کشف سیاره جهنم در خارج از منظومه شمسی
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
وب سایت کلیک: دانشمندان ناسا سیاره ای را با ویژگی های جهنم در خارج از منظومه شمسی یافتند که رودهایی از گدازه در آن در جریان است و هوای آن انقدر گرم است که باعث مرگ انسان می شود.

کشف سیاره جهنم در خارج از منظومه شمسی

سازمان ملی هوانوردی و فضایی امریکا با نام اختصاری ناسا سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی یافته است که این سیاره در منظومه فلکی سرطان واقع شده است.

جالب است بدانید این سیاره در سال ۲۰۰۴ کشف شد و به دلیل ترکیبی که داشت به "سیاره مرموز” لقب گرفت شد و به دلیل شباهت زیاد به آن چیزی که در کتب دینی گفته شده ،آن را بانام جهنم یا همان دوزخ می نامند.

طبق گفته های ناسا اتمسفر این سیاره از موادی چون ” سیانید هیدروژن” تشکیل شده است. این ماده همان گازی که در آمریکا برای اعدام مجرمان و در اردوگاه‌های نازی برای قتل عام استفاده می شد.

در پی این اتفاق که ناسا همواره در پی یافتن سیاره ای می گردد که بتواند به حیات خود ادامه دهد اما می توان گفت این سیاره کشف شده هوای مناسبی جهت ادامه حیات انسان ندارد علاوه بر آن سبب مرگ انسان نیز می شود.

در این سیاره یافت شده رودهایی از گدازه در جریان است که از اکسید کربن و مونوکسید کربن تشکیل شده است و طبق گفته دانشمندان آمریکایی و فرانسوی سطح این سیاره از گرافیت و داخل آن از الماس پوشیده شده است.

از مشخصات این سیاره می توان به چرخش همزمان به دور خود و خورشید اشاره کرد که این ویژگی آن درست شبیه زمین می باشد با این تفاوت که ۶۰ برابر زمین به خورشید نزدیک‌تر است و درجه حرارت آن به ۲۰۰۰ درجه می‌رسد.

یکی دیگر از ویژگی های این سیاره می توان به این اشاره داشت که نیمی از این سیاره گر گرفته و روشن و نیمی دیگر تاریک می باشد.
13:09 - 1395/10/25