اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۷۲۶۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

باز شدن پای گوگل به هک حزب دموکرات آمریکا

بررسی‌های فنی نشان می‌دهد شرکت وابسته به گوگل در هک شدن رایانه‌های کمیته ملی دموکراتیک وابسته به حزب دموکرات آمریکا دخالت داشته است.

وب سایت سایبربان: بررسی‌های فنی نشان می‌دهد شرکت وابسته به گوگل در هک شدن رایانه‌های کمیته ملی دموکراتیک وابسته به حزب دموکرات آمریکا دخالت داشته است.
باز شدن پای گوگل به هک حزب دموکرات آمریکا

از آنجایی‌که حزب دموکرات آمریکا اجازه دسترسی اف‌بی‌آی به رایانه‌ها و سرورهای هک شده خود را نداده، اف‌بی‌آی برای بررسی موضوع به شرکتی ثالث به نام CrowdStrike متوسل شده که در ماه‌های اخیر شاهد سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری گوگل کاپیتال بازوی سرمایه‌گذاری آلفابت شرکت مادر تخصصی گوگل بوده است.

گوگل کاپیتال که به CapitalG مشهور است یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت محسوب می‌شود که شرکت مادر گوگل است. اریک اشمیت رئیس آلفابت بوده و در ماه‌های منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سرسختانه از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها حمایت می‌کرد. وی کمک‌های مالی قابل‌توجهی را نیز تقدیم دموکرات‌ها نمود. اما درنهایت ترامپ جمهوری‌خواه پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

طی روزهای اخیر مشخص‌شده که حزب دموکرات آمریکا بعد از طرح ادعای هک شدن رایانه‌های خود توسط هکرهای وابسته به دولت روسیه اجازه دسترسی به این رایانه‌ها را برای انجام تحقیقات به اف‌بی‌آی نداده و لذا پلیس فدرال آمریکا مجبور شده برای بررسی موضوع به ارزیابی‌های یک شرکت ثالث متوسل شود که خود حامی دیدگاه‌های دموکرات‌ها بوده و درنهایت ادعا کرده این فعالیت‌های هکری توسط روس‌ها صورت گرفته است.

ناظران مستقل معتقدند مجموعه این رویدادها ادعاهای طرح‌شده در مورد دخالت روس‌ها در این موضوع را بی‌اعتبار جلوه می‌دهد و به نظر می‌رسد این امر بیشتر کارکرد تبلیغاتی داشته و به‌منظور تحریک افکار عمومی علیه ترامپ صورت گرفته باشد. هرچند تمامی این فعالیت‌های تبلیغاتی بی‌نتیجه مانده است.

مدیران ارشد اف‌بی‌آی که در مصاحبه با سی ان ان این موضوع را افشا کرده‌اند می‌گویند چندین بار بر ضرورت دسترسی مستقیم به سرورها و داده‌های هک شده رایانه‌های کمیته ملی دموکراتیک تأکید کرده‌اند و این ضرورت را به اطلاع اعضای ارشد حزب دموکرات رسانده‌اند. اما آن‌ها به این موضوع توجهی نکرده‌اند و لذا اف‌بی‌آی مجبور شده به اطلاعاتی که در مورد یک شرکت ثالث ارائه ‌شده بود تکیه کند.

در این میان مشخص نیست اطلاعاتی که توسط CrowdStrike به اف‌بی‌آی ارائه‌شده تا چه حد دقیق و بی‌طرفانه بوده است. این شرکت امنیت سایبری که مقر آن در کالیفرنیای آمریکا واقع است توسط دو متخصص امنیت سایبری به نام‌هایGeorge Kurtz و Dmitri Alperovitch تأسیس‌شده است و نکته جالب اصالت روسی Dmitri Alperovitch است که کماکان بر دخالت دولت روسیه بر این هک تأکید می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج