۴۶۰۴۵۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

زلاتان: بازیکنان امروزی سخت کوش نیستند

زلاتان ابراهیموویچ، در مصاحبه‌ای مفصل با تیری آنری، درمورد مسائل مختلفی به گفتگو پرداخته است.

وبسایت نود: تیری آنری، کارشناس شبکه اسکای اسپورتس، طی مصاحبه‌ای مفصل با زلاتان ابراهیموویچ که امروز بهترین بازیکن ماه دسامبر لیگ جزیره نیز انتخاب شد، سوالات مختلفی از وی پرسیده است که با پاسخ‌های جذاب این ستاره سوئدی همراه شده است. قسمت اول این مصاحبه را پیشتر خواندید و حالا می توانید قسمت دوم آن را مطالعه کنید.

عده ای رفتار و صحبت هایی که می کنی انتقاد می کنند اما من همیشه از تو دفاع کردم. می خواهم به همه توضیح بدهی زلاتان واقعی چه کسی است؟

تنها یک زلاتان وجود دارد. من به شدت تلاش می کنم چون از نسل سخت کوشی می آیم. باید بگویم که شرایط برای نسل جدید آسان تر است چون رسانه ها آن ها را به طرز دیگری نشان می دهند. بازیکنان جوان الان نسبت به دوران ابتدای فوتبالم خیلی سریعتر به دنیا معرفی می شوند. من همبازیان زیادی داشتم و در تیم های زیادی بودم. همه کسانی که دیدم برای رسیدن به جایگاه شان تلاش زیادی کردند. نمی خواهم بگویم همه چیز تغییر کرده اما نسل جدید به اندازه نسل من سخت کوش نیست. همیشه عادت داشتم نهایت تلاش را بکنم چون تنها در این صورت خوشحال می شوم. برای خودم تلاش می کنم نه اینکه تنها مورد تحسین دیگران قرار بگیرم. خوشحال و خوش شانسم که همبازیان خوبی داشتم و توانستم از آن ها یاد بگیرم.

از فوتبال بازی کردن لذت می برم و می خواهم تا جایی که امکان دارد به لذت بردن ادامه دهم. رسانه ها به نکات منفی بیشتر می پردازند چون فکر می کنم این ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. آن ها به روی دیگر سکه که فوتبالیست تلاش زیادی می کند و حرفه ای رفتار می کند توجه ای نمی کنند چون این چیزها مورد توجه عامه قرار نمی گیرد. مشکلی با انتقادها ندارم چون این صحبت ها را در تمام طول دوران فوتبالم تجربه کردم. حرف های بازیکنان سابق به من انگیزه و انرژی می دهد. من حتی دوران فوتبال آن ها را به یاد ندارم. اما چیزی که از آن مطمئن هستم این است که آن ها مرا تا آخر عمرشان به یاد خواهند داشت.

فکر می کنی دلیل پیشرفت منچستریونایتد و بازی خوب تیم چی است؟ البته به جز گل هایی که تو بثمر رساندی!

تیم مربی جدیدی آورده و ۴ بازیکن جدید وارد تیم شدند. عده ای از تیم رفتند و کلا شرایط جدیدی در تیم حاکم است. منچستر در ۳ یا ۴ سال اخیر در صدر نبوده و این را نمی توان در عرض ۲۴ ساعت تغییر داد. این یک پروسه است. شما باید از دستوران مربی پیروی کنید و تمام تلاش تان را برای موفقیت تیم بکنید. ابتدا باید با محیط جدید تطبیق یابید و سپس رفته رفته پیشرفت کنید و خودتان را نشان دهید. مورینیو یک برنده است و برای بردن به اینجا آمده است. من هم برنده هستم و برای بردن به اینجا آمدم اما این مسئله زمان می برد.

زلاتان: بازیکنان امروزی سخت کوش نیستند

در بازی های زیادی که بین دو تیم رقیب برگزار شده حضور داشتی. آیندهوون مقابل آژاکس، یووه مقابل میلان و اینتر، بارسلونا مقابل رئال مادرید و پی اس جی مقابل مارسی. حالا باید در بازی منچستریونایتد و لیورپول به میدان بروی. این بازی چقدر بزرگ است؟

مشتاق فرا رسیدن این بازی هستم. یک فوتبالیست می خواهد در چنین بازی هایی حضور داشته باشد و لذت ببرد. باید از حضور در این بازی ببریم و مهمتر از همه پیروز شویم. در این صورت نبرد برای کسب سهمیه آغاز می شود حتی با اینکه امتیازهای زیادی در ابتدای فصل از دست دادیم. اما فاصله الان کمتر شده و اگر در بازی های رو در رو پیروز شویم می توانیم به بالای جدول بازگردیم. من باید فلسفه منچستریونایتد و لیورپول و همچنین تاریخچه بازی های قبلی بین این دو تیم را درک کنم. در این صورت کاملا متوجه اهمیت بازی برای هواداران خواهم شد. هیجانی که بازیکنان و اعضای باشگاه برای این بازی دارند با دیگر بازی ها متفاوت است. این اهمیت این بازی را نشان می دهد.

فکر می کنی منچستریونایتد هنوز می تواند قهرمان لیگ شود؟

لیگ غیر قابل پیشبینی است. تیمی وجود ندارد که بتواند در صدر بماند و از آنجا تکان نخورد. چلسی فوق العاده بوده است. شرایط به نفع آن ها بوده و اینکه تنها هفته ای یک بازی انجام می دهند به آن ها کمک کرده اما در ابتدای فصل مشکل داشتند و سپس شرایط عوض شد. همه تیم ها در برهه ای افت خواهند کرد. ما هم در برهه ای ثبات نداشتیم اما الان روی دور برد افتادیم. امیدوارم به این روند ادامه دهیم و بتوانیم از اشتباهات دیگران استفاده کنیم. بازی روز یکشنبه فرصتی برای کاهش فاصله با تیم های بالای جدول است.

پپ یا ژوزه؟

دو مربی بزرگ و دو انسان متفاوت. این فرصت را داشتم که با هر دو کار کنم و با هر دو مربی هم جام بردم اما یک نفر بیشتر می تواند مرا تهییج کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج