۴۵۷۴۶۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

پرونده حادثه سمنان هنوز به دادگاه نرفته است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده برخورد دو قطار در سمنان همچنان در مرحله دادسراست و به دادگاه نرفته است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده برخورد دو قطار در سمنان همچنان در مرحله دادسراست و به دادگاه نرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده برخورد دو قطار در سمنان و اینکه آیا مقصرین این حادثه مشخص شده‌اند، گفت: چند نفر در رابطه با این پرونده در بازداشت هستند و پرونده در مرحله دادسراست و هنوز به دادگاه نرفته‌ است؛ البته ناگفته نماند کارشناسی‌هایی در این زمینه صورت گرفته که مورد اعتراض بوده است؛ لذا دادستان دستور کار کارشناسی را داده و سازمان بازرسی کل کشور هم گزارشی را در این رابطه ارائه داده مبنی بر اینکه در این زمینه فقط خطای انسانی مطرح نبوده، اما اینکه خطای فنی تا چه اندازه بوده باید کارشناسان نظر بدهند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا صفدر حسینی در رابطه با حقوق‌های نجومی احضار شده است؟ گفت: بله. از ایشان دعوت شده، اما اینکه حضور وی تحت چه عنوانی بوده را نمی‌دانم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: از آنجایی که این صندوق با بانک سرمایه ارتباط دارد باید بگویم که حدود ۷ الی ۸ نفر بازداشت شده‌اند و چند نفر هم با قرار آزادند و پرونده در مرحله تحقیقات است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: سه نفر از کسانی که اتهام سنگینی متوجه‌شان بوده و ارتباطی با دخل و خرج در این رابطه داشته‌اند بازداشت شده‌اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که گفته شده حساب‌های قوه قضائیه به نام رئیس قوه قضائیه نیست ولی شما گفتید که حق امضای این حساب‌ها با آیت‌الله آملی لاریجانی است. گویا قبل از اینکه ایشان به عنوان رئیس قوه قضائیه انتخاب شوند این حق با معاونت مالی بوده است و پس از ریاست وی به ایشان ارائه شده، آیا این موضوع صحت دارد که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: خیر، چنین چیزی نیست.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا اختلاف بین قوا را تایید می‌کنید و اینکه مطرح شدن این موضوع به نفع نظام است یا خیر؟ گفت: خیر. برخی از جریان‌هایی که از خارج نشأت می‌گیرند می‌خواهند دوقطبی کاذبی را ایجاد کرده و از آن استفاده کنند چند هدف دارند که یکی از اهداف آنها این است که می‌خواهند فضای انتخابات را به نفع یا ضرر کسی داغ کنند، همچنین آنها درصددند که دستگاه‌های موثر نظام را تخریب کنند. لذا باید گفت که مسئولیت قوا در قانون اساسی مشخص است و همه ما باید ملتزم به قانون باشیم تا اختلافی رخ ندهد. اگر اختلافی پیش بیاید ما نباید به گونه‌ای حرکت کنیم که تبدیل به مناقشه شود.

وی افزود: تکالیف دولت و قوه قضائیه روشن است و مشکلی در آن نیست.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در پرونده بابک زنجانی بخشی از اموال به نام خودش نبوده و به نام افرادی از جمله حسین شیرازی منش بوده که در برهه‌ای که بابک زنجانی دستگیر شد وی هم بازداشت شد و گفته می‌شود که با سیاسیون ارتباطاتی دارد، پرونده این فرد در چه وضعیتی است؟ گفت: وی یکی از کسانی بود که اموال قابل توجهی از بابک زنجانی به نامش بود و کارهایی را انجام داده که دستگیر و مدتی هم بازداشت بود، ولی اموال توقیف شد و به بابک زنجانی منتقل شد.

وی افزود: پرونده هنوز به دادگاه نرفته و این فرد با قرار آزاد شده و این پرونده همچنان دنباله دارد و ادامه می‌یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فضولباشی

      دیگه مرورزمان بهش خورده وبایگانی شده فراموسش کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج