جاباما
۴۶۰۸۰۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کنسرت «پرواز همای» در جشنواره موسیقی فجر

محل برگزاری همایش های برج میلاد در اولین شب از سی و دومین جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه موسیقی «پرواز همای» شد که با حضور یک نوازنده هندی روی صحنه رفت.

وب سایت موسیقی ایرانیان: محل برگزاری همایش های برج میلاد در اولین شب از سی و دومین جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه موسیقی «پرواز همای» شد که با حضور یک نوازنده هندی روی صحنه رفت.

شامگاه ۲۴ دی ماه قبل از آغاز کنسرت یکی از اعضای برگزار کننده جشنواره موسیقی فجر روی صحنه آمد و ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی جابه جایی تاریخ آغاز جشنواره موسیقی را به همین دلیل عنوان کرد و یادآور شد: «این تغییر زمان یکی از موارد بی سابقه اجرایی در این سال ها بود و ستاد جشنواره ضمن عرض تسلیت مجدد حاضران را به ادامه برنامه دعوت کرد.»
کنسرت «پرواز همای» در جشنواره موسیقی فجر

سپس پرواز همای به همراه گروهش روی صحنه آمد و با استقبال طرفدارانش مواجه شد. همای و هر یک از اعضای این گروه شاخه های گلی در دست داشتند و با پرتاب به سمت تماشاگران شعف سالن را دو چندان کردند. این خواننده در ابتدای برنامه اظهار کرد: حضور شما باعث خوشحالی ماست امیدوارم اجرای امشب شما را راضی نگه دارد و لذت ببرید. سپاس از شما که حمایت می کنید و خوشحالم که امشب یک هنرمند قدیمی خانم پوری بنایی نیز در جمع ما هستند.

صحنه برج میلاد اگرچه به مناسبت این رویداد دکور خاصی نداشت اما ۴ پایه و بوم تعبیه شده بود که با آغاز اولین قطعه هنرمندی خوشنویس روی یکی از این بوم ها شاه بیت اولین اجرای همای را قلم زد. «خدا در روستای ما کشاورز است» آغاز کننده برنامه اولین شب جشنواره موسیقی در برج میلاد بود که همزمان روی بوم هم خودنمایی می کرد.
کنسرت «پرواز همای» در جشنواره موسیقی فجر

«خدا را می شناسم» دومین قطعه اجرا شده توسط همای بود و بعد از آن «مست مستم» را اجرا کرد. یکی از ویژگی های اشعار همای که غالبا توسط خودش سروده می شود استفاده از عبارات مستی، باده و خم است که از این نظر به اشعار خیام بی شباهت نیست. اولین بیت آهنگ بعدی با «تا دست تو می رسد به دستم بی باده خوشم نخورده مستم» بود که به خاطر نوع هنرمندی اجرا موجب خنده حاضران شد و همای از حاضران خواست تا در ادامه او را همراهی کنند.

«با همه عشق می کنم» در میانه اجرای این کنسرت خوانده شد و پس از آن همای افزود: از امشب یک هنرمند هندی به نام رامداس دشپاند نوازنده طبلا به گروه ما اضافه شده است و شما را شنیدن قطعه جدید دعوت می کنم. این قطعه که با همنوایی همای و نوازنده هندی همراه بود بسیار مورد توجه قرار گرفت و با تشویق و استقبال فراوانی روبرو شد.
کنسرت «پرواز همای» در جشنواره موسیقی فجر

بعد از خواندن هر قطعه تماشاگران آهنگ های درخواستی شان را بلند اعلام می کردند و با شنیدن نام برخی آهنگ ها همای با خنده ای گفت بعضی ها فکر می کنند این آهنگ ها را می شود الان خواند و تماشاگران با شنیدن این حرف با خنده تشویقش کردند. این کنسرت با خواندن آهنگ «دیوانه» ادامه پیدا کرد.

«دل دیوانه من» در ادامه قطعه قبلی خوانده شد و همای از مردم خواست تا او را همراهی کنند. قطعه «ای خانه ات خراب بی من مخور شراب» نیز پایان بخش اجرای پرواز همای در اولین شب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر بود.

تا پایان اجرا هنرمند خوشنویس تقریبا ده اثر از شاه بیت های خوانده شده را به تصویر کشید و توجه غالب تماشاگران را به آثار خود جلب کرد.
کنسرت «پرواز همای» در جشنواره موسیقی فجر

مسلم علیپور نوازنده کمانچه، محمود نوذری نوازنده سنتور، سایوری شفیعی نوازنده قره نی و میثم مروستی نوازنده پیانو در کنار طبلا نواز هندی، پرواز همای را همراهی کردند.
کنسرت «پرواز همای» در جشنواره موسیقی فجر
کنسرت «پرواز همای» در جشنواره موسیقی فجر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج