۴۵۷۴۲۱
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

تبدیل هواپیماها به پهپاد با فناوری جدید دارپا

ناسا، نیروی هوایی، نیروی زمینی و نیروی دریایی آمریکا قصد دارند جنگنده هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می دهند را به صورت اتوماتیک هدایت کنند و دیگر نیازی به استفاده از خلبان در آنها نباشد.

وب سایت کلیک: ناسا، نیروی هوایی، نیروی زمینی و نیروی دریایی آمریکا قصد دارند جنگنده هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می دهند را به صورت اتوماتیک هدایت کنند و دیگر نیازی به استفاده از خلبان در آنها نباشد.
تبدیل هواپیماها به پهپاد با فناوری جدید دارپا

در طی شش ماه گذشته، پنتاگون در حال کار بر روی سیستم های روباتیکی بوده است که احتمالا جایگزین خلبانان جنگنده های ارتش آمریکا خواهند شد. امروز وزات دفاع امریکا خبر از آزمایش موفقیت آمیز این فناوری که جنگنده ها را به وسایلی خودران در هوا تبدیل می کند، داد.

هدف برنامه دارپا، طراحی کیت جداشونده ای بر روی هلی کوپترها و هواپیماها است که در مواقع لزوم ربات بتواند کنترل هدایت هواپیما را در دست بگیرد و منطقه ماموریتی را پایش نماید.در دسامبر سال ۲۰۱۶، پنتاگون اعلام کرد که دومین فاز این برنامه برای اهداف نظامی در طرح ALIAS در هلی کوپتر سیکورسکی S-۷۶ و جنگنده DA-۴۲ و دو هواپیمای کاروان سسنا ۲۰۸ پیاده سازی شده است.این آزمایش نشان داد که ربات ها شکست های سیستمی شبیه سازی در پیش روی این هواپیماها را شناسایی کرده و واکنش نشان دادند و خلبان را مجبور به تغییر مسیر پرواز کردند.

سیستم های تشخیص موقعیت در این ربات ها توسط شرکت جنگ افزار سازی لاکهید مارتین ساخته شده است.در نهایت شرکت سیکورسکی توانست قرارداد اجرای فاز سوم این طرح را با پنتاگون منعقد کند و طبق گفته مسئول عملیات این طرح، فاز نهایی این پروژه طوری طراحی شده است که بتوان از این امکانات در ۷ نوع مختلف از جنگنده ها استفاده کرد؛ ما در فاز سوم بیشتر بر روی شناسایی موقعیت های خطر توسط ربات تمرکز داریم و قصد داریم فشار ذهنی خلبان را در این زمینه کاهش دهیم.

با توجه به سرعت اجرای پروژه با اجرایی شدن این فناوری در بسیاری از هواپیماها فاصله چندانی نداریم و در صورت اجرایی شدن آن احتمالا شاهد کاهش چشمگیر خطای انسانی(خلبان) در محاسبات و ورود به مناطق خطرخیز و کاهش تلفات انسانی و تسلیحاتی خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همایون

      یدالله فوق ایدیهم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج