۴۵۷۹۶۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

شکست بهترین پوکر بازان جهان از هوش مصنوعی

در سال ۲۰۱۶ اخبار بسیاری پیرامون پیشرفت فناوری هوش مصنوعی به گوش رسید و انتظار داریم در سال ۲۰۱۷ هم شاهد خبر های بیشتری در این زمینه باشیم. مسیری که برای اولین ‎بار در رقابت هوش مصنوعی با انسان صورت گرفت توسط قهرمان شطرنج جهان، گری کاسپاروف با رایانه IBM شروع گردید حالا شاهد به بار نشستن ثمره ‎های خود است.

وب سایت برسام: در سال ۲۰۱۶ اخبار بسیاری پیرامون پیشرفت فناوری هوش مصنوعی به گوش رسید و انتظار داریم در سال ۲۰۱۷ هم شاهد خبر های بیشتری در این زمینه باشیم. مسیری که برای اولین ‎بار در رقابت هوش مصنوعی با انسان صورت گرفت توسط قهرمان شطرنج جهان، گری کاسپاروف با رایانه IBM شروع گردید حالا شاهد به بار نشستن ثمره ‎های خود است.

شکست بهترین پوکر بازان جهان از هوش مصنوعی

از آن زمان تاکنون شاهد عرضه هوش ‎های مصنوعی بسیار پیچیده ‎تر مانند ابر رایانه واتسون IBM یا برتری هوش گوگل در مسابقات جهانی Go بوده ‎ایم.

شرکت Libratus AI System هم سعی کرده است راه شرکت‎ های بزرگی که نام بردیم را در پیش بگیرد و در بازی Texas Hold'em Poker به رقابت با حریفان واقعی بپردازد.

بازی پوکر مانند بازی ‎های تخته ‎ای مثل شطرنج فقط به حرکات حریف بستگی ندارد و طیف اطلاعاتی وسیعی برای پیروز شدن در آن لازم است. همین مسئله موجب می‎ شود احتمالات در این بازی بسیار بیشتر از سایر بازی‎ ها باشد.

حالا تیمی از توسعه ‎دهندگان دانشگاه Carnegie Mellon سعی کرده‎ اند در رقابت هوش مصنوعی با انسان این هوش مصنوعی را به پیروزی در این بازی نزدیک ‎تر کنند. هدف آن‎ ها رسیدن به ثابت Nash در بازی بوده است. به صورت فرضی هر بازیکن استراتژی سایر بازیکنان را می ‎داند و هیچ بازیکنی نمی‎ تواند با تغییر استراتژی خود چیز جدیدی به دست آورد. گفته می ‎شود این فرض موجب می‎ شود هوش مصنوعی با احتیاط ‎ترین بازی ممکن را ارائه دهد و اگر بازیکن رو ‎به ‎رو خارج از این چارچوب بازی کند متحمل ضرر خواهد شد.

مسابقه با این هوش مصنوعی در کازینوی Rivers شهر پیتسبورگ در ۱۱ ژانویه صورت خواهد گرفت. بزرگان پوکر در این بازی که سقف آن ۲۰۰ هزار دلار است شرکت خواهند کرد. سازندگان این هوش مصنوعی اعتقاد دارند که محصول طراحی شده توسط آن ‎ها می ‎تواند بازیکن بزرگ را شکست دهد. شرکت مذکور در نظر دارد این هوش را برای مصارفی کاربردی‎ تر مانند مبارزه با سرطان، حمله به هکرها و کشف داروهای جدید مورد استفاده قرار دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج