنند و برای عدم اجماع اصلاح‌طلبان نسخه می‌پیچند تا بلکه بتوانند مانع از تکرار ۲۴ خردادی دیگر در اردیبهشت ۹۶ شوند.

محمدعلی خالق‌نژاد در آرمان نوشت: هرچه زمان به پیش می‌رود و به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم، محبوبیت روحانی در میان اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان افزوده می‌شود و انگار آنها به حضور کاندیدایی واحد در انتخابات بیش از همیشه رضایت می‌دهند، از دیگر سو هرروز بیشتر از دیروز، تشتت، چندگانگی، دلهره و اضطراب بر اردوگاه اصولگرایان مستولی گشته و در نتیجه، آنها هربار سناریوی جدیدی را مطرح می‌کنند و برای عدم اجماع اصلاح‌طلبان نسخه می‌پیچند تا بلکه بتوانند مانع از تکرار ۲۴ خردادی دیگر در اردیبهشت ۹۶ شوند.
یکی از سناریوهایی که این روزها دلواپسان به عملی شدن آن امیدوار هسنند و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، موضوع «رد صلاحیت‌سازی» رئیس‌جمهور روحانی است، لذا تولید و انتشار این‌گونه مباحث و رؤیاهای تعبیرنشدنی توسط اتاق فکر این جریان سیاسی به خاطر نیل به چند هدف صورت می‌گیرد. سناریوسازان دلواپس این موضوع را یا از روی واقعیت یا به منظور انحراف جریان حامی دولت مستقر، مطرح می‌کنند تا شاید بتوانند از این نمد کلاهی برای خویش ببافند. آنها موفقیت‌های روزافزون دولت در عرصه‌های مختلف مخصوصا در بعد سیاست خارجی و بین‌المللی و در داخل مهار تورم، رشد اقتصادی و... را نادیده گرفته و علت طرح این موضوع و ایستادگی در مقابل دولت را این‌گونه اعلام می‌کنند و به جامعه القا می‌نمایند که دلواپس و نگران به خطر افتادن ارزش‌های انقلاب اسلامی، جایگاه کشور و دستاوردهای علمی، فرهنگی و سیاسی توسط دولت دکتر روحانی هستند. اما مخالفان دولت که پیروزی در انتخابات ۹۶ و سناریوهای خود در مقابل روحانی را ناممکن می‌بینند، تلاش می‌کنند با مخالفت و چوب لای چرخ دولت تدبیر و امید گذاشتن زمینه بازگشت خود را به قدرت فراهم سازند.
ازجمله مصادیق دلواپسان برای عملی کردن سناریوی «رد صلاحیت‌سازی» روحانی، ادعای بدعهدی و عدم پایبندی به مفاد برجام از سوی کشورهای ۱+۵ به‌ویژه پس از تغییر و تحولات ایجادشده در آمریکا در مسیر تحقق برجام است و این‌گونه دغدغه‌ها را دستمایه تخریب دولت نموده و لازم می‌دانند به علت بدعهدی طرف‌های غربی از شخص رئیس‌جمهوری بخواهند در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم سال ۹۶ شرکت کنند. دلواپسان با تمام توش و توانشان مشغول چنگ زدن به ریسمان کهنه و پوسیده‌ای هستند که با آن بتوانند دکتر روحانی را ردصلاحیت کنند و از هزینه‌ها و عواقب مترتب بر این اقدام یا غافلند، یا اینکه تغافل می‌ورزند. این جریانی که در جناح مقابل تمایل زیادی به پیروزی در انتخابات برای رسیدن مجدد به قدرت به هر بهایی دارد و با حضور دکتر روحانی و اجماع بر ایشان احتمال پیروزی و رأی‌آوری نامزد خود در انتخابات آینده را ضعیف و ناممکن می‌دانند،‌ با استفاده از هر ابزار و اهرمی تمامی مساعی خود را به کار خواهند بست تا بلکه بتوانند به منظور جلوگیری و فرار از پرداخت هزینه گزاف «رد صلاحیت»، رئیس‌جمهوری فعلی را به هر نحو ممکن از کاندیداتوری منصرف کنند.
سناریوسازان معتقدند روحانی یا باید متقاعد شود که در انتخابات ۹۶ شرکت نکند یا در صورت ثبت‌نام و شرکت به سرنوشت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۹۲ دچارش سازند. علت اصلی هراس و واهمه مخالفان دولت، حضور پرقدرت و روند رو به تزاید محبوبیت ایشان در کشور است. اجماع و ائتلاف جریان‌های اصلاح‌طلب، اعتدالگرا و اصولگرایان معتدل سبب خواهد شد دیوار محکمی برای صیانت و نگهبانی از دستاوردهای مشترکشان در انتخابات سال ۹۲ به وجود آید. در شرایط فعلی، در صورت حضور بخشی از تندروهای منتقد و مخالف دولت یازدهم در عرصه رقابت با دکتر روحانی، پیروزی آنها در انتخابات ۹۶ صعب و تقریبا ناممکن می‌شود.
در این شرایط اگر جریان دلواپس بخواهد در انتخابات ۹۶ حضور یابد شکست سنگینی در انتظارش خواهد بود. بنابراین برای پیشگیری از این شکست احتمالی در مدت زمان کم باقی‌مانده تا انتخابات ۹۶، آنها تمام همت و تلاش خود را برای عملیاتی کردن سناریوی «رد صلاحیت‌سازی» یا گسست و متلاشی کردن پیوند میمون و مبارک جریان‌های حامی دولت به کار خواهند بست تا دکتر روحانی بدون اصلاح‌طلبان و عدم حمایت و پشتیبانی اعتدالگرایان، ناگزیر، از ورود به دوئل انتخاباتی ۹۶ منصرف گشته و میدان را برای یکه‌تازی آنها خالی بگذارد.
ولی به وقوف کامل جریان اصلاحات از وضعیت کشور، وجود اتحاد و انسجام گسست‌ناپذیر در بین جریانات حامی دولت و همچنین عزم و اراده بزرگان، زعما و عقلای اصلاحات مبنی بر حمایت و پشتیبانی جدی و همه‌جانبه از دکتر روحانی در انتخابات اردیبهشت ۹۶، مانع از تحقق خواسته دلواپسان و عدم تعبیر رؤیای خیالی آنها در «رد صلاحیت‌سازی» یا عدم اجماع و یک‌پارچگی جریانات حامی دولت و بدنه اجتماعی کشور در زمینه حمایت از دکتر روحانی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برید بابا توهمی ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج